Skip to main content
Vraag

Streamingdiensten koppelen aan KPN lukt niet (HBO, Netflix en Prime)

• January 28, 2026
  • 7 reacties
  • 42 keer bekeken

Nu heb ik het volgende.

Ik ben deze week overgestapt naar kpn. Hier kon ik dan mijn streamingsdiensten met kon koppelen zodat ik alles in 1 keer betaalde.

Hbo kan ik niet koppelen. Daarnaast staat nergens vermeld dat ik mijn abonnement bij hbo moet opzeggen en via kpn moet aanvragen. Daarnaast betaalde ik per jaar en dus loopt mijn account nog tot juni door omdat ik dit vooruit heb betaald. Maar nu kan ik pas op 1 maart hbo uit mijn pakket verwijderen. Dus 1 maand dubbele kosten. En dan kan ik het pas in juni toevoegen aan kpn

Netflix kan ik niet koppelen door foutmelding

Amazon prime kan ik niet koppelen omdat ik al een account heb. 

Heeft iemand nog tips hoe ik dit wel gekoppeld kan krijgen?

7 reacties

• January 28, 2026

Tja, je moet natuurlijk niet dubbel betalen. Welke foutmelding krijg je bij Netflix? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Dat ik dubbel moet betalen kan ik mee leven. Het is alleen jammer dat dit niet gewoon duidelijk vermeld wordt op de site van kpn. Zoveel informatie maar dat staat er dan weer niet bij

Dit is de foutmelding bij netflix:

We kunnen dit momenteel niet uitvoeren. Probeer het later opnieuw

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Bij amazon krijg ik deze:

Je hebt al een actief Prime-lidmaatschap voor deze account.

Bestaande Prime-leden komen niet in aanmerking voor deze aanbieding

Ik weet ook niet over welke aanbieding het gaat. Ik wil gewoon koppelen dat alles bij elkaar staat?

• January 30, 2026

"Aanbieding" zal wel een vertaling uit het Engels zijn die niet helemaal aansluit op onze Nederlandse betekenis van aanbieding.

Ik denk dat je gewoon moet wachten totdat de periode waarvoor je betaalt hebt afgelopen is.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Jm12041991 . 

Welkom bij KPN en dank je voor je uitgebreide uitleg. Dat maakt het een stuk duidelijker.

Bij het koppelen van streamingdiensten spelen vaak abonnementsvormen, betaalperiodes en bestaande accounts mee. Omdat er in jouw situatie meerdere diensten en foutmeldingen tegelijk lopen, is het verstandig dat een medewerker dit één op één met je bekijkt. Zo kunnen we meteen controleren hoe de abonnementen nu staan, of er technisch iets misgaat bij het koppelen en wat de slimste vervolgstap is om dubbele kosten te voorkomen.

Mijn advies is daarom om een terugbelafspraak te maken. (zie onderaan de pagina) Tijdens dat gesprek kan een collega eerst de benodigde verificatie doen en daarna direct met je meekijken in je pakket en bij de streamingdiensten. Dat werkt meestal sneller en voorkomt dat je van het ene naar het andere blijft proberen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2026

"Aanbieding" zal wel een vertaling uit het Engels zijn die niet helemaal aansluit op onze Nederlandse betekenis van aanbieding.

Ik denk dat je gewoon moet wachten totdat de periode waarvoor je betaalt hebt afgelopen is.

Bedankt voor de reactie. Het blijkt dat als je nu bij kpn amazon prime afsluit je de eerste 3 maanden gratis krijgt. Echter geldt deze actie alleen maar voor nieuwe abonnees van amazon prime en niet voor bestaande. Hierdoor ging het koppelen niet via internet, maar moest dit via app op het televisiekastje

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2026

Hoi ​@Jm12041991 . 

Welkom bij KPN en dank je voor je uitgebreide uitleg. Dat maakt het een stuk duidelijker.

Bij het koppelen van streamingdiensten spelen vaak abonnementsvormen, betaalperiodes en bestaande accounts mee. Omdat er in jouw situatie meerdere diensten en foutmeldingen tegelijk lopen, is het verstandig dat een medewerker dit één op één met je bekijkt. Zo kunnen we meteen controleren hoe de abonnementen nu staan, of er technisch iets misgaat bij het koppelen en wat de slimste vervolgstap is om dubbele kosten te voorkomen.

Mijn advies is daarom om een terugbelafspraak te maken. (zie onderaan de pagina) Tijdens dat gesprek kan een collega eerst de benodigde verificatie doen en daarna direct met je meekijken in je pakket en bij de streamingdiensten. Dat werkt meestal sneller en voorkomt dat je van het ene naar het andere blijft proberen.

Bedankt voor de reactie. Ik heb ondertussen met kpn contact gehad. Als alles goed is zou nu alles omgezet moeten zijn. Alleen hbo max moet ik dan een maand of 2 maanden dubbel betalen en daarna even annuleren bij kpn. Ik had voor een jaar vooruit betaald bij hbo. Dit loopt tot 25 juni. Daarna moet ik bij kpn het pakket weer activeren