Skip to main content

Hallo,

wij hebben al enige tijd dat we streamingsdiensten vastlopen. Bijvoorbeeld, we starten een film of een serie. Bij Netflix blijft het beeld dan heel vaak zwart, terwijl het geluid al wel te horen is. De film is dan niet te kijken. Bij Amazon Prime stopt de film vaak na een tijdje. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het probleem geldt bij beide kastjes. De kastjes zijn al behoorlijk oud, zijn (dacht ik) nooit vervangen. Kan het daar aan liggen? Bij de tv-zender en youtube is dit probleem overigens niet aanwezig.

 

@Erica78 Goedemorgen,

Een paar vragen: hoe zijn de tv ontvangers aangesloten (rechtstreeks, dvs, wifipunten, switches), welke type ontvangers zijn het, en wat is je bekabelde internetsnelheid.

met deze informatie zou ik mee kunnen kijken als er een oplossing voor je is :) 


@Mastermovie Goedemorgen,

de tv ontvangers zijn rechtstreeks via een kabel aangesloten, kabelsnelheid is 200mb/s.

Type ontvangers: HMB2260


je zou kunnen proberen de ontvangers even te resetten, dit kan je doen door op de menu knop te drukken op de afstandsbediening, instellingen selecteren, systeem, frisse start. Let wel op, je moet dan waarschijnlijk ook weer opnieuw inloggen met je abonnementsnummer en pincode, weet je deze niet meer dan kan je ze opvragen via de MijnKPN omgeving.


De kastjes zijn al behoorlijk oud, zijn (dacht ik) nooit vervangen. Kan het daar aan liggen?

 

Welke ontvanger heb je? Behoorlijk oude ontvanger hebben idd problemen met actuele streaming diensten.


@TDN het zijn HMB2260 ontvangers, deze worden nog volop gebruikt en ingezet


@Mastermovie ga ik proberen

@TDN productiedatum ligt in 2014, waarschijnlijk dus wel een keer een nieuwe gehad, want we zijn al langer bij Telfort/ KPN.


@Erica78 De HMB2260 heeft te weinig geheugen en CPU/GPU zijn zwak. Er zijn meer meldingen dat deze te langzaam is voor Netflix, Prime Video en Disney+. Je kan proberen 4k-abo tijdelijk te nemen dan krijg je de nieuwere 4k-ontvanger of je kan de TV+-Abo nemen dan met de noch nieuwere TV+-ontvanger


@Mastermovie Het lijkt te werken, ik ga het de komende dagen kijken of alles het blijft doen. We hebben we vaker opnieuw opgestart en stroom eraf gehad. Ik weet niet zeker of we ook wel eens terug zijn gegaan naar fabrieksinstellingen. Hopelijk is dit de oplossing 🙂. Dank voor nu in ieder geval. Als dit niet de permanente oplossing blijkt, dan reageer ik weer op dit bericht.