Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung qled. Terugkijken van Nederlandse zenders zou gewoon moeten werken en heeft volgens mij niets met rechten te maken want op mijn android telefoon werkt dat terugkijken wel met de KPN app dus de rechten zijn er wel. Maar je wil natuurlijk dat het ook op je Samsung tv gaat werken. Wordt dit probleem onderzocht en kunnen we binnenkort een update verwachten van KPN?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt Originele topic]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung qled. Terugkijken van Nederlandse zenders zou gewoon moeten werken en heeft volgens mij niets met rechten te maken want op mijn android telefoon werkt dat terugkijken wel met de KPN app dus de rechten zijn er wel. Maar je wil natuurlijk dat het ook op je Samsung tv gaat werken. Wordt dit probleem onderzocht en kunnen we binnenkort een update verwachten van KPN?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt Originele topic]

 

Hoe kijk je?

Via de app op de Smart tv of via de KPN tv decoder?

Op zo'n mooie tv kan je (volgens mij) het beste kijken met de KPN tv decoder, dan heb je een mooier beeld.😉


Ik kijk via de app en volgens mij zit er geen of zeer weinig verschil met de tv decoder. Als je een nieuwe tv hebt wil je die decoder toch niet meer. Extra kastje kabel en zo. Maar dan moet het wel goed werken!


Ik kijk via de app en volgens mij zit er geen of zeer weinig verschil met de tv decoder. Als je een nieuwe tv hebt wil je die decoder toch niet meer. Extra kastje kabel en zo. Maar dan moet het wel goed werken!

 

Helaas ben ik dat niet met u eens.

Wij hebben een vrij nieuwe LG OLED tv.

TV kijken we via de KPN tv decoder, omdat dat beeld gewoon mooier is.

Vooral de 10 HD glas kanalen op 661-670 (originele stream van 12,5 Mb/s) (helaas nog steeds niet vanaf 1😣)

Dat extra kastje neem ik hiervoor op de koop toe.😉

 

De app is ook vooral bedoelt voor een 2de of 3de tv.

Ik denk dat in de toekomst het beeld hierop ook wel goed zal zijn en dat het KPN tv kastje (decoder) verleden tijd zal worden. Maar dat is toekomst.

 

Zie ook hier. 

 

P.S.

Streaming diensten (Netflix, Disney+, ViaPlay) kijk ik altijd via de app op de LG Smart tv (beter beeld en veel in 4K en nooit problemen).

Alleen F1 op za. en zo. kijk ik op kanaal 225 (meer mag daar van ViaPlay niet op), maar dat is niet echt hetzelfde.😉


Oh ik kijk altijd gewoon 1, 2 en 3 raar dat ze die HD glas verstoppen op 661 ook niet handig toch. Ik zal nog eens gaan vergelijken. Als Netflix goed kan werken met 4k zelfs moet zon KPN app toch ook gewoon hoge kwaliteit kunnen bieden.

Vervelde van die app vind ik nu dus dat je totaal niet kunt terugkijken en dat KPN daar niets aan lijkt te doen en amper reageert.


Oh ik kijk altijd gewoon 1, 2 en 3 raar dat ze die HD glas verstoppen op 661 ook niet handig toch. Ik zal nog eens gaan vergelijken. Als Netflix goed kan werken met 4k zelfs moet zon KPN app toch ook gewoon hoge kwaliteit kunnen bieden.

Vervelde van die app vind ik nu dus dat je totaal niet kunt terugkijken en dat KPN daar niets aan lijkt te doen en amper reageert.

 

Ik geef altijd de voorkeur aan de app's op de televisie (echt nooit problemen).

 

Via de KPN tv decoder Arris VIP 5202 kan je Netflix (als je het 4K abonnement hebt) volgens mij in 4K zien.  (geld ook voor de app op de Smart tv, maar wij hebben het 4K abonnement (bij Disney+ is het standaard 4K)).

 

De HD glas kanalen kan je alleen zien als je glasvezel hebt en via de KPN tv decoder. 😉

KPN had destijds toegezegd dat ze vanaf 1 zouden komen, maar helaas nog steeds niet.

Zie ook mijn topic hierover. 

Helaas nu nog steeds op kanaal 661 - 670 om de originele stream van 12,5 Mb/s. 😉


Ik heb net even vergeleken tussen 1 en 661 maar zie geen verschil beide haarscherp via tv decoder dus misschien in 1 nu wel geüpdate.


Ik heb net even vergeleken tussen 1 en 661 maar zie geen verschil beide haarscherp via tv decoder dus misschien in 1 nu wel geüpdate.

 

Ja het is beide Full HD.

 

MAAR:

De kleurverzadiging, helderheid en contrast is echt heel erg veel beter.

Wat hierbij wel belangrijk is, is dat je de tv zelf goed hebt afgeregeld (vanuit fabriek is het niet meer dan matig en dan zie je het niet). Of de tv hebt laten kalibreren.

Zelf ben ik meestal ongeveer een maand bezig en daarna staat hij pas goed.

Tour de France bijvoorbeeld was echt super op de Oled tv.😉

 

Maar als je tevreden bent, dan is het toch prima.

Jij bepaalt zelf wat je wel of niet mooi vind.😉

 


Niet laten kalibreren nee. Die Samsung qled heeft ook erg veel instellingsmogelijkheden standaard, naturel, film modus etc en ook nog allemaal zelf af te stellen daarnaast. Ik vind standaard eigenlijk wel prima. Het hangt ook erg af wat je kijkt precies voor tv, film serie. Je ziet snel door de bomon.het bos niet meer. 


Niet laten kalibreren nee. Die Samsung qled heeft ook erg veel instellingsmogelijkheden standaard, naturel, film modus etc en ook nog allemaal zelf af te stellen daarnaast. Ik vind standaard eigenlijk wel prima. Het hangt ook erg af wat je kijkt precies voor tv, film serie. Je ziet snel door de bomen het bos niet meer. 

 

Klopt, alleen zijn die niet 100% perfect. (zelfs niet 80%).

Maar als je tevreden bent over het beeld, zou ik niets doen.

Wil je het toch zelf doen, zie dan o.a. hier. 

Als je de beeld instellingen goed hebt staan, staan ze meteen voor alles goed (maakt dan niet meer uit wat je kijkt.😉)

 

En hier wat algemene tips.

 

Zoals ik al zei, ik doe er meestal een maand over, voordat ik het beeld perfect vind.

U heeft een Samsung QLED tv (dus u heeft ook achtergrond verlichting (LED, vandaar de naam LED tv).

Succes en veel kijkplezier. 


Bedankt voor je tips en linkjes die ga ik zeker bekijken. Het blijft natuurlijk een raar fenomeen dat een fabrikant alles probeert te doen om een zo goed mogelijke tv af te leveren en allerlei presets instelt maar dat dit niet aansluit bij wat een tv/ filmkijker echt wil. Overigens lees ik dat de film modules vaak al veel problemen oplost dus die ga ik maar eens als eerste proberen . Nogmaals dank!


Bedankt voor je tips en linkjes die ga ik zeker bekijken. Het blijft natuurlijk een raar fenomeen dat een fabrikant alles probeert te doen om een zo goed mogelijke tv af te leveren en allerlei presets instelt maar dat dit niet aansluit bij wat een tv/ filmkijker echt wil. Overigens lees ik dat de film modules vaak al veel problemen oplost dus die ga ik maar eens als eerste proberen . Nogmaals dank!

 

Dat is nooit anders geweest, vanaf de eerste tv in de jaren '50 al.😉

En het kan ook niet, want dan moeten ze elke tv separaat calibreren en dan wordt de tv duurder.