Skip to main content

wij kopen waarachijnlijk binnenkort een nieuwe smart tv met android erop. ni wil ik proberen om via de tv+app tv te gaan kijken. 

om het makkelijk te houden zou ik graag de tv net zo willen laten opstarten als met de 7022. dit omdat het dn eenvoudiger is om overal op dezelfde manier te bedienen. komt de optie om de kpn tv+ app automatisch te laten starten?

ik heb apps getest die dit kunnen om tv mee te kijken . dus de mogelijkheid bestaat om dit te doen. .

ps bv ik zet de app op een aparte google tv stick en daarmee dan de tv opstarten direct met opstarten googletv is ook dn een optie.

ik heb deze link gelezen maar is al ouder .

 

ik hen een vpn maar... zodra gebruikt werkt de helft van de apps niet meer.... hmmm

Je moet een VPN dienst met split tunneling gebruiken. Je kan dan instellen, wanneer VPN gebruikt wordt (per APP of per IP). Ik gebruikt b.v. GhostVPN om BBC Player en ARD/ZDF Mediathek te gebruiken. Bovendien gebruikt ik ook VPN om F1 via Oostenrijk live te kijken.


steffen1 schreef:

ik hen een vpn maar... zodra gebruikt werkt de helft van de apps niet meer.... hmmm

Is dat een VPN naar jouw thuisnetwerk of een VPN naar een VPN provider?

Die laatste heeft voor de smart-TV app van KPN geen enkele toegevoegde waarde, sterker nog, de smart-TV app zal niet werken via zo'n VPN verbinding. Alleen een VPN verbinding met jouw eigen thuisnetwerk heeft toegevoegde waarde immers de smart-TV app werkt alleen op/via jouw eigen thuisnetwerk en moet dus via jouw thuisnetwerk communiceren als je deze ook buitenshuis wilt kunnen gebruiken.

 

​​​​Met de VPN Client Pro app kan je aangeven welke apps via de VPN tunnel moeten/mogen communiceren. Ik heb daar ingesteld staan dat alleen Netflix en de smart-TV app via de VPN communiceren.


steffen1 schreef:

ik hen een vpn maar... zodra gebruikt werkt de helft van de apps niet meer.... hmmm

Is dat een VPN naar jouw thuisnetwerk of een VPN naar een VPN provider?

Die laatste heeft voor de smart-TV app van KPN geen enkele toegevoegde waarde, sterker nog, de smart-TV app zal niet werken via zo'n VPN verbinding. Alleen een VPN verbinding met jouw eigen thuisnetwerk heeft toegevoegde waarde immers de smart-TV app werkt alleen op/via jouw eigen thuisnetwerk en moet dus via jouw thuisnetwerk communiceren als je deze ook buitenshuis wilt kunnen gebruiken.

 

​​​​Met de VPN Client Pro app kan je aangeven welke apps via de VPN tunnel moeten/mogen communiceren. Ik heb daar ingesteld staan dat alleen Netflix en de smart-TV app via de VPN communiceren.

ik heb een vpn die ik per app aan uit(tunnel) kan gebruiken. inmiddels ook draaiende op apps die geen hoge snelheden nodig hebben.

even terugkomend op automatisch opstarten: mooi zou zijn dat de kpn itv als , skin ,erop kan. dan kan je alles opstarten via de kpn itv ,skin,


even terugkomend op automatisch opstarten: mooi zou zijn dat de kpn itv als , skin ,erop kan. dan kan je alles opstarten via de kpn itv ,skin,

Ik ben bang (of niet) dat KPN de smart-TV app toch echt een gewone Android/Google TV app zal laten blijven en daar geen Android/Google TV launcher app van zal maken. En aangezien er geen “launch on boot” functionaliteit meer is op Android/Google TV zal het zeer waarschijnlijk ijdele hoop blijven om de Android/Google TV met de smart-TV app op te starten. 


het 9s zover we hebbem de nieuwe tv. een philis 55pus8548/12.

super tv mooi beeld goed geluid enz.

nu wilde ik de tv+app instaleren maar... ik krijg alleen de itv app. nu gaat het idee dus helemaal niets worden. 

iemand een idee waarom ik de tv+ app niet op eem philips the one kan zetten?


Er is (nog) helemaal geen smart-TV+ app, de TV+ app is enkel voor telefoon en tablet.


Eh. De app voor de smart-tv heet nog KPN iTV. Te herkennen aan de optrekkende golf bij opstarten. 

Er komt wel een nieuwe app die, ook, tv+ gaat heten. Maar dat zal mijns inziens net als nu met minder mogelijkheden zijn als via de tv+ ontvanger.  

Er zal onder andere niet de meest optimale beeldkwaliteit mogelijk kunnen zijn.

De nieuwe app voor de smart-tv verwacht ik niet meer dit jaar. Ze zijn nu nog bezig met de app voor telefoon en tablet. Waarbij ook weer verschillen zijn tussen Apple en Android vooral op technisch gebied en eisen van met name Apple. 

En dan ook nog waarschijnlijk daarna eerst de website http://tv.kpn.com.


Er is (nog) helemaal geen smart-TV+ app, de TV+ app is enkel voor telefoon en tablet.

op mijn mitvstick staat hij op dat is android tv . daarom had ik gehoopt dat hij op google tv ook werkt. dat zijn ook de.beloftes van kpn , reclame maken dat je geen tv box.meer nodig hebt. 

ik moet nu een extra kpn tv box huren , hen 5 Tv,s 2tv,s  Kinderen en 1 op slaapkamer, 1 woonkamer en 1 in mijn ,mancave(zolder😁)

dat zijn dus 5 boxen a 5euro pstuk. 

 

 

 


Eh. De app voor de smart-tv heet nog KPN iTV. Te herkennen aan de optrekkende golf bij opstarten. 

Er komt wel een nieuwe app die, ook, tv+ gaat heten. Maar dat zal mijns inziens net als nu met minder mogelijkheden zijn als via de tv+ ontvanger.  

Er zal onder andere niet de meest optimale beeldkwaliteit mogelijk kunnen zijn.

De nieuwe app voor de smart-tv verwacht ik niet meer dit jaar. Ze zijn nu nog bezig met de app voor telefoon en tablet. Waarbij ook weer verschillen zijn tussen Apple en Android vooral op technisch gebied en eisen van met name Apple. 

En dan ook nog waarschijnlijk daarna eerst de website http://tv.kpn.com.

beeldkwaliteit is al verhoogd , bijna vergelijkbaar als.ik.hem.via de.mitvstick vergelijk met de ontvanger. 

o ja de tv It via de box geen hdr of dolby vision.

 

via de apps op de tv wel.


ik moet nu een extra kpn tv box huren , hen 5 Tv,s 2tv,s  Kinderen en 1 op slaapkamer, 1 woonkamer en 1 in mijn ,mancave(zolder😁)

dat zijn dus 5 boxen a 5euro pstuk. 

Eh, heb je op geen enkele van die tv's de mogelijkheid voor de app????

Ik heb met 3 tv's 2 x een kpn ontvanger en 1 x de app. TV via de laptop, “4de tv”, ook de ‘app’ (tv.kpn.com).

Eerst had ik zelfs maar 1 ontvanger met de 3 tv's. Overige 2 via app. Maar ja, 2 ontvangers + opnemen kost hetzelfde als 1 ontvanger met opnemen.

Als over enkele maanden (volgend jaar schat ik dus in) de nieuwe smart-tv app met de naam ‘tv+’ er is dan is dat écht niet 1:1 gelijk aan de ontvanger. Maar goed genoeg voor de kinderkamer, slaapkamer en mancave.

In de woonkamer geef ik absoluut de voorkeur aan de ontvanger. Gisteren Eurosport 1 (tennis) aan via de app in de tv. Maar een wedstrijd die ik écht kijk gaat via de ontvanger. Vloeiender en wat scherper beeld. Via de app krijg ik hoofdpijn met tennis. 


ik moet nu een extra kpn tv box huren , hen 5 Tv,s 2tv,s  Kinderen en 1 op slaapkamer, 1 woonkamer en 1 in mijn ,mancave(zolder😁)

dat zijn dus 5 boxen a 5euro pstuk. 

Eh, heb je op geen enkele van die tv's de mogelijkheid voor de app????

Ik heb met 3 tv's 2 x een kpn ontvanger en 1 x de app. TV via de laptop, “4de tv”, ook de ‘app’ (tv.kpn.com).

Eerst had ik zelfs maar 1 ontvanger met de 3 tv's. Overige 2 via app. Maar ja, 2 ontvangers + opnemen kost hetzelfde als 1 ontvanger met opnemen.

Als over enkele maanden (volgend jaar schat ik dus in) de nieuwe smart-tv app met de naam ‘tv+’ er is dan is dat écht niet 1:1 gelijk aan de ontvanger. Maar goed genoeg voor de kinderkamer, slaapkamer en mancave.

In de woonkamer geef ik absoluut de voorkeur aan de ontvanger. Gisteren Eurosport 1 (tennis) aan via de app in de tv. Maar een wedstrijd die ik écht kijk gaat via de ontvanger. Vloeiender en wat scherper beeld. Via de app krijg ik hoofdpijn met tennis. 

andere tv s zijn heel goed maar niet smart.

bewust ivm veroudering. daarom liever een lis kastje.

werkt de tv+ app op een google chromecast laatste model?


werkt de tv+ app op een google chromecast laatste model?

Euh, zoals vermeld is dat dezelfde als voor smart-tv en heet geen TV+ maar KPN iTV. Maar werkt dus wel 🙂. Ik ben over dié, op m'n derde tv, heel tevreden. Die versie ondersteunt alle zenders en opnamen. Werkt alleen thuis, maar dat wist je waarschijnlijk al. Met 2 van die dingetjes à € 40 v.d. HD versie bespaar je dus 2 x € 5 per maand decoderhuur. Maar de decoders zijn ook al volledige streamingboxen (Android-TV) en dan heb je wel het optimale qua KPN TV. 

NB het design van TV+ is grotendeels gebaseerd op de huidige KPN iTV SMART-TV app.


Er is (nog) helemaal geen smart-TV+ app, de TV+ app is enkel voor telefoon en tablet.

op mijn mitvstick staat hij op dat is android tv . 

Dat is niet de smart-TV+ app maar de smart-TV app. Er is (nog) geen smart-TV+ app.


steffen1 schreef:

beeldkwaliteit is al verhoogd

De beeldkwaliteit van de TV(+) apps is helemaal niet verhoogd, die is al jaren hetzelfde.


steffen1 schreef:

beeldkwaliteit is al verhoogd

De beeldkwaliteit van de TV(+) apps is helemaal niet verhoogd, die is al jaren hetzelfde.

quote service+ medewerker:

na deze update gaat de beeldkwaliteit gelijk worden aan de kon box app.

dat maakt het lastig als je dus heel stellig wordt gezegd dat de tv+app gelijk wordt. dus ook de 15mb/s stream.. 

goed ik geloof dus weinig meer van alles , wel moet ik een fout erkennen😏

inderdaad het is niet de tv+ app op de mi. 

nu was ik bij coolbleu in hengelo. daar stond een 50inch philips tv vergelijlbaar met die wij nu hebben daar kon op gezet worden: tv+ app... dat is dus raar. wat mij daarbij opviel: mibox als hdmi kanaal.

hoezo kan daar wel de tv+ app op.. verschil is de demo mode in de winkel. 

ik weet dit zeker omdat ik daar de app zelf heb geinstaleerd. tijdens tv proberen. heel apart. 

ik begrijp dat de google cq android tv app er nog niet is. maar voor kpn :geef eerlijk aan dat dit nog niet kan.  aan de telefoon werd dat mij niet duidelijk. daarom ben ik blij hier met het forum.

 


steffen1 schreef:

dat maakt het lastig als je dus heel stellig wordt gezegd dat de tv+app gelijk wordt. dus ook de 15mb/s stream.. 

Nee, er komen geen 14,2Mbps streams via de smart-TV app. Als iemand je dat gezegd heeft dan ben je simpelweg voorgelogen. Het online (unicast) TV platform heeft geeneens de beschikking over de 14,2Mbps streams. Alleen bij live televisie kijken in multicast mode kan de TV+ Box de Nederlandse publieke en commerciële zenders met 14,2Mbps leveren. De smart-TV app (en alle andere TV apps van KPN) gebruiken (uiteraard) alleen unicast.


steffen1 schreef:

dat maakt het lastig als je dus heel stellig wordt gezegd dat de tv+app gelijk wordt. dus ook de 15mb/s stream.. 

Nee, er komen geen 14,2Mbps streams via de smart-TV app. Als iemand je dat gezegd heeft dan ben je simpelweg voorgelogen. Het online (unicast) TV platform heeft geeneens de beschikking over de 14,2Mbps streams. Alleen bij live televisie kijken in multicast mode kan de TV+ Box de Nederlandse publieke en commerciële zenders met 14,2Mbps leveren. De smart-TV app (en alle andere TV apps van KPN) gebruiken (uiteraard) alleen unicast.

nu ik zelf nadenk is het ook totaal niet mogelijk. en daarbij : geen enkele zender heeft 4k aparatuur voor standaard tv opnames of uitzending. alleen bij evenementen.


steffen1 schreef:

dat maakt het lastig als je dus heel stellig wordt gezegd dat de tv+app gelijk wordt. dus ook de 15mb/s stream.. 

Nee, er komen geen 14,2Mbps streams via de smart-TV app. Als iemand je dat gezegd heeft dan ben je simpelweg voorgelogen. Het online (unicast) TV platform heeft geeneens de beschikking over de 14,2Mbps streams. Alleen bij live televisie kijken in multicast mode kan de TV+ Box de Nederlandse publieke en commerciële zenders met 14,2Mbps leveren. De smart-TV app (en alle andere TV apps van KPN) gebruiken (uiteraard) alleen unicast.

nu ik zelf nadenk is het ook totaal niet mogelijk. en daarbij : geen enkele zender heeft 4k aparatuur voor standaard tv opnames of uitzending. alleen bij evenementen.

Die 14,2Mbps streams zijn helemaal geen 4K streams maar "gewone" HD streams. Een 4K stream vraagt bij KPN zo'n 26Mbps.


steffen1 schreef:

dat maakt het lastig als je dus heel stellig wordt gezegd dat de tv+app gelijk wordt. dus ook de 15mb/s stream.. 

Nee, er komen geen 14,2Mbps streams via de smart-TV app. Als iemand je dat gezegd heeft dan ben je simpelweg voorgelogen. Het online (unicast) TV platform heeft geeneens de beschikking over de 14,2Mbps streams. Alleen bij live televisie kijken in multicast mode kan de TV+ Box de Nederlandse publieke en commerciële zenders met 14,2Mbps leveren. De smart-TV app (en alle andere TV apps van KPN) gebruiken (uiteraard) alleen unicast.

nu ik zelf nadenk is het ook totaal niet mogelijk. en daarbij : geen enkele zender heeft 4k aparatuur voor standaard tv opnames of uitzending. alleen bij evenementen.

Die 14,2Mbps streams zijn helemaal geen 4K streams maar "gewone" HD streams. Een 4K stream vraagt bij KPN zo'n 26Mbps.

phfff tijd voor een andere codec😏

ps 2 zenders 4k bij kpn bij ziggo 1 zender 4k.

en de uitzendigen worden aan providers   alleen maar in 1080p. aangeboden

 


Reageer