Skip to main content
Vraag

Tv.kpn.com geeft een grijs scherm, cookies verwijderen helpt tijdelijk

• December 12, 2025
  • 30 reacties
  • 206 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

Even getest met Windows 11 Home, dezelfde build en ook nieuwste Edge, geen probleem met tv kijken.

Windows 10 Home, 22H2 Build 19045.6575 en nieuwste Edge, ook geen probleem met tv kijken.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • December 15, 2025

​@TV Apps Team  Kunnen jullie meekijken? Is dit iets wat jullie herkennen? 

• Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

​@TV Apps Team  Kunnen jullie meekijken? Is dit iets wat jullie herkennen? 

Beste,

Edit, zo te zien heb ik mijn probleem opgelost, was weer teug gegaan naar de laatste versie wat EdgeUpdater zelf uitvoert. EdgeUpdater wat ik in firewall geblokt had om op oudere versie te blijven. Echter versie 143.0.3650.80 gaf nog steeds problemen.

Heb de EdgeEnterprise versie met zelfde versie nummer gedownload:

https://www.microsoft.com/en-gb/edge/business/download?form=MA13H4&ch=1

Deze nogmaals over dezelfde huidige geïnstalleerde versie heen geïnstalleerd en warempel het werkt weer normaal, komt gelijk weer op de pagina, dus het hiermee opgelost, lijkt erop dat er bij een automatische update toch iets misging wat met een manual installatie nu gecorrigeerd is, of wat jullie op de achtergrond inmiddels hebben gedaan.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • December 16, 2025

We hebben niets gedaan. We hadden wel een idee maar dat bewust aanzetten (Google doet dat gradueel en Edge gaat mee doorgaans) leverde geen grijs scherm op in een test. Sowieso, dat grijze scherm.. hadden we een screenshot van willen vragen, want dat is ráár…. 

Maar fijn dat het zo is opgelost. Overigens zijn bíjna alle dingen op de backend opgeslagen, alleen de favoriete kanalen van web is een lokale feature (niet in de cookie trouwens, maar lokale browser data). Dus die cookies mogen gewoon weg, als je dan met zelfde account opnieuw inlogt, komen die favorieten ook weer netjes terug mits in die browser de lokale data niet zijn verwijderd. Maar dat terzijde.  

• Auteur
  • Topper
  • December 16, 2025

Bedankt voor jullie aandacht.

Helaas inderdaad geen screenshot gemaakt, het was een scherm met alleen maar de bovenste bar, met links...waar ik niet zeker meer weet of het kpn tv: start was of tv.kpn.com stond, de rest van het scherm was donker grijs.

De icon helemaal links waar normaal het kpn icon staat voor KPN TV: start, daar stond een icon wat je normaal ziet als je geen verbinding hebt, zelfde icon wat weergeven wordt voor je internet verbinding op de taskbar rechtsonder wanneer je geen lan verbinding hebt met het internet.

Waar ik wel inmiddels achter was dat een refresh van de pagina wel een juiste opbouw van de pagina gaf, dan hoefde ik de cookies niet te verwijderen, maar dat was natuurlijk ook vreemd.

M.a.w. het leek of Edge of KPN tegen iets aanliep waardoor de pagina niet werd opgebouwd, Netflix werkte overigens wel gewoon normaal.

Begrijp er ook helemaal niets van omdat een eerdere versie 142.0.3595.130 totaal geen probleem gaf, dit ook na een downgrade. Verder heb ik voordat dit ontstond geen zaken op mijn computer veranderd en laat Microsoft gewoon alles updaten, oftewel zie mijzelf ook niet als oorzaak, gebruik Edge alleen maar voor KPN TV en Netflix en deze W11 Pro computer als een soort Media Center en wat games.

Ik hou het er maar op dat bij een update iets mis is gegaan wat gelukkig is hersteld, dit simpel met een gedownloade versie van Edge (volledig ~188 MB bestand) met zelfde versie nummer er nog een keer overheen te installeren, plotsklaps werkte het weer.

Hoop in ieder geval als een ander het overkomt dit wellicht helpt, vandaar mijn uitgebreide uitleg.

Thanks

Â