Skip to main content

Bij het kijken van Netflix, You Tube en Prime video lopen de kastjes (bekabeld) steeds vast.

We hebben 2 HMB2260 en een V10A experia box.

Nu lees ik hier overal dat wij sterk verouderde modellen hebben. Wat kunnen jullie hier aan doen? Wij betalen tenslotte wel iedere maand huur voor deze kastjes. En dat al sinds jaar en dag.

 

Graag uw reactie.

Het zijn gewoon de reguliere hd ontvangers. Ik denk dat je stap voor stap alle kpn apparatuur opnieuw moet opdtarten. Dus alles stroomloos maken, glaskastje, modem en hd ontvangers. Dan 5 minuten wachten, dan eerst glaskastje op stroom, dan modem en uiteindelijk de ontvangers. Als dat niet voldoende is dan morgen even bellen met de klantenservice,  er zijn nog meer zaken die van ivloed kunnen zijn  bekabeling,  draadloze verbindingen, etc. Via deze ingang is de ondersteuning wat te beperkt.  08000402


Dit hebben we helaas allemaal al gedaan en nog blijven we problemen houden.


Dan even bellen , ergens zit een storingsbron lijkt het. Voor een meting moet je bellen.


Beantwoorden. Heb ik ook al gedaan. Alles kwam goed door.


@VeroniqueP wat is er allemaal aangesloten op het modem? 


Nog eens bellen, iets gaat nietgoed, daadwerkelijk heeft bekabrld aansluiten de voorkeur, is de situatie ook zo?


Hi @VeroniqueP en welkom op het forum! Is het inmiddels gelukt om te bellen en/of het op te lossen? Zo niet, geef de ontvangers dan ook een frisse start

Mocht dat niet helpen, dan ben ik ook benieuwd hoe de TV-ontvangers aangesloten zijn. Loopt er een internetkabel rechtstreeks van de ontvanger naar je modem, of zit hier nog andere apparatuur tussen? 


Ik heb de draadloze optie nooit werkend gekregen, ook niet met powerplugs. Deze bleken gestoord te worden door mijn zonnepanelen (!)

nu alles bekabeld is heb ik en ik de settop box gebruik heb ik geen problemen meer.


Gisteren weer alles van de steoom gehaald zoals hierboven beschreven. Alles ontkoppeld en alles weer aangesloten. Nu ineens werd gisteren tot 3 keer toe het beeld compleet zwart tijdens het kijken van Prime Video. 

Op het modem is de kabel aangesloten voor de televisie in de woonkamer en de stekker die naar de divolo gaat. Meer niet.

Die divolo is de connectie naar de tv boven. Die zit er al jaren in.


Check. Alles van de stroom halen is een herstart,

geef de ontvangers dan ook een frisse start

Is dit ook al gedaan? 


De kastjes bedoel je? Dat die ook uitgeschakeld en weer opnieuw opgestart 

 


De frisse start is een reset van de ontvanger. 😄 Klik op het frisse start gedeelte in het groen in dit bericht, en dan vind je hoe je deze uitvoert.


De frisse start schijnt tot nu toe veel opgelost te hebben

 Bedankt voor de tip!!


Gelukkig! Hopelijk blijft alles nu netjes werken. Bedankt voor het terugkoppelen! 


Vreugde was van zeer korte duur.... vandaag alweer een vastloper.... weer opnieuw op moeten starten.  Wat een flutgedoe…

 


Hmmm, dan is de frisse start niet de oplossing. Je hebt de tv-ontvanger beneden dus rechtstreeks met een internetkabel aangesloten op je modem, zou je hier eens een andere internetkabel willen testen? Ik ben benieuwd of hij dan nog vastloopt. 

Zou je voor de zekerheid ook de Devolo (draadloze verbindingsset) eens los willen koppelen naar de TV boven? Ik ben benieuwd of dat ook invloed heeft.