Skip to main content

Afgelopen weken (ongeveer 2 of 3 weken) is het mij opgevallen dat de TV stream van Discovery (via tv.kpn.com) stopt met afspelen. Het beelt bevriest, en het is dan niet mogelijk om deze stream een tijd lang weer te starten.

Rechtsboven in beeld verschijnt dan een groot nummer 84 (zie screenshot)

Na enkele minuten (en uiteraard proberen, tab afsluiten, reload met ctrl+F5) begint de stream dan ook weer gewoon te spelen.

Als dit probleem in Firefox 107.0 (mijn standaard browser) optreed, log ik wel eens in op MS Edge 107.0.1418.56 en daar kan de Discovery stream ook niet spelen. Die geeft hetzelfde frozen beeld met 84 er in.

Andere streams zijn wel te spelen. Maar uiteraard probeer ik dat niet met alle streams.

Ik werk met bedraad internet. Waarom is Discovery Channel altijd een probleem ? Met de KPN ipTV ontvanger is er dat probleem dat het geluid weg valt, nu is er ook een probleem dat de stream in de browser bevriest. Kan KPN once and for all deze problemen een keer oplossen zodat we TV kunnen kijken waarvoor we betalen, en niet telkens tegen storingen aan lopen ?

 

 

@TV Apps Team Sorry even op vakantie geweest… Dat stekkertje heeft geholpen … voor de ondertiteling dan. De rest ga ik komende week wel zien denk ik


Ik zie nog regelmatig grijze blokjes. Duurt enkele frames, en dan is het weer weg.


Ik zie nog regelmatig grijze blokjes. Duurt enkele frames, en dan is het weer weg.

Als je dit weer ziet, zou je de datum en tijdstip (op de minuut nauwkeurig) willen noteren dat het gebeurde? Onze video collega's kunnen makkelijker iets vinden met voorbeeldmomenten.


@TV Apps TeamDit zijn enkele tijdstippen waarop het beelt blokken vertoont. Ik weet niet of ik ze daarmee allemaal heb tijdens de tijd dat ik gekeken heb… mogelijk niet, en komt het nog vaker voor

27-02-2023  24 Kitchen (via TV ontvanger)

20:00
20:07
20:52
 

28-02-2023 Discovery SCIENCE via webbrowser streaming

18:20:02
18:25:49
18:26:00
18:26:07
18:30:39
18:35:07 (ongeveer)
18:45:26
18:55:27
19:02:51
19:07:38 (veel meer frames. volledig grijs beeld)
19:08:26
 


Ongeveer tussen 19:36:40 en 19:37:00 discovery science via tv ontvanger zware storing.  meerdere keren zeker enkele seconden


Ook hier vaak storing op discovery science (een van mijn favoriete zenders) en momenteel ook weer vanaf 20.40 uur tot  21.00 uur (en duurt voort). Beeld wordt steeds voor 95% grijs en vertoont blokken. Indien van belang, ik heb KPN TV+ met tv ontvanger DIW7022. Het maakt geen verschil of de video mode op multicast of unicast staat ingesteld. 


Ook hier vaak storing op discovery science (een van mijn favoriete zenders) en momenteel ook weer vanaf 20.40 uur tot  21.00 uur (en duurt voort). Beeld wordt steeds voor 95% grijs en vertoont blokken. Indien van belang, ik heb KPN TV+ met tv ontvanger DIW7022. Het maakt geen verschil of de video mode op multicast of unicast staat ingesteld. 

Even een update van mijn kant, ik heb gisteren en vandaag geen storingen meer op Discovery Science. Hopelijk was het probleem dus van tijdelijke aard. 


Gisteravond (iets na 21:00) 24 kitchen, nog steeds zeer regelmatig blokkeringe storing aan de onderkand van het scherm.


Gisteravond (iets na 21:00) 24 kitchen, nog steeds zeer regelmatig blokkeringe storing aan de onderkand van het scherm.

@TV Apps Team zou je dit kunnen checken?


Zeker, was al nét aan het typen toevallig en bezig (voor Discovery Science): we hebben het één en ander bekeken, het gaat hier echt om aanvoerfouten. Die zijn heel heel lastig, wij vullen die met grijs b.v. Toch is er zojuist nog wat getweakt in de hoop de fouten te beperken. In principe voor dat kanaal nu weer een nieuw nul punt.
En er wordt een extra oogje in het zeil gehouden komende dagen.
Een aantal kanalen zit in die aanvoergroep, waaronder ook 24kitchen. Hopelijk gaat het daarmee ook net iets beter. 

Â