Skip to main content

We hebben twee tv ontvangers HMB2260 en bij beiden loopt bij het terugkijken steeds vaker de opname vast. Enige oplossing is dan het opnieuw opstarten van de TV ontvanger omdat alles vast hangt.

Zijn de tv ontvangers wellicht aan vervanging toe?

De HMB2260 is een nog steeds veelgebruikte ontvanger, en wordt ook nog steeds door KPN van updates voorzien. Dus geen reden om hem te vervangen @PVW70 . Heb je wel eens geprobeerd de ontvangers een 'frisse start' te geven? Hoe je dat kunt doen (en andere tips om problemen met de ontvangers op te lossen) kun je in het volgende topic vinden:

 


@PVW70 

 

Zie ook hier, misschien is de nieuwe KPN tv+, de DIW7022, iets voor u.

 

De Arcadyan HMB2260 is ondertussen een oudje.

Werkt nog wel goed voor tv kijken, maar app's minder.

 

En mocht je een DVS ertussen hebben, die geven ook veel storing en verbruiken veel energie (volksmond stroom), dan heb je dit niet meer nodig.

De nieuwe DIW7022 werkt ook via WIFI en natuurlijk een vaste UTP (CAT5E) kabel. 😉


Hoi @PVW70, als beide tv-ontvangers hetzelfde vertonen lijkt het niet direct iets met de ontvanger te zijn, maar meer een centraler ding. Heb je de link die Joris gaf al kunnen bekijken en die tips kunnen proberen? Hoe gaat het daarna?


@Jasper Ik heb de tip van Joris (frisse start) geprobeerd, maar zonder succes. Als je een uitzending van een uur terug kijkt, moet je soms wel 3x resetten. Het ligt niet aan de wifi, want die is goed genoeg om met twee personen tegelijk te kunnen Zoomen.
Als ik de reactie van Joop2011 lees, lijkt het mij dat de ontvangers aan vervanging toe zijn.

Wat moet ik daarvoor doen?


@PVW70

 

Zie hier.

 

Bel 0800-0402 gratis en pas je abonnement aan.

Dan krijg je 2 x de DIW7022

Deze werkt ook perfect via WIFI.😉


Die ontvangers zijn niet per definitie aan vervanging toe @PVW70, er is een nieuwer type zoals Joop aangeeft maar de HMB2260 die jij hebt moet nog prima kunnen werken. Zowel met lineair tv kijken als met opnames/programma's terugkijken. 

Dat het op beide speelt geeft nog steeds meer het vermoeden dat er iets centraals is wat het veroorzaakt, en niet de ontvangers zelf. Als dat het geval is zouden nieuwe ontvangers mogelijk hetzelfde kunnen vertonen, daar schiet je dan weinig mee op.

Had je ook al gekeken naar hoe deze ontvangers nu zijn aangesloten? Joop vroeg in zijn eerste bericht of het via DVS (draadloze verbindingsset) is aangesloten of via een kabel. Hoe is dat precies?


Ook de DIW7022 loop bij terugkijken en opnames regelmatig vast !