Skip to main content

Hi, 

Ondanks dat ik een snelle download snelheid heb via Wifi van 500mbit met speedtest, merk ik dat iets nog niet helemaal stabiel is aan mijn verbinding.

Streamingsdiensten zoals HBO en Youtube gaan regelmatig bufferen, ik speel dit af op mijn LG tv. De tv staat 2 meter van een wifi punt vandaan.

Als ik op dat moment via mijn mobiel een speedtest doet is de snelheid gewoon 500mbit. 

Voorheen met mijn Ziggo internet verbinding had ik dit niet (wifi punt op de zelfde plek) dus het lijkt niet door de TV te komen.

 

Ik las ergens dat het kon komen door een hoge jitter? en dat je via Pingplotter eventueel het probleem kon vinden. Zie screenshot.

 

Iemand die weet wat ik nog kan proberen?

 

(p.s pasgeleden is mijn modem vervangen door een experia 10 box, ivm wegvallende internet verbinding, dit lijkt nu opgelost alleen dat bufferen blijft dus een probleem)

 

 

Hoi @Thoraxx welkom op ons forum!

Ik heb de lijn meteen even uitgelezen en dat ziet er allemaal prima uit. Het probleem lijkt hem tussen je Experiabox en TV te zitten. Ergens op je netwerk of in het draadloze gedeelte stoort er iets.
Kun je het ook eens proberen met je TV  bekabeld op de Experiabox? Om vast te stellen dat het m in het wifi zit?


@Thoraxx heb je de oorzaak nog kunnen achterhalen?