Skip to main content

Hallo,

 

ik heb een amazon firestick, deze verbonden met mijn draadloze, kpn, netwerk. Als ik mijn abon. en pin invul geeft deze de melding: geen toegang moet verbonden zijn met kpn netwerk. Dat is hij ook. Ik gebruik geen vpn.

iemand een idee?

Je bent wel thuis? Op het adres waar het abonnement geleverd wordt ​​​​​​?

 


Ja, daarom snap ik het niet. De app op mijn tv doet het wel.


Okee. Dan is er geen mismatch tussen je ip en je itv abonnementsnummer. 

Dan is het mij ook even een raadsel. 


@Oscarr Op firetv moet je KPN iTV voor Android TV een geen KPN iTV voor Android installeren


Waar haal ik die vandaan? Of zijn er 2 verschillende apps in de amazon store?


@Oscarr KPN iTV voor Android heeft versie 7.6.3 en KPN iTV voor Android TV heeft versie 0.3.21. Beide zijn te downloaden in appstore. Maar op android (telefoon,tablet) krijg je alleen de Android versie te zien, en op AndroidTV alleen de AndroidTV versie

Je kan gewoon de APK bestand 0.3.21 zoeken op internet en downloaden op FireTV en installeren (apps van onbekend bron toelaten ist vereist). Maar let op dat je geen twijfelachtig sites bezoek, dan is de kans groot dat je viren of malware mee krijgt.

De veilig weg is de KPN iTV op KPN+Box zoeken en installeren. Dan kan je via ontwikkelaar opties die installeerde APK downloaden op PC en deze APK ook via ontwikkelaar opties van PC op FireTV installeren.

Indien je KPN iTV op Amazon Appstore zoek, krijg je waarschijnlijk "niet beschikbar” te zien.


KPN noemt 'm nog steeds niet op de website http://kpn.com/smarttv .

In dit artikel op Tweakers staat een directe link naar de app in de Amazon app store. Maar of dat lukt op de stick...


@PeterG Dat is versie 0.3.19

Wegens geo-blocking niet installeerbaar 


Ok, dank voor de antwoorden.

Volgens mij heb ik versie 0.3.2.1 idd maar ik zal het checken als ik weer thuis ben.


Ja, die geoblocking melding kreeg ik ook, TDN. Héél apart voor een NL app terwijl je in NL bent. 

Verder kan ik er niet veel support op geven. KPN noemt de Fire Stick zelf niet, ik heb 'm ook niet, en ik zie 'm in geen enkele Nederlandse winkel of webshop.

Zelf heb ik een Chromecast (met handig kort hdmi kabeltje 🙂) en een Nokia 8000 Android-TV box.

Wel grappig. Op Expert.nl kom ik een evenbeeld van de Fire Stick tegen. De Nokia 800 stick. Maar in de tv's waar ik een externe streamer op heb gaat die niet passen.

Op de Philips is het vak al nauwelijks te gebruiken met een hdmi kabel. En op de oude Sony zou ie nogal naar achteren uitsteken.


@PeterG Ik heb hem via blackfriday van amazon.de gekocht, voor mijn gesmak beter dan de vergelijkbare chromcast en 2 keer goedkoper. Je heb ook gelijk ARD/ZDF mediathek en duitse apps erbij, KPN iTV via sideloading gaat met een fluit van een cent.


Smak je zo, @TDN 😁?


Haha Peter , laten we het erop houden dat de Duitse taal hem niet vreemd is ;)


@PeterG Een Fire Stick smaakt beter dan Drumstik, beetje pittiger

Vreemd dat amazon.de weer de sticks met de zelfde prijzen heb zoals blackfriday, alleen ze verzenden nu niet naar NL.

39,€ www.amazon.de/fire-tv-stick-4k/dp/B0BTFWFRWN

75 € https://www.amazon.nl/fire-tv-stick-4k-max-internationale-versie-streamingapparaat-wifi-6-alexa-voice-remote/dp/B08XY388HX/