Skip to main content

Eind augustus nadert. Is er perspectief op een Viaplay-app als die van Netflix op de TV-ontvanger van KPN of blijft het behelpen?

 

@PeterG, Kan met de Ci trouwens wel opnemen, kan alleen niet tegelijk wat anders kijken, en terug is hooguit over een jaar.

Maar terug, mwaaah denk ik nog niet aan, en misschien is dan een ander net zo goed of beter, heb geen glazen bol.😁😁😁

 

@Doornekamp33

Dat ligt aan je tv.

Als hij 2 DVB-C ontvangers heeft (en heel veel tv's hebben dat) dan kan je 1 kanaal opnemen en 1 andere kijken.

Alleen als de CI+ module/kaart meerdere streams tegelijk kan decoderen.


@Doornekamp33

Met de CI+ (module) kan je niet opnemen. Dat weet je?

Die 400 melding heb ik ook met live spoelen. Duidelijk is te zien dat het wel doorgaat; geen probleem wat mij betreft. 

Opnemen lol je heb toch de Ziggo Go app waar mee je alles kan terug kijken!


@Doornekamp33

Met de CI+ (module) kan je niet opnemen. Dat weet je?

Die 400 melding heb ik ook met live spoelen. Duidelijk is te zien dat het wel doorgaat; geen probleem wat mij betreft. 

Opnemen lol je heb toch de Ziggo Go app waar mee je alles kan terug kijken!

Mensen die de CI+ module gebruiken kunnen of willen de app waarschijnlijk niet gebruiken denk ik...


Het gedoe met meer afstandbedieningen vindt ik irritant. Wij zappen veel, vergeet dat maar met ViaPlay. Als het nog slechter wordt kwa directe TV ontvanger benadering is ViaPlay voor ons verleden tijd. Ik weet dat er nog wel meer oplossingen zijn. Maar het wisselen van Source kost veel teveel handelingen.  

Dan neem je toch een IPTV abbo via Dark met 10.000 zenders of meer dan is het gelijk opgelost!
één afstandsbediening voor 10.000 zenders lekker chill


@Doornekamp33

Met de CI+ (module) kan je niet opnemen. Dat weet je?

Die 400 melding heb ik ook met live spoelen. Duidelijk is te zien dat het wel doorgaat; geen probleem wat mij betreft. 

Opnemen lol je heb toch de Ziggo Go app waar mee je alles kan terug kijken!

Mensen die de CI+ module gebruiken kunnen of willen de app waarschijnlijk niet gebruiken denk ik...

ik weet niet met CI+Module kan je niet opnemen of terug kijken dus wat raar antwoord heb je!
 

 


@Doornekamp33

Met de CI+ (module) kan je niet opnemen. Dat weet je?

Die 400 melding heb ik ook met live spoelen. Duidelijk is te zien dat het wel doorgaat; geen probleem wat mij betreft. 

Opnemen lol je heb toch de Ziggo Go app waar mee je alles kan terug kijken!

Mensen die de CI+ module gebruiken kunnen of willen de app waarschijnlijk niet gebruiken denk ik...

Je bedoel zeker de Mediabox van Ziggo voor opnemen? Dat is niet de CI+ Module!


@Doornekamp33

Met de CI+ (module) kan je niet opnemen. Dat weet je?

Die 400 melding heb ik ook met live spoelen. Duidelijk is te zien dat het wel doorgaat; geen probleem wat mij betreft. 

Opnemen lol je heb toch de Ziggo Go app waar mee je alles kan terug kijken!

Mensen die de CI+ module gebruiken kunnen of willen de app waarschijnlijk niet gebruiken denk ik...

ik weet niet met CI+Module kan je niet opnemen of terug kijken dus wat raar antwoord heb je!

Klopt dat je daarmee niet kunt opnemen. Dat is toch precies wat PeterG zegt?


@Doornekamp33

Met de CI+ (module) kan je niet opnemen. Dat weet je?

Die 400 melding heb ik ook met live spoelen. Duidelijk is te zien dat het wel doorgaat; geen probleem wat mij betreft. 

Opnemen lol je heb toch de Ziggo Go app waar mee je alles kan terug kijken!

Mensen die de CI+ module gebruiken kunnen of willen de app waarschijnlijk niet gebruiken denk ik...

Je bedoel zeker de Mediabox van Ziggo voor opnemen? Dat is niet de CI+ Module!

Als ik CI+ module schrijf, dan bedoel ik ook CI+ module. Niet de Mediabox. 


@Doornekamp33

Met de CI+ (module) kan je niet opnemen. Dat weet je?

Die 400 melding heb ik ook met live spoelen. Duidelijk is te zien dat het wel doorgaat; geen probleem wat mij betreft. 

Opnemen lol je heb toch de Ziggo Go app waar mee je alles kan terug kijken!

Mensen die de CI+ module gebruiken kunnen of willen de app waarschijnlijk niet gebruiken denk ik...

Je bedoel zeker de Mediabox van Ziggo voor opnemen? Dat is niet de CI+ Module!

Als ik CI+ module schrijf, dan bedoel ik ook CI+ module. Niet de Mediabox. 

Mooi maar ik gebruik de Ziggo Go app voor terug kijken op zekere hoogte
maar ik gebruik NL ziet meer voor terug kijken omdat dat handiger is vanwege het internet.


@Nick83, Ook met de Ci+ module kun je de app gebruiken, en ik gebruik de Z app al een paar jaar, stukken beter dan de KPN app.

@ArjanL3, Hoezo kun je met de Ci+ niet opnemen? Ik kan straks opnemen op mijn TV met een externe SSD van 1Tb, kan alleen niet twee dingen tegelijk doen, tenzij ik kijk wat ik opneem.


@Nick83, Ook met de Ci+ modulle kun je de app gebruiken, en ik gebruik de Z app al een paar jaar, stukken beter dan de KPN app.

Als je de app gebruikt heb je toch helemaal geen CI+ module nodig?

@ArjanL3, Hoezo kun je met de Ci+ niet opnemen? Ik kan straks opnemen op mijn TV met een externe SSD van 1Tb, kan alleen niet twee dingen tegelijk doen, tenzij ik kijk wat ik opneem.

Ja... dat is 20 jaar terug in de tijd.


Nee hoor, toen had ik een Pioneer DVD player met 120 GB hdd er in, en kon ik 2 programmas tegelijk opnemen en nog TV kijken ook.

En hoezo geen Ci+ nodig, is dat of een next box, moet toch tv afnemen, ook al kan ik de app die ik gebruik ook blijven gebruiken, een ci is voor 2 euro een koopje.


Geef het nog enige jaren de tijd (helaas),.. Er komt vast een keer een tv App only abonnementsvorm, meerdere providers zullen volgen. Vast blijven houden aan een losse ontvanger houd echt geen toekomst. 


Er zijn er al twee die dit aanbieden, T-Mobile en Canaal Digital, kan je alleen de app gebruiken.


JeroenB22 schrijft: Er komt vast een keer een tv App only abonnementsvorm, meerdere providers zullen volgen. Vast blijven houden aan een losse ontvanger houd echt geen toekomst. 

@JeroenB22 

Ja en? Je hoeft de decoder niet te gebruiken. 

De tv dienst van kpn mét 1 decoder is stukken goedkoper (basis 10,00) dan de tv dienst van canaldigitaal (app only!) zonder decoder (basis 14,94).

KPN zou het overigens wél moeten doen voor klanten met 4G buitengebied (DSL met 4G ondersteuning).

Verder lijkt het me voor veel mensen nog steeds fijn om een decoder te hebben. Ik ken maar heel weinig mensen die app-only kijken prettig vinden.

Verder: een los streamingkastje is feitelijk toch ook een extra apparaat/decoder??? Of je nou het ene of het andere kastje gebruikt.

Doornekamp33 schrijft: en ik gebruik de Z app al een paar jaar, stukken beter dan de KPN app.

@Doornekamp33 . Je bent kennelijk tevreden met de 720p kwaliteit. Zelf heb ik op mijn 43 inch én 32 inch liever full HD. Dat biedt de KPN TV app wel.


 

KPN zou het overigens wél moeten doen voor klanten met 4G buitengebied (DSL met 4G ondersteuning).

Ja, dat heb ik ook wel eens gezegd. Geeft die groep gewoon toegang tot itv online als ze een digitenne abonnement afsluiten.


Hoe minder domme apparatuur hoe beter, ik hoef en wil gewoon geen ontvanger meer. De beide tv's kunnen gewoon alles ivm Google TV. 97% van de tijd zitten we in het Google TV menu. Het gewone tv gedeelte wordt gewoon niet naar gekeken. Ik ben fan van kijken via Apps. Hier in huis is dat op zeker  gemeengoed geworden.

De nut van een tv ontvanger zien wij niet meer in. Regulier kijken is hier hooguit van zender 1 tot 8. Verder komen we echt niet. Dat kan ook prima met een NLziet abbo. Nu kabelv + app maar daar kijken we ook zeer weinig naar. De paar programma's die we kijken, pakken we eea vaak ook al via Videoland. Dus is het meestal sbs/Veronica regulier. Rest eigenlijk nooit op NPO1 soms na of NPO3 voor Hunted that's it.

Dat is gewoon ieders eigen kijkgedrag. En elke provider vind ik, moet tegenwoordig gewoon een tv App only mogelijkheid aanbieden in combi met interweb.

Aan de andere kant denk ik dat het gros van de kpn klanten stug en gepensioneerd of op leeftijd zijn, die weinig begrijpen van de huidige mogelijkheden en gewoon niks of weinig willen. Dan komt er ook weinig uit de grond. De opgroeiende generatie na mij staan denk ik ook op zeker open voor een App only bij een internetabonnement. In streaming landschap is dat ook een fijne bijkomstigheid. Denk ook dat NLziet echt wordt onderschat hiertussen.  Als T-Mobile bv. ooit op glas van Delta komt. Harken ze mij wel binnen. Interweb = interweb. Tv app = tv app. 


@Nick83, Ook met de Ci+ module kun je de app gebruiken, en ik gebruik de Z app al een paar jaar, stukken beter dan de KPN app.

@ArjanL3, Hoezo kun je met de Ci+ niet opnemen? Ik kan straks opnemen op mijn TV met een externe SSD van 1Tb, kan alleen niet twee dingen tegelijk doen, tenzij ik kijk wat ik opneem.

Oh weer iets geleerd wis niet dat er TV waren waarmee je kan opnemen via CI+Module.