Ik kan de Viaplay app niet vinden op mijn tv-ontvanger
De Viaplay app is alleen te vinden op de KPN TV+ Box, deze heet 7022. De overige tv-ontvangers, zoals 1853, 2260, 2952, 5202 en 8001 hebben geen Viaplay app. Het typenummer vind je op de tv-ontvanger zelf.
@Noordzee dank voor het snelle antwoord en meedenken!
het lijkt er niet op dat ik op apps kan zoeken en deze staat in het lijstje “recommended by KPN” (waarom zouden ze hier een buitenlandse Viaplay app neerzetten?).
Welkom op de community @Snoc, het is inderdaad niet handig als daar een andere versie wordt voorgesteld. Die geef ik door, zodat dat bekeken kan worden.
Als je met je Google account bent ingelogd op de TV+ Box, kan je de eerste link die Noordzee noemt gebruiken. Daar kan je de klikken op Installeren en krijg je de apparaten te zien waar je bent ingelogd en waar je de app op kunt installeren. Als je daar de DIW7022 kiest wordt die geïnstalleerd op de TV+ Box.
Ik ben ook benieuwd of je 'm inmiddels hebt gevonden, is dat gelukt @Snoc? Maak je trouwens gebruik van standaard instellingen, of heb je bijvoorbeeld andere DNS servers of een VPN in gebruik? Dat kan als een andere locatie gezien worden.
Excuses, ik ben 3 weken op vakantie! Dit weekend zal ik de bovenstaande stappen volgen. Gebruik geen VPN o.i.d en de standaard KPN tv box, maar heb de tv in de UK gekocht, wellicht dat Viaplay daar nog instellingen van detecteert? (lijkt me sterk)
Is uit deze navraag nog bericht gekomen @Jasper van KPN ? Een buitenlandse Viaplay app op de kpn doos onder aanbevolen is wel vreemd.
Welkom op de community (...), het is inderdaad niet handig als daar een andere versie wordt voorgesteld. Die geef ik door, zodat dat bekeken kan worden.
Daar is nog geen duidelijkheid over, maar in afwachting kon ik me voorstellen dat we een DNS/VPN vraag terug zouden krijgen. Nu zijn we die in ieder geval voor 😉
PeterG schreef:
Eh, waarom staat je taal op Engels?
Dat heb ik ook, ik vind het fijn om alle mijn apparaten Engels te hebben.
Snoc schreef:
Excuses, ik ben 3 weken op vakantie! Dit weekend zal ik de bovenstaande stappen volgen.
Dat is lekker, geniet er nog even van! Dan zie ik het na het weekend 🙂
Ik gebruik geen VPN / heb gewoon standaard instellingen (zou niet eens weten hoe die aan te zetten. Heb de tv en ontvanger vorige maand nieuw gekocht en Viaplay was na Netflix de eerste app die ik wilde installeren)
In de Google play store kan ik Viaplay ook niet vinden (zie foto)
De ZiggoGo app heeft hetzelfde probleem
Ik heb alles in t Engels omdat m’n partner buitenlands is en makkelijker soms met troubleshooting/googlen mbt foutmeldingen vaak
@Snoc , je zegt dat je de tv en de ontvanger pas hebt gekocht? Ik hoop dat je die ontvanger niet gekocht hebt maar in bruikleen hebt van KPN? KPN routers en TV ontvangers verkopen is illegaal en kunnen geblokkeerd worden door KPN waardoor die apparaten niet goed werken.
Ik zal als laatste redmiddel de reset doen maar omdat ik dus vorige maand pas de inbox heb gekregen en geïnstalleerd doe ik dat liever als er echt niks anders opzit (moet dan weer alle instellingen doen etc)
Mijn Google account staat op een NL adres, de Play Store heeft geen aparte “country”
@Edu2020 ja klopt foutieve (en wellicht stomme) comment maar bedoel dat ik vorige maand pas een abonnement heb afgesloten
”Locatie” pakt ie van de wifi dus dat zou moeten zijn klote
Ik kijk niet zo vaak bij die apps, maar ik heb inderdaad ook een grijze achtergrond. De stappen die Peter noemt ben ik ook benieuwd naar, het uitleggen van het Google account en het resetten van de TV+ Box. Blijft Viaplay daarna hetzelfde doen?
@Snoc Je kan op de TV box de woonoord (land) niet wijzigen, dat moet je doen bij Playstore App van een Android Telefoon met dezelfde Google Account
Nadat je de Google Account op het juiste land instel, verwijder de Google Account op de TV+Box en voeg hem opnieuw toe, dan krijg de Appstore van TV+Box ook de juiste landinstelling.
Hi Allen, hartelijk dank voor het meedenken en excuses voor de vertraging. Helaas is dit nog niet opgelost.
Uitgelogd op m’n Google account
Mn Google account staat als het goed is op Nederland.. ik heb een iPhone dus geen playstore op mijn telefoon, maar alle mogelijk regio’s en adressen in mijn account zijn geconfigureerd naar Nederland
Harde reset gedaan en opnieuw ingelogd, maar ik krijg dezelfde apps nog steeds
als mijn Play store op een ander land zou staan, ik ook niet zou verwachten dat NPO wordt aangeraden..? Het lijkt erop dat specifiek ViaPlay en HBO Max toch iets anders detecteren.
Ik vrees dat dit een raadsel zal blijven, nu stream ik gewoon vanaf mijn iPad..
Het is wel raar inderdaad. Ik heb nog 1 idee wat je kunt proberen. Je kunt via een browser naar Viaplay in de Play Store gaan, en daar bij onder de installeren knop kiezen voor de TV+ Box. Lukt het dan wel om 'm te installeren op je tv-ontvanger?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.