Skip to main content
Vraag

Viaplay app “this item is not available in your country”

• 9 februari 2025
  • 25 reacties
  • 325 keer bekeken

Ik zit op het wifi netwerk thuis en Viaplay is niet beschikbaar. Hoe kan dit?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 9 februari 2025

Hallo ​@Snoc ,

Wat jij daar ziet is de Viaplay-app voor een ander land. Even verder zoeken naar de app voor ons land. 

Viaplay app downloaden

Je downloadt de Viaplay app via jouw appstore:

Kom je er niet uit? Bekijk de hulppagina van Viaplay.

Op welke apparaten kan ik Viaplay kijken?

Controleer hier of je apparaat in de lijst met ondersteunde apparaten staat.

Gaat het om jouw TV-ontvanger? 

Ik kan de Viaplay app niet vinden op mijn tv-ontvanger

De Viaplay app is alleen te vinden op de KPN TV+ Box, deze heet 7022. De overige tv-ontvangers, zoals 1853, 2260, 2952, 5202 en 8001 hebben geen Viaplay app. Het typenummer vind je op de tv-ontvanger zelf. 

Jasper van KPN

• Deelnemer
  • 10 februari 2025

@Noordzee dank voor het snelle antwoord en meedenken!

het lijkt er niet op dat ik op apps kan zoeken en deze staat in het lijstje “recommended by KPN” (waarom zouden ze hier een buitenlandse Viaplay app neerzetten?). 

enig idee?

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Snoc, het is inderdaad niet handig als daar een andere versie wordt voorgesteld. Die geef ik door, zodat dat bekeken kan worden.

Als je met je Google account bent ingelogd op de TV+ Box, kan je de eerste link die Noordzee noemt gebruiken. Daar kan je de klikken op Installeren en krijg je de apparaten te zien waar je bent ingelogd en waar je de app op kunt installeren. Als je daar de DIW7022 kiest wordt die geïnstalleerd op de TV+ Box.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 17 februari 2025

@Snoc 

Heb je de juiste app inmiddels gevonden? 

Jasper van KPN
Moderator

Ik ben ook benieuwd of je 'm inmiddels hebt gevonden, is dat gelukt ​@Snoc? Maak je trouwens gebruik van standaard instellingen, of heb je bijvoorbeeld andere DNS servers of een VPN in gebruik? Dat kan als een andere locatie gezien worden.

• Deelnemer
  • 26 februari 2025

Excuses, ik ben 3 weken op vakantie! Dit weekend zal ik de bovenstaande stappen volgen. Gebruik geen VPN o.i.d en de standaard KPN tv box, maar heb de tv in de UK gekocht, wellicht dat Viaplay daar nog instellingen van detecteert? (lijkt me sterk)

PeterG
Superuser
  • 26 februari 2025

Eh, waarom staat je taal op Engels?

Zet die eens op Nederlands. Misschien komt het wel daardoor.... niet geschoten. 

Als je weer thuis bent over 3 weken. Fijne vakantie! 😎

PeterG
Superuser
  • 26 februari 2025

Is uit deze navraag nog bericht gekomen ​@Jasper van KPN ? Een buitenlandse Viaplay app op de kpn doos onder aanbevolen is wel vreemd.

Welkom op de community ​(...), het is inderdaad niet handig als daar een andere versie wordt voorgesteld. Die geef ik door, zodat dat bekeken kan worden.

Jasper van KPN
Moderator

Daar is nog geen duidelijkheid over, maar in afwachting kon ik me voorstellen dat we een DNS/VPN vraag terug zouden krijgen. Nu zijn we die in ieder geval voor 😉

PeterG schreef:

Eh, waarom staat je taal op Engels?

Dat heb ik ook, ik vind het fijn om alle mijn apparaten Engels te hebben.

Snoc schreef:

Excuses, ik ben 3 weken op vakantie! Dit weekend zal ik de bovenstaande stappen volgen.

Dat is lekker, geniet er nog even van! Dan zie ik het na het weekend 🙂

• Deelnemer
  • 1 maart 2025

Hmm, ik ben er nog niet uit:

• Ik heb wel de juiste TV ontvanger (7022)
  • Ik gebruik geen VPN / heb gewoon standaard instellingen (zou niet eens weten hoe die aan te zetten. Heb de tv en ontvanger vorige maand nieuw gekocht en Viaplay was na Netflix de eerste app die ik wilde installeren)
  • In de Google play store kan ik Viaplay ook niet vinden (zie foto)
  • De ZiggoGo app heeft hetzelfde probleem
  • Ik heb alles in t Engels omdat m’n partner buitenlands is en makkelijker soms met troubleshooting/googlen mbt foutmeldingen vaak

De search continues!

PeterG
Superuser
  • 1 maart 2025

Viaplay is al vooraf geïnstalleerd door kpn. Ik zie in je screenshot echter een witte button, dat moet een donkergrijze zijn.

🔺Staat je Google account wel op “Nederland” ??? Er even vanuit gaande dat je de box daarop aangemeld hebt.

Zet 'm toch eens op Nederlands en probeer het dan nogmaals. Al zou Viaplay dus direct al aanwezig moeten zijn.

Zo te zien staat er nog weinig (niks) eigen apps aan downloads op. Al eens een harde reset gedaan met het verzonken knopje achterop? Of via het menu.

• 1 maart 2025

@Snoc , je zegt dat je de tv en de ontvanger pas hebt gekocht? Ik hoop dat je die ontvanger niet gekocht hebt maar in bruikleen hebt van KPN? KPN routers en TV ontvangers verkopen is illegaal en kunnen geblokkeerd worden door KPN waardoor die apparaten niet goed werken. 

• Deelnemer
  • 1 maart 2025

Dank ​@PeterG;

• Taal op Nederlands verschil helaas..
  • Ik zal als laatste redmiddel de reset doen maar omdat ik dus vorige maand pas de inbox heb gekregen en geïnstalleerd doe ik dat liever als er echt niks anders opzit (moet dan weer alle instellingen doen etc)
  • Mijn Google account staat op een NL adres, de Play Store heeft geen aparte “country”
  • @Edu2020 ja klopt foutieve (en wellicht stomme) comment maar bedoel dat ik vorige maand pas een abonnement heb afgesloten
  • ”Locatie” pakt ie van de wifi dus dat zou moeten zijn klote

PeterG
Superuser
  • 1 maart 2025

In het screenshot staat onder aanbevolen een WITTE Viaplay app.

Ik heb op de DIW7022, en al m'n andere apparaten,  echter een DONKERGRIJZE. 

Die witte is vreemd ​@Jasper van KPN 

Over hoeveel instellingen hebben we het na een harde reset​​@Snoc .

Ik zie bijvoorbeeld nog geen enkele eigen gedownloade app.

😉 log voor nu je Google account eens uit op de box. Daarna 'herstart'.

En heb je een smart-tv? Daarop Viaplay downloaden?

En voorlopig dit: Viaplay op je telefoon en casten naar de kpn ontvanger. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik kijk niet zo vaak bij die apps, maar ik heb inderdaad ook een grijze achtergrond. De stappen die Peter noemt ben ik ook benieuwd naar, het uitleggen van het Google account en het resetten van de TV+ Box. Blijft Viaplay daarna hetzelfde doen?

PeterG
Superuser
  • 3 maart 2025

Uitleggen m.z. uitloggen.  ​@Jasper van KPN 😉

PeterG
Superuser
  • 3 maart 2025

(...) maar heb de tv in de UK gekocht, wellicht dat Viaplay daar nog instellingen van detecteert? (lijkt me sterk)

Hmm. Zet onder HDMI CEC in de ontvanger in ieder geval de optie Taal selectie (Language selection) uit.

Zijn er in Nederland te weinig tv's te koop? 🙄

Jasper van KPN
Moderator
PeterG schreef:

Uitleggen m.z. uitloggen.  ​@Jasper van KPN 😉

Het scheelt maar 1 letter, maar het betekent opeens iets heel anders. Ik bedoelde inderdaad uitloggen! 😊

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3 maart 2025

@Snoc Je kan op de TV box de woonoord (land) niet wijzigen, dat moet je doen bij Playstore App van een Android Telefoon met dezelfde Google Account

Nadat je de Google Account op het juiste land instel, verwijder de Google Account op de TV+Box en voeg hem opnieuw toe, dan krijg de Appstore van TV+Box ook de juiste landinstelling.

PeterG
Superuser
  • 61372 reacties
  • 2 april 2025

Ik ben benieuwd of dit nog gelukt is.

Het moet dus de donkergrijze button met witte letters zijn voor Viaplay.

(screenshot/foto wat vaag; vanaf enige afstand van de tv gemaakt)

Jasper van KPN
Moderator

Ik ben ook benieuwd of het gelukt is ​@Snoc, heb je bovenstaande al kunnen proberen?

PeterG
Superuser
  • 3 april 2025

Ik vrees dat we hem nog niet bereiken door de e-mail notificaties storing. 

PeterG
Superuser
  • 4 april 2025

Ben je hier al verder op gekomen ​@Snoc ?

• Deelnemer
  • 8 april 2025

Hi Allen, hartelijk dank voor het meedenken en excuses voor de vertraging. Helaas is dit nog niet opgelost.

• Uitgelogd op m’n Google account
  • Mn Google account staat als het goed is op Nederland.. ik heb een iPhone dus geen playstore op mijn telefoon, maar alle mogelijk regio’s en adressen in mijn account zijn geconfigureerd naar Nederland
  • Harde reset gedaan en opnieuw ingelogd, maar ik krijg dezelfde apps nog steeds 

als mijn Play store op een ander land zou staan, ik ook niet zou verwachten dat NPO wordt aangeraden..? Het lijkt erop dat specifiek ViaPlay en HBO Max toch iets anders detecteren.

Ik vrees dat dit een raadsel zal blijven, nu stream ik gewoon vanaf mijn iPad.. 

Jasper van KPN
Moderator

Het is wel raar inderdaad. Ik heb nog 1 idee wat je kunt proberen. Je kunt via een browser naar Viaplay in de Play Store gaan, en daar bij onder de installeren knop kiezen voor de TV+ Box. Lukt het dan wel om 'm te installeren op je tv-ontvanger?

Reageer