Skip to main content

Ik zou viaplay bij mijn overstap naar kpn krijgen 

Vrijdags niets kwalificatie niet gezien

Zaterdag begint om 15.25 de race wederom niets een uur later brgint het bij kpn schijnbaar

De helft word uitgezonden

Als kpn dit gezegd had was ik nooit overgestapt 

Kan ik nog van dit waardeloze contract af

@Man_uit_Brabant

 

Viaplay bepaalt wat wel en niet op kanaal 225 mag worden uitgezonden.

KPN heeft hier helemaal niets over te zeggen.

 

Kanaal 225 is alleen voor de F1 op za. en zo.

Op verzoek van ViaPlay, omdat ViaPlay onvoldoende bandbreedte heeft tijdens de F1.

Meer mag er niet op dit kanaal van ViaPlay en ViaPlay bepaald wat wel en niet mag.

 

Alle overige content van ViaPlay en de vrije trainingen op vrijdag kan je via de app van ViaPlay zien.

Zie hier waar je die kan zien. 

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

ViaPlay is dus GEEN zender. 

Begrijp dat wel, maar ze leveren toch ook een setup box met een stevig maandtarief. Hiervoor mag je meer verwachten dan enkel een alleen de standaard TV programma’s. Bouw dan de ViaPlay app in de KPN applicatie 


@Man_uit_Brabant

 

Viaplay bepaalt wat wel en niet op kanaal 225 mag worden uitgezonden.

KPN heeft hier helemaal niets over te zeggen.

 

Kanaal 225 is alleen voor de F1 op za. en zo.

Op verzoek van ViaPlay, omdat ViaPlay onvoldoende bandbreedte heeft tijdens de F1.

Meer mag er niet op dit kanaal van ViaPlay en ViaPlay bepaald wat wel en niet mag.

 

Alle overige content van ViaPlay en de vrije trainingen op vrijdag kan je via de app van ViaPlay zien.

Zie hier waar je die kan zien. 

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

ViaPlay is dus GEEN zender. 

Dan nag je vraagtekens zetten bij hun onderhandeling. Het is toch ook in belang van ViaPlay dat zoveel mogelijk mensen F1 op vrijdag kijken (inclusief reclame). Verder leveren ze een setup box, bouw daar dan de F1 applicatie in


Dan nag je vraagtekens zetten bij hun onderhandeling. Het is toch ook in belang van ViaPlay dat zoveel mogelijk mensen F1 op vrijdag kijken (inclusief reclame). Verder leveren ze een setup box, bouw daar dan de F1 applicatie in

@Man_uit_Brabant  Het is ook de bedoeling dat er straks een Viaplay-app op de tv-ontvanger komt. Persoonlijk vind ik dat, áls kpn aanvullende streamingdiensten aanbiedt, dat die diensten dan ook via de tv-ontvanger bekeken moeten kunnen worden. Óf via een app op de tv-ontvanger, óf via een tv-kanaal.


@Man_uit_Brabant

 

Viaplay bepaalt wat wel en niet op kanaal 225 mag worden uitgezonden.

KPN heeft hier helemaal niets over te zeggen.

 

Kanaal 225 is alleen voor de F1 op za. en zo.

Op verzoek van ViaPlay, omdat ViaPlay onvoldoende bandbreedte heeft tijdens de F1.

Meer mag er niet op dit kanaal van ViaPlay en ViaPlay bepaald wat wel en niet mag.

 

Alle overige content van ViaPlay en de vrije trainingen op vrijdag kan je via de app van ViaPlay zien.

Zie hier waar je die kan zien. 

 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

ViaPlay is dus GEEN zender. 

Begrijp dat wel, maar ze leveren toch ook een setup box met een stevig maandtarief. 

Die box is in beginsel voor tv van KPN zelf. Niet voor de diensten van andere partijen.


Die box is in beginsel voor tv van KPN zelf. Niet voor de diensten van andere partijen.

@Nick83 Dat was in beginsel zo. Maar het wordt een ander verhaal als je aanvullende diensten via het KPN-abo kunt afnemen, zoals nu het geval is. Ik vind dat je dan die aanvullende diensten ook via de kpn-box zou moeten kunnen kijken. En dan ook echt helemaal/alles. Daarom zou nu alles van F1 via kanaal 225 bekeken moeten kunnen worden, en niet alleen de zaterdag en zondag.

Ik weet dat dat bepaald wordt door viaplay. Maar KPN had dan ook kunnen zeggen: alles via 225 en anders kunnen onze klanten niet via ons een viaplay-abo afsluiten. Een beetje stellingname hierin had best gekund.


@Man_uit_Brabant

 

Viaplay bepaalt wat wel en niet op kanaal 225 mag worden uitgezonden.

KPN heeft hier helemaal niets over te zeggen.

 

Begrijp dat wel, maar ze leveren toch ook een setup box met een stevig maandtarief. Hiervoor mag je meer verwachten dan enkel een alleen de standaard TV programma’s. Bouw dan de ViaPlay app in de KPN applicatie 

 

Klopt niet helemaal wat je zegt.

Je betaalt bij KPN tv € 10,-- per maand voor het tv pakket.

De eerste KPN tv decoder krijg je in bruikleen. 

De tweede kost € 5,-- per maand extra en daar krijg je dan het opname pakket gratis bij.

De derde etc. kosten wel € 5,-- per maand, maar daar is een oplossing voor met de KPN app.

De app's op de KPN tv decoder is een extra service van KPN voor mensen die geen smart tv hebben. 

 

KPN is niets meer en niets minder dan de inner van het geld voor ViaPlay.

Net zoals Netflix en Disney+ bij KPN.

 

ViaPlay bepaalt of de app op de KPN tv decoder mag en ViaPlay moet die app ook maken voor KPN. 

 

P.S.

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app's op de Smart tv.

Nooit problemen, doe ik al meer dan 10 jaar.

En Disney+ heb ik daardoor in 4K.

Netflix ook, maar daar betaal je bij Netflix extra voor per maand.

 

Zoals ik al vermelde, ViaPlay is een Streamingdienst. 

Dus ViaPlay is geen zender.

 

Je kan o.a. via de Chromecast naar ViaPlay kijken.

Zie hier waar je ViaPlay op kunt zien. 


@Katana321, Alles via 225 gaat niet lukken, zijn evenementen die elkaar overlappen, gaan we dan een keuze maken wat er uitgezonden gaat worden, of houden we het alleen bij de F1, ik vind dat als KPN die Abbo’s aanbied er voor moet zorgen dat die App op de decoder van hun zit.


Die box is in beginsel voor tv van KPN zelf. Niet voor de diensten van andere partijen.

@Nick83 Dat was in beginsel zo. Maar het wordt een ander verhaal als je aanvullende diensten via het KPN-abo kunt afnemen, zoals nu het geval is. Ik vind dat je dan die aanvullende diensten ook via de kpn-box zou moeten kunnen kijken. En dan ook echt helemaal/alles. Daarom zou nu alles van F1 via kanaal 225 bekeken moeten kunnen worden, en niet alleen de zaterdag en zondag.

Ik weet dat dat bepaald wordt door viaplay. Maar KPN had dan ook kunnen zeggen: alles via 225 en anders kunnen onze klanten niet via ons een viaplay-abo afsluiten. Een beetje stellingname hierin had best gekund.

 

Dit is een vreemde redenering. Als je Viaplay dan vergelijkt met Netflix (ook een streamingdienst en ook via KPN af te nemen): Er is geen kanaal waar je Netflix films of zoiets kan bekijken. Er is wel kanaal 200 maar dat is geen zender. Dat is gewoon een simpele manier om naar Netflix te komen zonder het hele menu van je decoder in te gaan. Een soort snelkoppeling op je bureaublad van je computer dus.

Datzelfde zou ik verwachten voor Viaplay: De app op de decoder laten installeren (dat moet Viaplay trouwens regelen, niet KPN) en dan via bijvoorbeeld kanaal 206  en de rode knop ga je naar de Viaplay app. Precies zoals bij Netflix of Videoland (204 op de decoder).

 

Dus ja, eens met je eerste bewering (als je een dienst aanbiedt via je abonnement moet dat ook via de decoder te zien zijn). Maar niet eens met de tweede. Je kan niet alle uitzendingen van een streaming app op een lineair kanaal uitzenden. Tenzij je 5 of meer van die lineaire kanalen open zet (zoals met Ziggo Sport is/was).

 

Dat hele kanaal 225 is een speciale uitzondering die alleen bij Viaplay te zien is omdat zij ook de enige zijn met live-uitzendingen via een streaming app. Je kan op een dag en op een tijdstip maar 1 ding uitzenden en dat is in dit geval de formule 1 kwalificatie en wedstrijd.


Ik weet dat dat bepaald wordt door viaplay. Maar KPN had dan ook kunnen zeggen: alles via 225 en anders kunnen onze klanten niet via ons een viaplay-abo afsluiten. Een beetje stellingname hierin had best gekund.

Alle Formule 1 bedoelt u. Want Viaplay bied nog veel meer aan dan dat. En dat kun je je niet via een kanaal bekijken, want daarvan is geen programmering.

Verder, zo'n stellingname had mogelijk er toe kunnen leiden dat Viaplay dus niet beschikbaar zou zijn via KPN. Dat had geen optie geweest. Er hadden dan heel wat klanten overgestapt naar Ziggo. Of daar in ieder geval over nagedacht.


Ik weet dat dat bepaald wordt door viaplay. Maar KPN had dan ook kunnen zeggen: alles via 225 en anders kunnen onze klanten niet via ons een viaplay-abo afsluiten. Een beetje stellingname hierin had best gekund.

Alle Formule 1 bedoelt u. Want Viaplay bied nog veel meer aan dan dat. En dat kun je je niet via een kanaal bekijken, want daarvan is geen programmering.

Verder, zo'n stellingname had mogelijk er toe kunnen leiden dat Viaplay dus niet beschikbaar zou zijn via KPN. Dat had geen optie geweest. Er hadden dan heel wat klanten overgestapt naar Ziggo. Of daar in ieder geval over nagedacht.

 

Dat is toch logisch?

ViaPlay is namelijk GEEN zender.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.

Alleen voor de F1 op za en zo. is er een uitzondering, omdat ViaPlay anders te weinig capaciteit heeft.

Dus op kanaal 200 Ziggo en kanaal 225 KPN kan je ALLEEN de F1 op za. en zo. zien. Meer mag niet van ViaPlay. 

Zie hier waar je ViaPlay op kunt zien via de app van ViaPlay.