Skip to main content

Dag. 
 

Sinds vandaag de KPN TV+ STB’s in huis. Twee stuks. Installatie verliep soepel, alle updates gedraaid, Google Play store ingelogd. Apps allemaal ingelogd, lukt allemaal behalve eentje. Die van Videoland. 
 

De app van Videoland blijft steken op het beginscherm. Er loopt een balkje mee, maar die blijft op zestig procent steken. Ongeveer. Videoland dus niet te gebruiken. Waardeloos. Beide boxen vertonen hetzelfde probleem. 
 

 

Hoi @hendriksmj 

Heb je wel de goede app van Videoland gebruikt, die met de rode achtergrond als kleur?
Want de oude Videoland app (met zwarte achtergrond) is niet meer in gebruik, omdat Videoland eerder dit jaar zijn systemen volledig heeft geüpdatet.

Is het wel de rode versie die je gebruikt, verwijder hem dan eerst weer van de KPN TV+ ontvanger, en download hem dan opnieuw, wat gebeurt er dan?
Het kan ook aan de app zelf liggen natuurlijk, waardoor hij bij 60 procent blijft steken.
Het oplossen hiervan ligt dan bij Videoland (van RTL Nederland) zelf, en kan KPN niets aan doen.

Mocht je een smart televisie hebben, dan kun je hem ook downloaden vanuit de App Store op je televisie, mits je televisie niet al te oud is.
Zodat je in elk geval kunt genieten van je series en films van Videoland op je smart televisie.

Laat het even weten, of het je alsnog is gelukt!

Wens je alvast een fijn Oud & Nieuw toe!!


Ha @Michel.uit.Arnhem ,

Dank voor je heldere antwoord. Wordt zeer gewaardeerd. Heb inderdaad de rode versie. En ik heb ook al de app verwijderd en weer op opnieuw geïnstalleerd uit de Play Store. Helaas biedt het allemaal geen soelaas. 
 

Mijns inziens ligt de verantwoorlijkheid bij KPN én bij RTL/Videoland. Het is immers KPN die de app pre-installed mee geeft aan z’n klanten en er waarschijnlijk ook een affiliated programma mee draait. Ik neem aan dat KPN alleen apps op haar box wil hebben die werken en door hun Quallity Assesment heen komen. 
 

Uiteraard ook met Videoland contact gezocht. Want het is en blijft inderdaad hun app die niet werkt. 

Nogmaals dank voor je tijd  

 


Het vervelende is dat dit niet een generiek issue is. Op mijn TV+ Box en op die van vele anderen werkt de Videoland app probleemloos.

Welke Experia/KPN Box heb je in gebruik?

Is de TV+ Box op de Experia/KPN Box aangesloten of zit daar nog een andere (mesh) router tussen?


Dag @wjb

Ja, ik denk dat je daar gelijk in hebt. Want toen ik deze melding nergens online terug zag, begon er al een beetje wat te knagen. 

Ik heb de Experia Box 12 in de meterkast hangen. En er hangt inderdaad een Pi Hole tussen die als alternatief DNS dient. Ik ga die er maar eens tussenuit halen. 


En er hangt inderdaad een Pi Hole tussen die als alternatief DNS dient. Ik ga die er maar eens tussenuit halen. 

Dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn. Ik ben benieuwd wat het resultaat is.


Dag @wjb,

Ja, dat was de truc. Wat suf van mij dat ik daar niet zelf aan heb gedacht. Maar jouw bericht zette me aan het denken. Die Pi Hole doet zo goed zijn werk, dat ik er dus zelden tot nooit meer aan denk dat dat apparaat in mijn netwerk hangt. En omdat Netflix, HBO, Disney+ wel werkten, ging er vooralsnog geen lampje branden. 

De Pi Hole (alternatief DNS) nu opdracht gegeven om alle verkeer van de KPN TV+ Box vrije doorgang te geven. 

Probleem opgelost! Dank.