Skip to main content

Ook wij hebben ditzelfde probleem.

Het gekke is dat dit het  smorgens vanaf 6.00 uur niet gebeurd, het begint het smiddags.

Wij hebben wel een nieuwe modem gekregen, hebben 1 film kunnen kijken op Videoland en vanaf dat moment ging het mis.

We kunnen zelfs geen films meer kijken op Videoland, na 10 minuten loopt de tv ontvanger vast.

Nu begint Netflix dus ook al hebben we in de gaten, dit is toch van de gekke.

Er wordt telkens gezegd, er is een update gedaan, maar dit klopt niet, het wordt idd alleen maar erger.

KPN, begin aub met een goeie update, want dit is niet meer leuk om tv te kijken, iedere keer je tv  ontvanger uittrekken en opnieuw opstarten bederft je het hele tv kijken

Ojee @Positief blijven denken, niet zo leuk dat dit telkens gebeurt :slight_frown:

Je geeft aan dat dit in de middag begint, 's ochtends gaat het allemaal wel goed? Zijn er wellicht meer mensen thuis in de middag, waardoor er meer gebruik wordt gemaakt van jullie verbinding?

Zou je me ook kunnen vertellen hoe jullie tv-ontvanger aan is gesloten op de Experia Box? Is dat door middel van 1 rechtstreekse kabel? Of gaat die aansluiting via andere apparaten? Ik vraag dit even na omdat het bijzonder is dat jullie niet de hele dag dezelfde klachten ervaren. Het kan dus zijn dat er iets anders aan de hand is, dat niet opgelost kan worden met een software update. Daarom wil ik eerst de situatie graag helder krijgen zodat ik weet in welke hoek we dit moeten zoeken!


beste Maja,

 

neen,  mijn man en ik kijken samen tv.  er is maar een kabel aangesloten van de tv-ontvanger naar de modem, 1 witte kabel !

Het begon eerst met de oude modem na een film kijken van Videoland,  dit hebben we nooit gehad van te voren.  Hiervoor gebeld en we kregen een nieuwe modem, toen begon de ellende pas goed met tv kijken.

Na het installeren samen met iemand van de KPN ging het precies 1 film goed.

Daarna stopt het na 12 minuten.

Nu kunnen we zelfs geen films meer kijken op Videoland of een serie, stopt gewoon, dus weer tv-ontvanger resetten.

Er wordt iedere keer gezegd dat er geupdated wordt, maar nog niets te merken ervan.

 

bedankt alvast voor je bericht


Ok duidelijk, dan heb ik nu toch wel het idee dat jullie probleem ook veroorzaakt wordt door het algemene issue met de Videoland app :confused:

Er lijkt een oorzaak gevonden te zijn voor wat algemenere problemen met de app omgeving van de tv-ontvangers, echter is nog niet aangegeven of de specifieke problemen met Videoland daar ook onder vallen. Voor de algemene problemen met de app omgeving wordt verwacht dat er vanaf 8 maart een nieuwe software versie uitgerold gaat worden. Ik hoop van harte dat alle Videoland problemen daarmee ook verleden tijd zullen zijn! Tot die tijd kunnen we alleen de algemene tip geven om de ontvanger af en toe even stroomloos te maken, dat lost bij veel mensen de problemen tijdelijk op en bij jullie ook zo te zien. Excuus voor het ongemak, we snappen heel erg goed hoe vervelend dit is!


beste Maja,

 

Dank je wel voor dit bericht.

Wij zijn dit inmiddels ook aan het doen.

Als we Videoland gekeken hebben, resetten we de tv ontvanger even, hebben alleen nog niet uitgeprobeerd of we nu ook een film kunnen afkijken, maar dit gaan we wel doen.

Hopelijk komt er op 8 maart dan een positief bericht.

Dank je wel en een fijne zondag gewenst


Inmiddels is er iets meer bekend! De update komt eerder dan verwacht:

  • Testgroep: 22 en 24 februari
  • Uitrol: 1 en 3 maart

Je kunt je niet aanmelden voor zo'n testgroep, maar ik hoop voor jullie wel dat jullie daar bij zitten zodat jullie over een paar dagen al van de ellende af zijn :slight_smile:


Goedemorgen Maja,

 

dank je wel.

Dat hopen wij ook, want films kijken lukt idd niet, hooguit 12 minuten en dan loopt het beeld weer vast.

TV- ontvanger opnieuw resetten maar je krijgt hem dan niet meer uitgezet, een grote ellende dus.

Ik zal het laten weten als we weer normaal Videoland of Netflix kunnen kijken.

Ik heb KPN ook bij mijn favorieten opgeslagen, al jaren, maar de laatste week krijg je op die site alleen maar te zien dat de Firefox van de KPN geen beveiligde site meer is. heel raar.

Dus kan ik alleen nog maar  de site van mijn KPN via Google kijken.

 

Groetjes

 


Ik heb KPN ook bij mijn favorieten opgeslagen, al jaren, maar de laatste week krijg je op die site alleen maar te zien dat de Firefox van de KPN geen beveiligde site meer is. heel raar.

Dus kan ik alleen nog maar  de site van mijn KPN via Google kijken.

Hier kan ik wel even samen met jou naar kijken :slight_smile:

Om welke KPN website gaat dit precies? Gaat dit om interactieve tv online? Of om MijnKPN? Of om de startpagina KPN Vandaag? En bedoel je met kijken via Google, dat je kijkt via de Google Chrome browser?


Het gaat om , mijn KPN.

ik denk de gewone Google die begint met https, daar krijg ik wel Mijn KPN op door


Raar! Als ik naar MijnKPN ga in Firefox lukt dat zonder problemen. Gaat het bij jou wel goed als je op deze link klikt: MijnKPN? Zo ja, zou je die pagina dan opnieuw onder je favorieten op willen slaan en de link die de foutmelding geeft willen verwijderen? Ben benieuwd of het daarna weer goed zal gaan!


ik heb hem al bij mijn favorieten verwijderd, maar hoe kan ik dan die nieuwe MIJN KPN, wat wel door komt via jou, opslaan  bij mijn favorieten?

ik heb dat zelf nog nooit gedaan.

alvast bedankt


Dat kan op meerdere manieren en ik weet niet welke manier je nu gebruikt dus ik zal van beide de uitleg sturen :slight_smile:

Favorieten/bladwijzers toevoegen

Favorieten/bladwijzers in balk bovenaan 

Favorieten/bladwijzers in zijbalk


Beste Maja,

 

bedankt voor de uitleg. en ook voor die aardige mensen die mij hiermee geholpen hebben.

Ik zal dit aan mijn zwager moeten laten zien,  durf dit zelf niet aan.

TV- ontvanger loopt helaas nog steeds vast na 12 minuten en iedere keer dat we Netflix of Videoland gekeken hebben moeten we de tv- ontvanger resetten helaas.

Een film is nog steeds niet te kijken op Videoland

 

groetjes

 


Jammer dat je het zelf niet aandurft, maar heel fijn dat je dan een zwager hebt die je hier verder mee kan helpen!

Als het bij jullie nog steeds fout gaat, zullen jullie niet bij de testgroep zitten en is het even wachten tot de definitieve uitrol. 


oké, heel hartelijk Dank voor alles


Hoe gaat het nu met Videoland @Positief blijven denken? Alles in orde?


wij zijn het iedere dag opnieuw uit aan het proberen.

als we alleen Videoland gebruiken kunnen we het savonds ook een film op Videoland zien zonder dat het vast loopt.

Gisteren had mijn man heel even tussendoor op kanaal 200 geduwd ( netflix ) niets geopend om te kijken en toen Videoland  begon hij toch weer na 10 minuten te trillen, dus even de tv ontvanger gereset.

Ik dacht dat vandaag, 8 maart , nieuwe testen gedaan werden, we zijn benieuwd.

Bedankt voor het vragen en hopelijk kunnen we ooit eens ondertiteling krijgen bij Videoland.

Sommige hebben dit wel, maar hier dus niet

 

Gtroetjes


Heb je het dan over ondertiteling bij Nederlandse films en programma's @Positief blijven denken? Dat is (nog) niet mogelijk bij Videoland via KPN op het moment. Jullie zouden wél ondertiteling moeten hebben bij andere talen, is dat niet zo?


bij de andere buitenlandse films en series alles ondertiteld !!!

Dat gaat perfect allemaal en mooi om die series en films van vroeger allemaal te zien.

We zetten de Nederlandse series alleen het smiddags op, dan kan je het geluid iets harder zetten !

Dank je wel voor je antwoord.

 

groetjes


Top dat alles dat niet in het Nederlands wél ondertiteld is :blush:

Hopelijk kunnen we in de toekomst ook de Nederlandse ondertiteling toevoegen, dan kunnen jullie daar naar kijken wanneer jullie maar willen!


Daar kijken we idd naar uit als het zover komt.

Maar we zijn blij dat we nu ook al genieten kunnen van alles


Hoi,

 

vorige week heel lang met de KPN gebeld.

Als ik Videoland gekeken heb en wil hem uitzetten, wordt het beeld zwart. er blijft een rondje draaien en er komt te staan dat ik de tv ontvanger aan moet zetten.

Zet ik die weer aan, zie je niets en je hoort alleen geluid.

Modem uitgezet, weer aangezet. en zo lang aan de praat gehouden totdat deze normaal uit ging, echt irritant. iedere keer de tv ontvanger resetten, dat is toch niet meer leuk zo

Het is 2 dagen goed gegaan en daarna weer mis.

Dus nog steeds geen oplossing hier gevonden,

 

Admin: afgesplitst naar eigen topic