Skip to main content
Beantwoord

Videoland ondertiteling vergroten werkt niet meer

• May 11, 2026
  • 5 reacties
  • 47 keer bekeken

Van het weekend kon ik plotseling de ondertiteling bij programma's van mijn abonnement bij Videoland met CTRL en het wieltje van de muis niet meer vergroten. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd, maar de ondertiteling wil niet meer groter worden. Ik heb ook gebeld met Videoland, maar zij weten het ook niet. Is er misschien toch een manier om de ondertiteling te vergroten?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Noudmans, welkom op de community. Als ik je goed begrijp kijk je Videoland via een browser, niet via een app? Onze mogelijkheden daarbij zijn beperkt, Videoland is zelf verantwoordelijk voor hun website.

Ik weet niet wat je geprobeerd hebt, je noemt 'van alles’. Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat je vertelt. Het kan zijn dat je het al hebt geprobeerd, maar heb je het ook in een andere browser geprobeerd? Maakt dat mogelijk verschil?

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Noudmans, welkom op de community. Als ik je goed begrijp kijk je Videoland via een browser, niet via een app? Onze mogelijkheden daarbij zijn beperkt, Videoland is zelf verantwoordelijk voor hun website.

Ik weet niet wat je geprobeerd hebt, je noemt 'van alles’. Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat je vertelt. Het kan zijn dat je het al hebt geprobeerd, maar heb je het ook in een andere browser geprobeerd? Maakt dat mogelijk verschil?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 14, 2026

Dag Jasper,

Bedankt voor je antwoord. Wat mijn speurwerk tot nu toe heeft opgeleverd: het lijkt erop dat Videoland die laatste stap, het samenvoegen van beeld en ondertiteling, heeft veranderd. Daarmee is het niet meer mogelijk om de grootte van de ondertiteling te veranderen, behalve wanneer je ALLES verandert, door bijvoorbeeld beeld en ondertiteling naar een (groot) TV-scherm te sturen. Jammer.

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt alsof het nu op basis van het schermformaat een automatisch formaat krijgt. Je zou dat bij Videoland kunnen aankaarten, mogelijk kunnen ze dat terugdraaien als ze er meer meldingen over krijgen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 15, 2026

Bedankt Jasper, is nu gebeurd.

Jasper van KPN
Moderator

Ik hoop met je mee dat er iets mogelijk gaat worden 🤞