Skip to main content

Wat een waardeloze itv app hebben jullie als KPN, in spanje kan ik achtereenvolgend streamen;

Netflix - Videoland en zelfs Viaplay maar tv kijken ho maar via de kpn itv app op mijn Ipad Pro.

Hoe gaan we dit oplossen??????????

Draai gewoon een app op die TV hoor 😉

Dan heeft u die tv al een hele tijd terug als welkomstgeschenk gekregen? 


Draai gewoon een app op die TV hoor 😉

Wat is het type van die Philips televisie?

Hoe heet die app die je op jouw Philips televisie draait?


Nou, ik zeg maak er een volwaardige App van, bied hem aan als betaalde optie naast de kpn+. Dan is de keuze voor klanten die al via Google tv kijken ook makkelijker om als klant binnen te halen,…

Want met de nieuwe abonnementen slaan ze voor die groep klanten nu wel een beetje de plank mis,... Want wat moeten die met zo'n ontvanger als ze zelf al de mogelijkheden hebben? Dan is een App voor regulier meer dan voldoende, samen met internet. 

Het issue is dat KPN absoluut niet wil dat iedereen voor live televisie kijken gebruik gaat maken van het online (unicast) TV platform want dat is veel te duur doordat daarmee veel meer data verzonden moet worden en er dus veel meer routeringscapaciteit nodig is met als gevolg hogere kosten.

Verdiep je eens in het verschil tussen unicast en multicast en snap dan waarom KPN een apart vlan gebruikt voor (multicast) KPN TV en waarom KPN zoveel mogelijk van het live televisie kijken via multicast TV streams wil laten lopen.

De smart-TV app ondersteunt echter geen multicasts en dat is waarom KPN bewust de functionaliteit en beeldkwaliteit van die smart-TV app lager laat zijn dan die van de TV ontvangers.

Overigens doet niet alleen KPN dat, Ziggo doet dat in de overtreffende trap door via ZiggoGO bij live televisie kijken zelfs maximaal maar 720p te leveren.

Overgeleverd dus aan de grillen vannen paar grote spelers in de TV markt. Wel een risico dat ze zo lineaire TV de markt uit drukken ten koste van de wel goed functionerende apps zoals Netflix, Discovery, Videoland, HBO, etc. etc. Weet niet of dat economisch straks de slimste keuze gaat zijn….


Overgeleverd dus aan de grillen vannen paar grote spelers in de TV markt.

Wat bedoel je daar nu toch weer mee?


Draai gewoon een app op die TV hoor 😉

Dan heeft u die tv al een hele tijd terug als welkomstgeschenk gekregen? 

Augustus vorig jaar


Draai gewoon een app op die TV hoor 😉

Dan heeft u die tv al een hele tijd terug als welkomstgeschenk gekregen? 

Augustus vorig jaar

Ok. De tv's van de laatste actie, december/januari ofzo, die draaien op Saphi. Daar heeft KPN geen app voor.


Draai gewoon een app op die TV hoor 😉

Wat is het type van die Philips televisie?

Hoe heet die app die je op jouw Philips televisie draait?

Type 32PFS6906/12 en de app is KPNiTV


Type 32PFS6906/12 en de app is KPNiTV

Dat is inderdaad een Android TV en daar is die app inderdaad beschikbaar.

Wat is de versie van de KPN iTV app?

Ik ben benieuwd of dat dezelfde versie is die hier op mijn Sony televisie en TV+ Box staat.


Type 32PFS6906/12 en de app is KPNiTV

Dat is inderdaad een Android TV en daar is die app inderdaad beschikbaar.

Wat is de versie van de KPN iTV app?

Ik ben benieuwd of dat dezelfde versie is die hier op mijn Sony televisie en TV+ Box staat.

Versie 2.10.40


Type 32PFS6906/12 en de app is KPNiTV

Dat is inderdaad een Android TV en daar is die app inderdaad beschikbaar.

Wat is de versie van de KPN iTV app?

Ik ben benieuwd of dat dezelfde versie is die hier op mijn Sony televisie en TV+ Box staat.

Versie 2.10.40

Dat is dezelfde versie als hier.

Welke problemen ervaar je?


Type 32PFS6906/12 en de app is KPNiTV

Dat is inderdaad een Android TV en daar is die app inderdaad beschikbaar.

Wat is de versie van de KPN iTV app?

Ik ben benieuwd of dat dezelfde versie is die hier op mijn Sony televisie en TV+ Box staat.

Versie 2.10.40

Dat is dezelfde versie als hier.

Welke problemen ervaar je?

Haperend beeld, niet opstarten van de app en van programma’s. Terugkijken gaat vaak niet, dat soort zaken. 


Haperend beeld, niet opstarten van de app en van programma’s. Terugkijken gaat vaak niet, dat soort zaken. 

Dan lijkt dat aan de combinatie met een Philips Android TV te liggen.

Ik heb de smart-TV app op een Sony televise, de TV+ Box en een Chromecast Google TV staan en op al die apparaten ervaar ik die problemen niet.

Met name de Chromecast Google TV wordt, door mijn zoon, frequent gebruikt.

Het terugkijken van opnames van de HD-"Glas" zenders is helaas niet mogelijk.

Ik hoop dat binnenkort een moderator van KPN zal reageren om eens met je mee te kijken.

Heb je de televisie via wifi aangesloten of met een netwerkkabel?


Haperend beeld, niet opstarten van de app en van programma’s. Terugkijken gaat vaak niet, dat soort zaken. 

Dan lijkt dat aan de combinatie met een Philips Android TV te liggen.

Ik heb de smart-TV app op een Sony televise, de TV+ Box en een Chromecast Google TV staan en op al die apparaten ervaar ik die problemen niet.

Met name de Chromecast Google TV wordt, door mijn zoon, frequent gebruikt.

Het terugkijken van opnames van de HD-"Glas" zenders is helaas niet mogelijk.

Ik hoop dat binnenkort een moderator van KPN zal reageren om eens met je mee te kijken.

Heb je de televisie via wifi aangesloten of met een netwerkkabel?

Met een kabel!