Skip to main content
Beantwoord

Waarom geen TV+ app op mijn LG tv?

• July 20, 2026
  • 15 reacties
  • 191 keer bekeken

Goedemiddag waarom kunnen we geen KPNtv+ op een LG en alleen KPN entertainment waarom is dat zo verschillend 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@1971wendy, welkom allereerst bij onze community. 

Een stukje achtergrond:

De Smart TV app is geschikt voor LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN TV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 

Ik denk graag mee, wat krijg je precies te zien? En welke LG televisie heb je precies? 

15 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 23, 2026

Hi ​@1971wendy, welkom allereerst bij onze community. 

Een stukje achtergrond:

De Smart TV app is geschikt voor LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN TV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 

Ik denk graag mee, wat krijg je precies te zien? En welke LG televisie heb je precies? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2026

Goedemorgen maar we hebben onze televisie net 3 maanden dus is nieuw maar kunnen alleen de kpn entertainment Ap vinden en niet de KPNtv+ Ap vinden dus heel vreemd  en qua software zijn up to date 

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • July 24, 2026

Dat je televisie-toestel nog maar net 3 maanden oud is, zegt niet zoveel.  Welke type LG televisie heb je? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2026

Ehhh even geen idee ben nu niet thuis LG oled via hello Tv maar volgens mij van 2025

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • July 24, 2026

Geef het juiste type-nummer van je televisie door zodra je daar de gelegenheid voor hebt. Met gokken/raden kom je niet echt een stap verder. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 24, 2026

Juiste type staat ook op de afleveringsbon van HelloTV
Dan hoef je niet op de achterkant te kijken ​@1971wendy 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dat je televisie-toestel nog maar net 3 maanden oud is, zegt niet zoveel.  Welke type LG televisie heb je? 

Hier ben ik ook benieuwd naar, dan kunnen we je verder helpen. Ook voor de andere meelezers: 

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN TV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt heel makkelijk controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN Smart TV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

Bron:

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2026

Goedendag we hebben een LG Oled type evo 65G56LS model 2025 maar we zien nergens in de Ap de KPNtv+ Ap maar op onze oude televisie in slaapkamer Wel hoe kan dit en op telefoons zien we ook de KPNtv+ap 

Weet iemand wat ik hier aan kan doen qua software zijn we up-to-date 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 4, 2026

Hallo ​@1971wendy ,

Voor LG-TV’s is er nog geen KPN TV+-app. De bedoeling is dat die er nog wel een keertje gaat komen. Maar dat zal niet op korte termijn zijn. Eerst is Samsung aan de beurt.  

Dat op jouw oude TV de KPN TV+-app wel aanwezig is, kan komen omdat die TV dan van een ander merk is. Bijvoorbeeld veel TV’s van Sony en Philips hebben wel de KPN TV+-app. 

Mogelijk kun je wel de oudere KPN Smart TV app downloaden. Die is dan te gebruiken tot de KPN TV+-app er komt voor jouw TV.

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.

bron: 

• August 4, 2026

Dubbel antwoord

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2026

Oké vreemd heb een LG van 2025 dus is ouder dan 2017 maar kan alleen kpn entertainment Ap gebruiken maar ik vind de KPNtv+ Ap veel duidelijker vooral de tv gids dus ik hoop toch dat deze snel erop komt 

• August 4, 2026

Ik ben nog steeds verbaasd over de naam die je ziet.  KPN Entertainment app zegt mij helemaal niets. Maar ik neem aan dat de itv app zo heet op een LG. Ik had de naam interactieve TV verwacht.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 5, 2026

Oeps sorry is ook interactieve tv Ap

van kpn 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 5, 2026

Oké ………………………………………..

maar ik vind de KPNtv+ Ap veel duidelijker vooral de tv gids dus ik hoop toch dat deze snel erop komt 

Fijn dat het nu duidelijk is ​@1971wendy. 👍🏼

En die KPN TV+-app zal er een keertje komen voor LG-TV’s.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 5, 2026

Heb zojuist LG telefonisch gesproken maar schijnt dat KPN een nieuw contract met LG moet maken zodat de nieuwe ap geactiveerd mag en kan worden 

dus hopelijk gaat KPN dit snel doen 🙈

Want de nieuwe app is veel duidelijker en handiger