Skip to main content

zal uit leggen, had dus daar wat besteld,kreeg gratis prime video,  werd auto afschrijving ,om mensen voor te zijn,nee niet alle nieuweste films maar ook eigen content.

en ach voor die 2,99, film huren is duurder en voor een regenachtige zondag middag, wat kan mij die 2,99 schelen,

dus mijn vraag is waarom netflix wel in dolby en prime niet, ik wil het gezeur over kabels hdmi enz, niet, alles werkt hier prima, zelfs over buizen versterker ja ook 5.1 en een hybride als nodig,

dus kpn wees eerlijk, omdat ik  niet veel mb op vaste dus sd  en dus geen dolby op  tv zenders krijg ,maar buitengebied wel op 50 MB zit dat verhaal snap ik, in voorjaar fiber.

maar dit s wat anders beide zijn apps, dus bufferen, niet live..leg het even uit,

ter info heb de nieuwste media ding 4 k…..jaar bij ziggo geweest(grootste fout ooit) afgezien dat ze incasso niet kunnen, had ik ook vragen als deze en kwam men met dingen als dolby atomos, zou mijn installatie niet onder steunen en de kabels, in die discussie heb ik geen zin, want wat bleek ziggo kon het niet.

dus ik hoop op een eerlijk antwoord

groetjes erik

 

wordt  amazone prime niet in dolby doorgestuurd?? kan ook zijn omdat ik alleen sd heb hier, maar netflix wel namelijk ,hd ook grappig genoeg,via pc/mediacenter namelijk wel….

ooo kom alsjeblieft niet met kabels enz aan, gedoe bij ziggo  al gehad. zij hadden wat aan de info ,ik bouw mijn eigen buizen versterkers of in opdracht, dus een kabel maakt niet uit hdmi of digitaal, als het op 1app werkt moet het andere ook doen, anders ligt het niet aan de kabels, maar de door sturing van provider

groetjes:wink:

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @erikje2014

Het zal te maken hebben met de internetsnelheid, mogelijk dat zij daar nog restricties aan hebben. Amazon Prime kan wel tot 5.1 Surround doorgeven:

KPN

  • Kwaliteit van streamingvideo: tot HD
  • Geluidskwaliteit: tot 5.1 surround sound
  • Ondertiteling: ja
  • Audiobeschrijving: ja
  • Livestreaming: ja
  • Ondersteuning voor liveadvertenties: nee
  • Kanalen die advertenties ondersteunen: nee
  • Ondersteunde profielen: nee
  • Ondersteuningswebsite: https://www.kpn.com/service/televisie.htm

wordt  amazone prime niet in dolby doorgestuurd?? kan ook zijn omdat ik alleen sd heb hier, maar netflix wel namelijk ,hd ook grappig genoeg,via pc/mediacenter namelijk wel….

ooo kom alsjeblieft niet met kabels enz aan, gedoe bij ziggo  al gehad. zij hadden wat aan de info ,ik bouw mijn eigen buizen versterkers of in opdracht, dus een kabel maakt niet uit hdmi of digitaal, als het op 1app werkt moet het andere ook doen, anders ligt het niet aan de kabels, maar de door sturing van provider

groetjes:wink:

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hoi @erikje2014

Het zal te maken hebben met de internetsnelheid, mogelijk dat zij daar nog restricties aan hebben. Amazon Prime kan wel tot 5.1 Surround doorgeven:

KPN

  • Kwaliteit van streamingvideo: tot HD
  • Geluidskwaliteit: tot 5.1 surround sound
  • Ondertiteling: ja
  • Audiobeschrijving: ja
  • Livestreaming: ja
  • Ondersteuning voor liveadvertenties: nee
  • Kanalen die advertenties ondersteunen: nee
  • Ondersteunde profielen: nee
  • Ondersteuningswebsite: https://www.kpn.com/service/televisie.htm

(Vrijwel) Alleen Amazon Original titels zijn 'gratis’ in UHD te zien op Prime Video. Uit het warrige verhaal valt niet op te maken of het om huur gaat of gewoon het standaard abo van €2,99 per maand. En nee Prime heeft bijna geen Dolby Vision inhoud, wel gewone HDR10 (of HDR10+). Met de snelheid van het abo heeft het weinig te maken verder ...

De niet-Amazon Original titels waar van alles en nog wat bij staat qua UHD geldt alleen voor de huur/koop versie. Qua audio, waar het eerder over lijkt te gaan nu ik het nog een keer lees moet ik het antwoord schuldig blijven maar dat zou best een beperking van de app kunnen zijn. Die voor de pc doet ook alleen stereo voor zover ik weet?


ben niet warrig apis04; dat vond mijn docent nederlands eerder ook, maarja mocht tolkien ook niet op leeslijst zetten was geen literatuur, probleem, daar zijn wel films van gemaakt, Boek van docent 300 van verkocht…. en is wolkers niet wolkig, breed sprakerig ¿¿¿

Men moet alleen nogmaals lezen:grin:  dat klopt .

Ik  kreeg idd prime bij een bestelling, de full versie, nu idd de 2,99 versie. Vergeten op te zeggen

zal wat minder komma's gebruiken en kortere zinnen.

Maar ook toen had ik geen dolby terwijl het erbij stond.En juist de eigen  content vond ik wel intressant, niet de oude films

de pc/silverstone media, pakt film soms wel soms niet in dolby, maar deed ie eerder met popcorn ook. DTS pakt ie altijd, maar daar is het een yamaha (rx v1200 rds, toendertijd topklasse) voor, tenslotte door hun ontwikkeld .

ach vele films zijn niet eens geschikt ervoor; bijv een drama, maar bij een goede horror of actie film is het wel leuk.

was gewoon nieuwsgierig hoe en wat, want tenslotte, kan fout ook bij mij liggen, daar ga ik altijd eerst vanuit ongeacht wat dan ook met internet, voordat ik vragen ga stellen,

bedankt voor je reactie apis04


@erikje2014 :grin: Toevallig heb ik wel The Hobbit op m'n leeslijst gehad, voor Engels iig … (op VWO; LOTR stond ook gewoon op de leeslijst)

Prime Video in NL is enkel die van 2,99, misschien extra tegoed/saldo als kado bij de bestelling om een film te kunnen huren. Maar zoals gezegd zijn vrijwel alleen de Originals in UHD/4K/HDR te kijken met het abonnement (andere titels alleen via huur/koop). Via de Windows app alleen zijn zelfs die Originals hooguit in 1080p en stereo maar zoals boven gezegd staat er voor de KPN box wel aangegeven dat het geluid tot 5.1 zou moeten gaan op de amazon help pagina. Misschien met de geluidsinstellingen spelen, lees dat het vaak een oplossing is voor Prime op allerlei apparaten die dit probleem ook hebben.

Zou het zelf nooit kijken via die manier (de tv box), daar hebben we een Amazon Firestick 4K voor. TV heeft ook Android TV en een Prime app maar de Firestick kan framerate switchen wat Android pas bij versie 12 gaat krijgen … (hopelijk gaan m'n net aangeschafte Google TV Chromecasts die versie nog meemaken).


apis04,

lol ben niet zo van de apps op tv en google al helemaal niet. tv  is een scherm en niet meer dan dat. het zal mijn aversie zijn tegen mensen  zijn die bijhouden waar ik naar kijk.(doet kpn ook, weet ik) Ik ben nog uit het torrent tijdperk:smile: films ophalen zelf ondertitelen synchroon maken  enz en verder sturen van die dingen. En dat mag niet he:rofl:

hoeft nu niet meer.

dus nu  meer op hobby gericht, het bouwen van high end, nu eindelijk vanavond klaar een buizen versterker 7 kanaals ook bluetooth mm phono voor versterker  erin enz. ik bouw ook simpele, kijk maar onder nobsound(die laat ik dan bouwen.. verkoop via allli baba) want een buizen versterker hoeft zeker geen paar duizend te kosten qua techniek en uiterlijk, in tegenstelling tot die merken laat ik de  binnenkant ook zien.:smiley:  lol het is bijna kerst dus een lp met zingende meiden uit 1960 ws nu  dementerend in  een verzorgingshuis:kissing:  ach dat doe ik ook, oude muziek leveren, kameraad van me werkt met die mensen geen platen speler, geen budget ervoor  of kan niet aangesloten worden enz, vorig jaar ook gedaan, we moeten zien of  het nu kan gezien de regels,maar dan rij ik wel effe met spul 200 km, simpel om hun fijne dag/ middag te geven.

je zou kunnen stellen, ben een levens genieter en wil dat anderen het ook kunnen