Skip to main content
Beantwoord

Waarom kan ik nog niet direct upgraden van Netflix Basic naar Premium?

• February 12, 2026
  • 17 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik wil graag upgraden van basic naar premium, maar dit zou pas per 1 maart kunnen. Aangezien het om een upgrade gaat lijkt het mij dat wel eerder kan, toch?

Beste antwoord door bnh

​@TWOR Ik zie dat Netflix een aantal aanpassingen heeft toegepast in hun systeem, je kan nu via hun website upgraden naar premium. De extra kosten zullen via KPN worden gefactureerd.

Zie het onderstaande topic hoe je dit kan doen:

17 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 12, 2026

Welkom ​@TWOR.

Helaas kan dit niet eerder, het product staat vast totdat de eerste maand voorbij is.

Daarna kunt u de bestelling pas weer aanpassen, u zult dus helaas moeten wachten.

Edit: het kan nu wel, zie mijn laatste reactie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 13, 2026

Je kan pas upgraden of te wel wijzigen nadat je een maand Netflix hebt.

Ik ga ervan uit dat je het via KPN hebt afgenomen (KPN is dan de tussenpersoon voor de facturatie)

Vergeet niet om het na het upgraden (als je het via KPN afneemt) om het ook opnieuw via KPN te activeren.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 13, 2026

Je kan pas upgraden of te wel wijzigen nadat je een maand Netflix hebt.

Ik ga ervan uit dat je het via KPN hebt afgenomen (KPN is dan de tussenpersoon voor de facturatie)

Vergeet niet om het na het upgraden (als je het via KPN afneemt) om het ook opnieuw via KPN te activeren.

Opnieuw activeren hoeft niet, het activeren is enkel je account koppelen wijzigingen gaan daarna automatisch.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 13, 2026

​@bnh 

Hartelijk dank voor de aanvulling.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 14, 2026

​@TWOR Ik zie dat Netflix een aantal aanpassingen heeft toegepast in hun systeem, je kan nu via hun website upgraden naar premium. De extra kosten zullen via KPN worden gefactureerd.

Zie het onderstaande topic hoe je dit kan doen:

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Bedankt voor alle reacties! Ik heb even gekeken, maar zie geen mogelijkheid om mijn abonnement te upgraden. Zie screenshot:

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 14, 2026

Dat is vreemd, ik heb gister Netflix afgesloten en kon daarna upgraden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@TWOR en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al wat hulp hebt gehad, ik kijk ook mee. 

Heb je Netflix als losse betaalde optie, of heb je het via je Combivoordeel actief? Als het via Combivoordeel is kun je namelijk elke maand wisselen van voordeel, maar dat kan dan dus eens per maand. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2026

Ik heb het abonnement inderdaad via Combivoordeel afgesloten. Toch vind ik het jammer dat je als consument je pakket niet direct kunt uitbreiden. Dat je bij een downgrade een bepaalde wachttijd hebt, kan ik begrijpen. Maar bij een upgrade van je huidige Netflix-account vind ik dat minder logisch.

Wanneer je als klant wilt upgraden en dus bereid bent om meer te betalen voor een specifieke dienst, zou dat naar mijn mening direct mogelijk moeten zijn. Je betaalt immers meer voor de dienst, wat in principe ook gunstig is voor de aanbieder.

Het voelt daarom onnodig beperkend dat je hiervoor een maand moet wachten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 16, 2026

Het voelt daarom onnodig beperkend dat je hiervoor een maand moet wachten.

Beste ​@TWOR dan kun je misschien beter Netflix buiten KPN om afnemen.

Heb je bij Netflix ook gekeken of je daar ook een wachttijd hebt? Als dat daar ook zo is, ligt het dus niet aan KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2026

Het voordeel is juist om dit abonnement via KPN af te nemen vanwege de korting. Bij Netflix zelf kan je wel gewoon verhogen en dan gaat het direct in. Lijkt mij ook logisch :) alleen kan het dus niet via KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 16, 2026

Beste ​@TWOR ik vond onderstaande, misschien heb je daar wat aan:

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 16, 2026

Ik heb het abonnement inderdaad via Combivoordeel afgesloten. 

Dit is inderdaad een uitzondering van de aanpassingsmethode, het betreft alleen volledige betaalende abonnementen waarbij dit tegenwoordig kan.

Het voordeel is juist om dit abonnement via KPN af te nemen vanwege de korting. Bij Netflix zelf kan je wel gewoon verhogen en dan gaat het direct in. Lijkt mij ook logisch :) alleen kan het dus niet via KPN.

Dit kan wel bij KPN, echter enkel niet via de Combivoordeel methode.

Ik heb het abonnement inderdaad via Combivoordeel afgesloten. Toch vind ik het jammer dat je als consument je pakket niet direct kunt uitbreiden. Dat je bij een downgrade een bepaalde wachttijd hebt, kan ik begrijpen. Maar bij een upgrade van je huidige Netflix-account vind ik dat minder logisch.

Dit zijn de spelregels van het combivoordeel systeem, omdat anders mensen misbruik gaan maken van de diensten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 17, 2026

Ik snap wat je zegt. Maar hoe kun je misbruik maken van het combivoordeel doormiddel van een upgrade, waarvoor je uiteindelijk ook meer betaald?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 17, 2026

Ja dat upgraden zal wel een keuze zijn om dat zo te doen of een systeem beperking.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 17, 2026

Ik vermoed dat dit mogelijk een systeembeperking is. Ik kan zelf namelijk geen logische reden bedenken waarom een klant beperkt zou worden in een upgrade waarbij hij of zij juist meer gaat betalen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat upgrades betreft kan ik me de wens goed voorstellen. Fijn dat in elk geval is achterhaald waar dit hem nu in zit en je idee voor het upgraden van dit soort Combivoordelen binnen de maandtermijn zal ik doorgeven. 🙂