Skip to main content

Ik kijk dagelijks het 8 uur Journaal. Omdat ik dat steeds minder degelijk vind worden wil ik ook de Tagesschau bekijken. Ik wil dus dagelijks het programma Thagesschau opnemen. Dan moet ik elke dag de volgende Tagesschau inplannen. Ik kan dus niet eenmalig opgeven dit programma telkens op te nemen. 

Ik vind het onhandig om elke dag op te geven dat ik de volgende uitzending wil opnemen. Overigens ik terugkijken ook niet mogelijk. Dus gemist betekent hier dat je het niet meer kunt zien. 

Mijn vraag is waarom men zoiets simpels als seriematig opnemen niet mogelijk maakt. 

Ik kijk dagelijks het 8 uur Journaal. Omdat ik dat steeds minder degelijk vind worden wil ik ook de Tagesschau bekijken. Ik wil dus dagelijks het programma Thagesschau opnemen. Dan moet ik elke dag de volgende Tagesschau inplannen. Ik kan dus niet eenmalig opgeven dit programma telkens op te nemen. 

Ik vind het onhandig om elke dag op te geven dat ik de volgende uitzending wil opnemen. Overigens ik terugkijken ook niet mogelijk. Dus gemist betekent hier dat je het niet meer kunt zien. 

Mijn vraag is waarom men zoiets simpels als seriematig opnemen niet mogelijk maakt. 

 

Als ik het goed heb, regel de zender wat wel en niet mag worden opgenomen.

 

Wij kijken altijd naar het half 8 nieuws op RTL4, deze vind ik beter dan NOS.

Ook losser. 


Waarom neem je het 8 uur journaal niet op. Veel gemakkelijker lijkt me. Die kun je ook gewoon terugkijken. Zonder pakket. Kijk je Rudi's Tagesschau live.


  • joop2011 Zoals ik schreef ishetwel mogelijk het programmaop te nemen. Het probleem is dat ik dat elke dag moet opgeven. En die (on)mogelijkheid heeft niets met rechten te maken maar met de KPN-software.

  • HGD Op zich een goed idee, vond ik ook van mezelf. Alleen alle anderen willen om 20 uur het NOS Journaalzien.

  • Dus mijn probleem blijft en ik denk dat de oorzaak bij KPN ligt. Sowieso is het opnemen van serieuzere programma's, niet alleen de Duitse, soms onmogelijk. Misschien moet ik toch van provider veranderen….


  • joop2011 Zoals ik schreef is het wel mogelijk het programma op te nemen. Het probleem is dat ik dat elke dag moet opgeven. En die (on)mogelijkheid heeft niets met rechten te maken maar met de KPN-software.

  • HGD Op zich een goed idee, vond ik ook van mezelf. Alleen alle anderen willen om 20 uur het NOS Journaalzien.

  • Dus mijn probleem blijft en ik denk dat de oorzaak bij KPN ligt. Sowieso is het opnemen van serieuzere programma's, niet alleen de Duitse, soms onmogelijk. Misschien moet ik toch van provider veranderen….

 

@Beltesassar ik had begrepen wat je bedoelde.

Maar ik denk dat het wel met de zender te maken heeft (niet met uitzendrechten, heb ik ook niet gezegd).

De zender bepaalt hoe het opgenomen mag worden.

Dus waarschijnlijk mag of kan je dit niet als serieopname instellen. 

 

We wachten even op een moderator (medewerker KPN) om hier betere uitleg aan te geven. 


Voor elk probleem is een oplossing of omleiding.

Het Duitse journaal terugkijken: Bitte https://www.tagesschau.de/sendung/letzte-sendung/

Verder zie ik het probleem niet zo. Ik kijk eigenlijk altijd alleen het NOS 18:00 journaal. Dat om 20:00 is meestal hetzelfde of er moet in die 2 uur net iets gebeuren.
Dus om 18:00 uur NOS en om 20:00 uur ARD…..
Of om 19:30 RTL Nieuws en om 20:00 ARD….. (RTL en NOS verschillen qua onderwerpen ook vaak weinig).

Even dat Duitse nieuws voorprogrammeren is ook niet zoveel werk, daar heb je 48 uur de tijd voor want het kan tot 2 dagen vooruit. Inplannen opnames van de Duitse kan wél (ook) via de site http://tv.kpn.com en de iTV app, dus altijd en overal. Kijken alleen via de decoder.

Mijn vooravond: 18:00 NOS of RTL nieuws. Daarna regio NPO 2 of EditieNL. Dan éénvandaag. Daarna lekker on demand kijken (opgenomen films en series beschouw ik ook als on demand)


Dít is voor mij de oplossing: Het Duitse journaal terugkijken via https://www.tagesschau.de/sendung/letzte-sendung/

Het om de paar dagen een aantal dagen inplannen is een goede work around, maar niet meer dan dat.  Datzelfde geldt ook voor het inplannen via de app of de site, want je kunt het het programma daar dan weer niet op bekijken.

Conclusie:

  1. Kijken via tagesschau.de is prima maar daarvoor ben ik geen KPN-abonnee geworden. 
  2. De vraag waarom de meest logische instelwijze, via je afstandsbediening, seriematig i.p.v. eenmalig opnemen niet mogelijk is blijft onbeantwoord.

Bedankt PeterG voor de goede bijdrage.


Hoi @Beltesassar ,

Tja…. 😁

Puntje 1. Via kpn betrek je internet. Daarmee omzeil je beperkingen van je provider. Ook bij Ziggo zijn er hobbels qua aanbod tv zenders/mogelijkheden en apps op de ontvanger. Lang leve internet!

Puntje 2. Ik hoop dat ondanks het op beantwoorden zetten er nog een moderator langs komt en deze wens naar het iTV team doorspeelt. En die weer naar de gidsleverancier.


Hoi @Beltesassar! Fijn dat Peter al een goede oplossing gevonden heeft!
Dit programma is helaas niet als serie op te nemen omdat deze niet in de gidsvermelding aangemerkt staat als serie. Dit is iets wat zenders zelf kunnen bepalen. Helaas heb ik er ook niet echt een andere oplossing voor.