Skip to main content

Afgelopen weekend in de reclame van KPN ‘getrapt’ om Spotify te nemen. Enige keuze was premium, die geactiveerd, en gelijk geupgrade naar premium family. En dat kan dus niet, je zit eerst aan de maand vast. Onzin natuurlijk! Dat gratis maandje kan mij gestolen worden, daar zit het probleem niet.

Na een meedenkende dame op de helpdesk te hebben gesproken, is er het nodige aangepast en is in mijnKPN inderdaad family zichtbaar, is de activatielink er ook, alleen zodra je in de spotify-omgeving komt, komt de melden dat activeren niet lukt omdat er nog een abonnement actief is.

Contact met spotify gehad: zij kunnen niks omdat het KPN is die het abonnement beheerd, wat hun betreft wordt het premium account per direct geupgrade naar family, maar alleen kpn kan dat doorgeven.

Dus weer naar kpn: ‘dat kan ons systeem niet, u moet gewoon een maand wachten’.

Meedenken? Ho maar.

Verwijder voor mijn part alles, en stel Family opnieuw in (heb toch nog geen afspeellijsten etc). Nogmaals, die maand ‘gratis’ gaat het mij niet om.

Geloof er niks van dat het niet kan. Stel dat ik uit hoofde van privacy wil dat per direct al mijn gegevens bij Spotify verwijderd worden? Dan kan het ongetwijfeld wel.

Kom op KPN, denk eens mee aan de oplossing. Anders cancellen we alles, en sluit ik wel rechtstreeks bij Spotify af.

Hallo @CPK35, welkom op het KPN Forum!

Ik begrijp dat je graag naar Spotify Family wilt. Nu heb je alleen eerst Spotify Premium geactiveerd. Het klopt dat je dit de eerste maand niet kunt wijzigen naar Spotify Family. Dit laat ons systeem simpelweg niet toe. Ik kan dit op geen enkele manier omzeilen. Ik moet je dan ook vragen om deze maand even uit te zitten. Daarna kan je jouw Spotify via MijnKPN omzetten naar Spotify Family.