Skip to main content
Beantwoord

Waarom werkt ESPN niet op Google Chromecast met Ziggo?

• July 15, 2026
  • 9 reacties
  • 92 keer bekeken

Goedendag 

Even een vraag. Ik had van de week iemand op bezoek om voetbal te kijken. Ik zelf heb geen ESPN maar deze persoon wel. Hij heeft alleen Ziggo. 

Op mijn Google chromecast kan ik het wel installeren maar niet inloggen. Dit lukte allemaal wel op de tablet, telefoon en pc.

Kon het ook niet streamen kan iemand mij vertellen hoe dit kan, en hoe ik dit oplos. Wil hier graag de finale van het wk kijken?

Alvast bedankt 

Beste antwoord door Rowi.

Nee ik kan op alles ziggo app bekijken maar niet op mijn google chromecast. Hoe kan ik wel ziggo op mijn chromecast kijken. Terwijl kpn mijn provider is.

Ziggo heeft voor hun apps dezelfde regels als KPN want de KPN  app voor GoogleTV en overige smart tv's zal ook niet werken op een Ziggo verbinding. Hierbij wel definiëren dat dit Ziggo Go TV betreft niet Ziggo Go voor mobiele apparaten en www.ziggogo.tv 

Dus zoals HRJ al schrijft niet installeren op de Google Chromecast maar vanaf een mobiele telefoon of tablet casten.

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 15, 2026

Hallo ​@Emiel75 ,

De finale van het WK is niet te zien via ESPN, maar via o.a. NPO 1. En die zender is overal te bekijken. Via KPN, Ziggo, internet (NPO Start) en ook via de ether (DVB-T2). 

Wat betreft ESPN: Via de ESPN zenders kun je o.a. het Nederlandse competitievoetbal live volgen. Ook kijk je voorbeschouwingen, nabeschouwingen, voetbalprogramma’s en de grootste Amerikaanse sportcompetities: NBA, MLB, NFL en NHL. ESPN (1) wordt gratis doorgegeven in het Basispakket. De andere ESPN-zenders kun je zien via een aanvullend abonnement bij KPN. Of gratis ls je ESPN kiest als Combivoordeel. 

https://www.kpn.com/entertainment/espn

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

@Noordzee 

Ok maar hoe kan ik toch ziggo er op krijgen.

Ik ben geen voetbal fan. Houdt alleen van gezelligheid. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 15, 2026

Je vraagt nu naar Ziggo. Dat is een andere provider dan KPN. Mogelijk kun je bij jou thuis daar een abonnement op nemen. 

Om het nog ingewikkelder te maken: Er bestaat ook een een aanvullend pakket Ziggo Sport Totaal. Dat kun je wel via KPN bestellen:

https://www.kpn.com/entertainment/ziggo-sport-totaal

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

Nee ik kan op alles ziggo app bekijken maar niet op mijn google chromecast. Hoe kan ik wel ziggo op mijn chromecast kijken. Terwijl kpn mijn provider is.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 15, 2026

En nu heb je het over de Ziggo App. Voor vragen over de Ziggo App kun je beter het Ziggo Forum bezoeken. Hier kunnen wij alleen vragen over de producten van KPN beantwoorden.

Maar voor het WK Voetbal kun je gewoon via KPN kijken of via bv de NPO Start app.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 15, 2026

Als je de Ziggo app op je Chromecast Google tv heb geïnstalleerd dan kun je deze alleen gebruiken met een internet verbinding van Ziggo. Je kunt wel casten vanaf de app op je telefoon/ tablet.

• Antwoord
  • July 15, 2026

Ziggo heeft voor hun apps dezelfde regels als KPN want de KPN  app voor GoogleTV en overige smart tv's zal ook niet werken op een Ziggo verbinding. Hierbij wel definiëren dat dit Ziggo Go TV betreft niet Ziggo Go voor mobiele apparaten en www.ziggogo.tv 

Dus zoals HRJ al schrijft niet installeren op de Google Chromecast maar vanaf een mobiele telefoon of tablet casten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Emiel75, welkom op onze community! Een beetje een verwarrende situatie zo maar volgens mij legt Rowi. het wel goed uit. Kom je er uit zo?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 16, 2026

Ziggo GO TV; provider kpn:

Op een tv of chromecast geïnstalleerd bij KPN: alleen UEFA voetbal beschikbaar. Geen account nodig. “Inloggen” vanaf 15 minuten voor aanvang wedstrijd.

❗ Casten náár de chromecast vanaf een smartphone waar Ziggo GO op is geïnstalleerd werkt alleen als de Ziggo GO TV app niet is geïnstalleerd op de chromecast.

Het WK is gewoon op NPO 1, dus dat heb je sowieso via KPN TV.

Ziggo GO = de app voor smartphone en tablet

Ziggo GO TV = de app voor televisies (beperkingen bij andere providers, alleen voor UEF wedstrijden van NL clubs)

ESPN is voor Nederlands competitie voetbal. Mannen en vrouwen eredivisie, Keuken Kampioen divisie. Amerikaanse sporten NBA e.d.