Skip to main content

Ik begrijp dat F1 van Viaplay tijdelijk rechtstreeks op de televisie te ontvangen is. Waarom niet alle programma's en waarom tijdelijk?! Veel ouderen kunnen niet streamen omdat ze geen smartphone hebben...!

@Nick83  de maker van het platform bepaald waar een app aan moet voldoen om op hun platform te werken, en aangezien die steeds meer worden aangescherpt stopt het ergens welke versie er nog wel en welke er niet meer in aanmerking komen, en Samsung is er bij gebaad dat er toestellen die ouder dan zeg hem pak en beet 5 jaar zijn niet meer ondersteund worden, zowel het smart platform zelf als de te gebruiken app’s en wil men weer een nieuwe TV en begint de cyclus weer van voren af aan, weggooi maatschappij ten top.

Je vergelijking met Windows gaat niet helemaal op, XP en Windows 7 zijn beide niet meer ondersteund, qua veiligheid niet meer aan te raden te gebruiken, en alle software die ooit is gemaakt voor die programma’s werkt er nog wel gewoon op, maar nieuwe software word er niet meer ontwikkeld omdat net als bij smart platforms de basis niet meer word ondersteund.

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe TV gekocht, omdat de oude van ruim 14 jaar oud het had begeven, jammer genoeg is er geen non-smart tv te vinden die aan mijn eisen voldeed, vind het namelijk beter als ik een gewoon scherm kon kopen zonder geluid zelfs, net als een computer scherm.


@Nick83  de maker van het platform bepaald waar een app aan moet voldoen om op hun platform te werken, en aangezien die steeds meer worden aangescherpt stopt het ergens welke versie er nog wel en welke er niet meer in aanmerking komen, en Samsung is er bij gebaad dat er toestellen die ouder dan zeg hem pak en beet 5 jaar zijn niet meer ondersteund worden, zowel het smart platform zelf als de te gebruiken app’s en wil men weer een nieuwe TV en begint de cyclus weer van voren af aan, weggooi maatschappij ten top.

Je draait hem precies om. Het is niet het platform dat eisen aan de app stelt maar de content provider (app bouwer) die eisen aan het platform stelt. Het zijn de steeds verdergaande eisen van de content provider ten aanzien van DRM die er voor zorgen dat oudere platforms niet ondersteund worden.


@Nick83  de maker van het platform bepaald waar een app aan moet voldoen om op hun platform te werken

De ontwikelaar van de app kan er voor zorgen dat zijn app "voldoet" zoals u het zegt. Het is de keuze van viaplay om dat niet te doen.

Je vergelijking met Windows gaat niet helemaal op, XP en Windows 7 zijn beide niet meer ondersteund, qua veiligheid niet meer aan te raden te gebruiken …

En hoe zit het met de veiligheid van tv's van 2016 en ouder? Worden die nog wel ondersteund dan? Word daarvoor nog serieus in ontwikkeld om de veiligheid te verbeteren? Ik denk het niet. Een heel groot beveiligingsgat word misschien nog dicht geplakt, maar daar heb je het ook wel mee gezegd. Een tv van voor 2016 is mijns inziens heel goed te vergelijken met Windows XP. 

alle software die ooit is gemaakt voor die programma’s werkt er nog wel gewoon op, maar nieuwe software word er niet meer ontwikkeld omdat net als bij smart platforms de basis niet meer word ondersteund.

Precies dezelfde situatie als in tv landschap dus.Â