Skip to main content

Vraag aan joop2011.

wat is een Chromecast.

Ik wil een “kroket” van KPN maar om die “kroket” te krijgen van KPN moet ik een “Friet met” erbij nemen.

(ik krijg trek)

@ArjanL3. Ik zie dat toch zo niet als je iTV alleen via de app wilt gebruiken. Want het is hoe dan ook het goedkoopst. Ook met 1 ontvanger, maar dan tot 5 apparaten via online (app/website) te gebruiken.

Dus voor één 10tje per maand een online app op tot 5 apparaten met ca. 70 zenders en on demand. Waar vind je dat nou? Wat maakt het nou uit dat je dan die ontvanger erbij krijgt? Die sluit je dan toch niet aan?

Canaldigitaal via app only (zonder de Discovery zenders) is al 14,95 per maand….

TV erbij bij T-mobile: 15,-- met één ontvanger. Bij hen kan het wel zonder, dan 12,50.

Dus al je bezwaren gaan prijswijs volkomen mank.

Alleen NLziet kost minder, maar heeft dan ook veel minder zenders.


Ik wil een “kroket” van KPN maar om die “kroket” te krijgen van KPN moet ik een “Friet met” erbij nemen.

Als nou die kroket en die "Friet met" even veel kosten, waar doe je dan moeilijk over?


Ik wil een “kroket” van KPN maar om die “kroket” te krijgen van KPN moet ik een “Friet met” erbij nemen.

Als nou die kroket en die "Friet met" even veel kosten, waar doe je dan moeilijk over?

Omdat ik wel een frikandel (lees ViaPLay) kan nemen met me friet zonder (lees KPN Internet).
(PS even veel kosten is niet correct KPN TV kost x-bedrag en KPN TV-Online is gratis in combi met KPN TV dus je weet niet hoeveel die kroket kost in combi met friet zonder lol)


Ik wil een “kroket” van KPN maar om die “kroket” te krijgen van KPN moet ik een “Friet met” erbij nemen.

Als nou die kroket en die "Friet met" even veel kosten, waar doe je dan moeilijk over?

Omdat ik wel een frikandel (lees ViaPLay) kan nemen met me friet zonder (lees KPN Internet).

Die frikadel heeft hier niks mee te maken. Die komt bij een ander bedrijf vandaan.

(PS even veel kosten is niet correct KPN TV kost x-bedrag en KPN TV-Online is gratis in combi met KPN TV dus je weet niet hoeveel die kroket kost in combi met friet zonder lol)

TV-Online is helemaal niet gratis. Het is TV. En daar betaal je 10 euro per maand voor bij KPN. Je betaalt voor de dienst. Niet voor de app of de ontvanger. Zonder die 10 euro krijg je geen tv. Zo simpel is dat.


Ik wil een “kroket” van KPN maar om die “kroket” te krijgen van KPN moet ik een “Friet met” erbij nemen.

(ik krijg trek)

@ArjanL3. Ik zie dat toch zo niet als je iTV alleen via de app wilt gebruiken. Want het is hoe dan ook het goedkoopst. Ook met 1 ontvanger, maar dan tot 5 apparaten via online (app/website) te gebruiken.

Dus voor één 10tje per maand een online app op tot 5 apparaten met ca. 70 zenders en on demand. Waar vind je dat nou? Wat maakt het nou uit dat je dan die ontvanger erbij krijgt? Die sluit je dan toch niet aan?

Canaldigitaal via app only (zonder de Discovery zenders) is al 14,95 per maand….

TV erbij bij T-mobile: 15,-- met één ontvanger. Bij hen kan het wel zonder, dan 12,50.

Dus al je bezwaren gaan prijswijs volkomen mank.

Alleen NLziet kost minder, maar heeft dan ook veel minder zenders.

en het gaat me niet om de kosten!!! Ik wil er best voor betalen maar dan moet ik 2 diensten afnemen.
Ik wil gewoon dat ik de dienst KPN TV Online kan selecteren in combi met me KPN Internet.


Ik wil een “kroket” van KPN maar om die “kroket” te krijgen van KPN moet ik een “Friet met” erbij nemen.

Als nou die kroket en die "Friet met" even veel kosten, waar doe je dan moeilijk over?

Omdat ik wel een frikandel (lees ViaPLay) kan nemen met me friet zonder (lees KPN Internet).

Die frikadel heeft hier niks mee te maken. Die komt bij een ander bedrijf vandaan.

(PS even veel kosten is niet correct KPN TV kost x-bedrag en KPN TV-Online is gratis in combi met KPN TV dus je weet niet hoeveel die kroket kost in combi met friet zonder lol)

TV-Online is helemaal niet gratis. Het is TV. En daar betaal je 10 euro per maand voor bij KPN. Zonder die 10 euro krijg je geen tv. Zo simpel is dat.

Die 10 euro voor TV is niet correct je vergeet het bedrag van KPN Internet anders kan je geen TV kijken.


Inderdaad, zonder internet geen tv van KPN. Lijkt me logisch. TV van KPN werkt niet over internet van een ander.


Dat werkt via de app prima op elk netwerk, daar is die juist voor.😁😁😁

Maar de T-Mobile app van 12.50 is niet met de KPN app te vergelijken, die geeft wel een betere stream mee geen 720 maar 1080.


Ontzettend krom @ArjanL3 :

 even veel kosten is niet correct KPN TV kost x-bedrag en KPN TV-Online is gratis in combi met KPN TV

KPN TV-Online is inbegrepen in die 10 euro dus niet gratis; de crux zit 'm in '’in combi met'’, dat zeg je zelf al. En dan nog is het goedkoop! Maar als je nou nog niet voor dat ene 10-tje per maand het genomen hebt houden we er maar over op, toch? 

@Doornekamp33

De streams bij kpn zijn 1080p. Klik maar eens op het tandwiel bij een stream via http://tv.kpn.com ; kan je gewoon 1080p instellen. Via Chromecast en via de Smart-tv-app is het standaard 1080p.


Maar welke raden jullie nu aan? De Chromecast V3 voor pakweg 40 euro of de Chromecast 4 voor pakhembeet 80 euro.  

Beste Noordzee,

Dat ligt er aan hoe handig je ben of gezin. 
(ik heb met ouders te maken die niet zo handig zijn met laptop of mobiel)
Ik ben voor Chromecast V4 (met afstandbediening) gegaan. Hierdoor kan je rechtstreeks de app's installeren op de Chromecast en afspelen via TV (Google TV). Je moet het zien als soort TV-Ontvanger waar je meerdere app's kan installeren.

De Chromecast V3 werkt anders de app's installeer je op een laptop of mobiel of tablet en vanaf deze apparaten stream je (casten) naar je chromecast V3 zodat het beeld op je TV komt.
 

PS Chromecast V4 is de enige Chromecast die alle online media (tv, films, tv-programma's, series en muziek) kan streamen in 4K Ultra HD en HDR kwaliteit/

@ArjanL3 

Dit topic heeft mij geleerd dat ik een Chromecast V3 ga aanschaffen. Wil ik eens een keer kijken naar een programma dat ik niet via Digitenne kan ontvangen, zoals bv ESPN wegens geen toegekende rechten? Dan kan ik het op mijn TV wel zien via de Chromecast 3. 

Bedankt voor de uitleg!    


@Noordzee 

Je kunt ook kijken via de laptop http://tv.kpn.com . Chromecast ondersteunt via Google Chrome browser.

En natuurlijk de KPN iTV app in je smartphone. Ook Chromecast ondersteunt.

Zelf gebruik ik maar op 1 van de 3 tv's de ontvanger. 2 gaan via online.


Maar welke raden jullie nu aan? De Chromecast V3 voor pakweg 40 euro of de Chromecast 4 voor pakhembeet 80 euro.  

Beste Noordzee,

Dat ligt er aan hoe handig je ben of gezin. 
(ik heb met ouders te maken die niet zo handig zijn met laptop of mobiel)
Ik ben voor Chromecast V4 (met afstandbediening) gegaan. Hierdoor kan je rechtstreeks de app's installeren op de Chromecast en afspelen via TV (Google TV). Je moet het zien als soort TV-Ontvanger waar je meerdere app's kan installeren.

De Chromecast V3 werkt anders de app's installeer je op een laptop of mobiel of tablet en vanaf deze apparaten stream je (casten) naar je chromecast V3 zodat het beeld op je TV komt.
 

PS Chromecast V4 is de enige Chromecast die alle online media (tv, films, tv-programma's, series en muziek) kan streamen in 4K Ultra HD en HDR kwaliteit/

@ArjanL3

Dit topic heeft mij geleerd dat ik een Chromecast V3 ga aanschaffen. Wil ik eens een keer kijken naar een programma dat ik niet via Digitenne kan ontvangen, zoals bv ESPN wegens geen toegekende rechten? Dan kan ik het op mijn TV wel zien via de Chromecast 3. 

Bedankt voor de uitleg!    

Aub Noordzee.

Off topic:
De Chromecast V4 kan je ook gebruiken om te streamen (casten) 
via mobiel of andere apparaat zoals de V3.

Hierdoor kan ik de Ziggo Go App misbruiken over het KPN Internet lol zie onderstaande.

En heb ik KPN TV-Online (iTV app) niet meer nodig


Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.
 

Deze wetgeving is ook raar met open en gesloten systemen.