Skip to main content

Wordt de NPOstart app op kanaal 205 ook vernieuwd??

Ik wordt nog steeds geconfronteerd met haperingen in het geluid of het "freezen”van het beeld

Kanaal 205 is geen kanaal, maar een snelkoppeling naar de app van NPO start.

Het beste kan je het via de Smart tv doen.

Of via de nieuwste KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Welke KPN tv decoder heb je? 


Experiabox V10 en Ariss V952 ,Tv =Hisense (en deze wordt niet meer  per 1 december ondersteunt door een nieuwe NPOstart app.


@bob66 De app van NPO wordt vernieuwd en heeft een boel opstartproblemen inderdaad.

Check deze reacties:

 

Denk kwestie van afwachten tot ze dit gaan fixen


@bob66 

De Arris VIP 2952 heeft eigenlijk te weinig geheugen.

Maar ik denk dat jouw Hisence tv een smart tv is, zo ja dan kan je beter de NPO app daarop zetten. 


Die staat op mijn Hisense tv,maar wordt per 1 december niet verder ondersteunt door NPO.


@bob66 

Een eventuele oplossing zou kunnen zijn om je abonnement om te zetten naar KPN tv+

Dan krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En dat is een mediabox, waar o.a. deze app ook op stat.

Vaak ben je met het nieuwe abonnement ook goedkoper uit.

 


Oke goed idee, ik heb een experiabox V10 en een wifi versterker, blijft de experiabox bestaan en verdwijnt alleen de Arris VIP 2952 box??


Oke goed idee, ik heb een experiabox V10 en een wifi versterker, blijft de experiabox bestaan en verdwijnt alleen de Arris VIP 2952 box??

 

Klopt helemaal.

Met de Experiabox v10 adviseer ik wel om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) met een UTP kabel aan te sluiten (en geen DVS er tussen).


Die staat op mijn Hisense tv,maar wordt per 1 december niet verder ondersteunt door NPO.

Is die Hisense dan niet Android-TV? Van af Android-TV versie 10 werkt het hier. Weet ik inmiddels van mijn eigen Nokia 8000 box.

Er zijn gelukkig alternatieven:

Via browser http://npo.nl/start

Via app in Android en iOS telefoon

De chromecast HD met Google-TV en afstandsbediening. Deze Black Friday week maar € 29,99.


De tv is een Hisense 43E77HQ met een VIDAA U5 besturingssysteem, op mijn pC heb ik inmiddels de nieuwe NPOplus, maar ik wil blijven kijken op mijn TV.


Oh, een al wat oudere Hisense.

Goedkoopste oplossing, zeker nu met de Black Friday week, is de Chromecast HD met Google-TV en afstandsbediening aanschaffen. Nog geen 3 tientjes momenteel en werkt prima. (volgens testen).

De 4k versie is er ook maar ik denk niet nodig. En bijna 2 x de prijs.

NB. Een laptop heeft bijna altijd een hdmi uitgang. Die kan in de tv.


Laptop met TV verbonden via HDMI, werkt nu met de neiuwe NPOapp