Skip to main content

Sinds 1 maand is t bijna onmogelijk om youtube te kijken via de tv ontvanger. De app op de smart tv geeft geen problemen. Waar ligt dit aan?

Hoi iedereen. Thomas is er even niet dus reageer ik namens hem. In de aanstaande update van de tv-ontvangers zitten onder water verbeteringen rondom het geheugen bij het gebruik van apps. Ik hoop dat dat de verbetering brengt die nodig is.

Hoi Paul,

Ik heb vannacht de update ontvangen en vandaag gekeken of dat verbetering gaf bij het gebruik van YouTube (YT). Op de ene 2952 ontvanger moest ik opnieuw inloggen bij YT. Bij de andere niet.

Na het opstarten merkte ik geen verschil. Het duurde lang voordat er wat gebeurde. Het eerste dat er gebeurde was na een seconde op 20 de melding dat er geen verbinding was.
Iets later was er verbinding. Vervolgens "mijn abonnementen” geopend. Allemaal mooie grijze vakjes rechts  op het scherm. Na weer zo'n 20 tot 30 seconden werden dat eindelijk “plaatjes”.

Ik heb beide ontvangers een frisse start gegeven. Helaas moest na de frisse start nog een keer de nieuwe software worden geladen. Na een dikke 20 minuten was de ontvanger weer klaar voor gebruik.
Voor zover ik mij herinner heb ik 1 keer de melding dat er geen verbinding was gekregen.

Wat ik mij wel goed herinner is dat het ook na de software update nog steeds zo'n 20 seconden duurt voordat de abonnementen geladen zijn.
Als ik vervolgens wat wil afspelen dan gaat YT laden. Duurt een paar seconden en dan start het filmpje. Om vervolgens na een paar seconden weer te gaan staan laden. Met een beetje geluk blijft het beeld gewoon bewegen.
Ook bij het streamen van mijn telefoon naar de boxen duurt het lang voordat ik bewegend beeld heb. Kan in de tussentijd gewoon een bakkie koffie drinken.

Kortom de software update heeft niet of nauwelijks tot verbetering geleid. Erg jammer.

Gebruiker Zyzz777 heeft eerder in dit topic meegedeeld dat hij een 4K ontvanger heeft besteld en dat het probleem zich daar niet voor doet.

Als ik 2 gratis 4K ontvangers kan krijgen dan zou dat een mooie oplossing zijn.
Ik hoef geen 4K zenders. Het gaat mij alleen om goed werkende ontvangers.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Arthur


Ah dat is balen @AaWee, de feedback is doorgegeven bij de ontwikkelaars. Ik kan de ontvangers helaas niet gratis omruilen maar je kunt wel het 4K pakket nemen, daarbij worden ze automatisch opgestuurd. Na 6 maanden kun je deze weer opzeggen, daarna hoeven de ontvangers niet weer omgeruild te worden.


Alleen als je maar 50mbit gaat kan dit niet, daarom wil ik best voor een 4k kastje betalen. Kan mijn vader wel 4k kastje aanvragen en dat ik dan met mijn vader ruil... Is dat mogelijk?

 


Thomas, bedankt voor je reactie.
Goed dat het doorgegeven is aan de ontwikkelaars. Ik hoop dat die er iets mee kunnen…Ik vrees echter dat de app meer geheugen vraagt dan waar de ontvanger over beschikt waardoor dit een beetje mission impossible wordt. Zoals ik al eerder schreef, openen de programmagids en het menu ook steeds trager.

Jammer dat de 4K ontvangers niet gratis kunnen. Ik heb geen zin om extra geld uit te geven om gebruik te kunnen maken van een door KPN aangeboden dienst die niet goed werkt. Ook al is het maar voor 6 maanden. Is ook een beetje principekwestie voor mij. Daarbij speelt ook mee dat ik geen 4K tv heb. Mijn smart TV is ruim 7 jaar oud en ik merk dat de apps die daar nog opzitten (er zijn er al heel veel verdwenen) ook steeds minder soepel werken. Cache leegmaken helpt heel even en dan loopt die ook vast.

Wellicht dat als er weer een update komt en de ontvanger nog trager wordt dat ik eens bij een andere provider ga kijken. In januari loopt mijn abonnement af dus dan kan ik gewoon overstappen. We gaan het zien.


Wat een drama, die Youtube app van de ontvanger.

Opstarten, gedaan via 201, duurt lang. Lang zwart beeld, je denkt dat er niks gebeurt. Daarna is de app nog een tijd(je) traag.

Verlaten van de app is een nog groter drama. Het lukt gewoon niet fatsoenlijk. Via het appmenu is nergens [afsluiten] te vinden. Wil je het forceren door meermaals op terug te drukken …. ook niet. Dan 'maar' op knopje TV. En loopt de decoder dus helemaal vast. Enige optie nog is even helemaal uitzetten met de schakelaar op de achterkant.

Ik blijf trouwens maar de Youtube en Netlfix in mijn 4k/uhd tv gebruiken. De decoder is een HD-versie.


Hoi iedereen. Thomas is er even niet dus reageer ik namens hem. In de aanstaande update van de tv-ontvangers zitten onder water verbeteringen rondom het geheugen bij het gebruik van apps. Ik hoop dat dat de verbetering brengt die nodig is.

 

Ondertussen zitten we op versie 4.133.204, maar de Youtube app is nog steeds niet vooruit te branden. Opstarten duurt een eeuwigheid en als er advertenties in de film zitten kun je het helemaal vergeten, loopt hij compleet vast in een zandloper. 


Hallo kpn,

bij ons werkt YouTube ook niet. Beeld blijft steeds hangen. Wat is hier een oplossing voor?

groet,

yolanda


Overigens geldt deze problematiek ook voor de Videoland app. Zeer traag, heel vaak opnieuw de ontvanger moeten opstarten en àls hij het dan eindelijk doet, gaat het wisselen zeer traag en haperend. Terug naar ‘tv’ gaat zeer vaak heel traag of zelfs niet. Ja zwart beeld tot je een ons weegt. En dan maar de ontvanger uit en aan zetten :disappointed_relieved:


Ik hoor steeds dat de ontvanger de youtube app niet aankan. Ik heb hier al zoveel over geklaagd. Ligt niet aan de ontvanger maar kpn weet t zelf ook niet. Ik had telfort, nooit problemen met youtube. Telfort wordt kpn, ik heb nog steeds dezelfde ontvanger en vsnaf de omzetting van telfort naar kpn is t mis. Dan ligt dat probleem toch bij jullie!?  En dan moet ik maar n dure 4k ontvanger nemen? Zo werkt t niet. Als jullie produkten niet (meer) deugen, moet je t oplossen. Dus geef mij maar 2 4k ontvangers. Zonder kosten uiteraard. Ben hier zo klaar mee


Mijn vorige ontvanger ging maand geleden kapot en heb gratis nieuwe ontvangen (omgeruild bij afhaalpunt).

Nu heb ik een HDMI type HMB 2260 V2.

Deze ontvanger is zelfs nog trager dan de oude.

Wat kan ik doen om toch weer een betere verbinding met YouTube en Netflix te krijgen?

 


Hoi @Thin White Duke, welkom op ons forum!
Dit issue is bekend en wordt aan gewerkt. Helaas heb ik er nog geen verwachte oplostermijn voor.