Skip to main content

Beste mensen,

Bij ons is kanaal 201 (YouTube) erg traag. En navigatie resulteert er vaak in dat je vast slaat en dan kan je niets meer doen. Het enige wat dan nog werkt is stroomloos maken van de ontvanger en dan daarna weer opnieuw opstarten.

Ik dacht ik zal YouTube misschien kunnen herinstalleren via de instellingen maar verder dan een “frisse start” en de tuner opnieuw laten installeren was niet mogelijk.

Dat dus maar gedaan. En dan denk je, goh het werkt weer maar nee. Traagheid blijft en vastlopers komen heel snel weer.

Ik doe hierbij een foto van hoe kanaal 201 eruit ziet. Ik vraag me af of Nikkie Tutorials bij jullie ook allemaal op kanaal 201 prominent in beeld staat als je start ? 

YouTube kanaal 201

Kortom, de issues blijven. Als iemand hier een oplossing voor weet zeer graag want in de praktijk is YouTube gebruiken via de tuner niet meer mogelijk voor ons. En dat levert nogal wat gedoe op hier.

 

Netflix is ook niet in orde. Meestal gaat het goed, maar er zit vrij vaak een ‘tik’ in het geluid. Niet prominent maar wel vaak goed hoorbaar als je oplet. 

 

Maar ook daar iets vreemds. Het beeld blijft zwart, terwijl het geluid wel start. Dus je start een serie en je hoort alles maar ziet niets. Zwart beeld.

 

Herstart, opnieuw software downloaden het helpt allemaal niets (bij Netflix werkt het tijdelijk weer maar gaat daarna gewoon weer fout enkele dagen later dus vaak herstarten… is het enige wat hier gebeurd in huis).

Ik vraag me af wat ik verder nog kan doen ??

We gebruiken de Experia Box V10 en de Arris Vip2952 V2 

 

Alvast bedankt !
 

Hoi, allereerst welkom op het forum.

Is de ontvanger nog aangesloten met bv een DVS of Switch ertussen?

Lastig dat ie apps het niet goed (willen) doen. Afgezien van het feit dat ik omwille van de stabiliteit deze via m'n smart-tv ben gaan gebruiken, moeten ze het in de ontvanger natuurlijk ook doen voor als je geen smart-tv hebt.

Je hebt al van alles gedaan. Ook “software opnieuw installeren” begrijp ik. Aangezien we dit vaak adviseren omdat het vrijwel altijd de boel oplost…. in dit geval dus niet (meer).

Ik denk dat omruil van de ontvanger nu wel op z'n plaats is.

Je kan, van af morgen, volgens mij het best even bellen. Een moderator hier kan je ook verder helpen maar dat duurt mogelijk net ietsje langer.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Deze openingstijden gelden ook voor de chat.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Ik denk dat omruil van de ontvanger nu wel op z'n plaats is.

Je kan, van af morgen, volgens mij het best even bellen. Een moderator hier kan je ook verder helpen maar dat duurt mogelijk net ietsje langer.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
​​​​​

Hoi Peter, en bedankt voor je snelle antwoord. Geloven zij mij op mijn blauwe ogen als ik vraag om omruil of moet ik voorbereid zijn om het hele riedeltje uit te leggen en alle stappen die ik heb doornomen te vermelden weer ?

 

Ps. Nee hij is rechtstreeks met het modem verbonden


Je kan gewoon in het kort zeggen dat je al meerdere keren Software opnieuw installeren en Frisse start hebt uitgevoerd. Ze zullen dat wel als eerste zeggen: “meneer, dan gaan we eerst de software opnieuw installeren. Zit u bij de ontvanger?”. Ik hoor het ze al zeggen :wink:

Je kan ook wachten tot een kpn moderator hier langs komt. Heb je daarvoor wel al je gegevens in je profiel ingevuld?


Je kan gewoon in het kort zeggen dat je al meerdere keren Software opnieuw installeren en Frisse start hebt uitgevoerd. Ze zullen dat wel als eerste zeggen: “meneer, dan gaan we eerst de software opnieuw installeren. Zit u bij de ontvanger?”. Ik hoor het ze al zeggen :wink:

Je kan ook wachten tot een kpn moderator hier langs komt. Heb je daarvoor wel al je gegevens in je profiel ingevuld?

Nou hij geloofde wel dat ik dat al allemaal geprobeerd had. Maar zag in m’n contract dat ik 2 TV ontvangers had. Klopt. Die ene was ooit voor de zolder bedoeld maar is nooit gebruikt. Lag ergens verstopt in een kast …

Nu wilde ze dat ik die eerst aansloot ipv. de andere en dan zien of de problemen blijven. Als de problemen blijven (wat hij niet denkt) dan moet ik gelijk weer bellen, de gegevens zouden in een ticket staan dus ik kon gelijk naar het stukje “omruilen” toe dan.

Ik heb ze omgeruild maar merk geen enkele verandering in de traagheid van de menus in YouTube. Maar dat YouTube crashed of Netflix zonder beeld begint, dat is niet elke keer. Als dat zo was was het simpel aan te tonen. 

Dus nu weer even afwachten.


Ha @Morgan Bateson, ik begrijp uit je verhaal dat je opnieuw gaat bellen op het moment dat je hier tegenaan loopt? Je zou ook op die nieuwe ontvanger alsnog een ‘frisse start’ kunnen proberen. Op zich is dit al een omruil, dus ik ga er niet direct vanuit dat we dan weer gaan ruilen als je er ook met deze ontvanger tegenaan loopt. Ik denk dat we de oorzaak dan ergens anders moeten zoeken.