Skip to main content

YouTube op de tv werkt heel langzaam. Vaak blijft het beeld hangen en gebeurt er heel lang (>15 min) niets. Er staat een ARRIS kastje onder de tv, wat dat ding doet weet ik eigenlijk niet. Heb ik ergens iets fout ingesteld?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Dus ik heb 3 keuzes :

  1. Smart TV kopen
  2. chromecast kopen
  3. andere provider kiezen.

Het valt me wel tegen, deze reactie van KPN. Altijd gedacht dat ze de beste waren en altijd goede kwaliteit leveren, dat is dus niet zo. Jammer.


@Peter195943268087533 

Optie 1 is prima maar veel te duur tov optie 2 als je nu nog een goed werkende tv hebt.

En 3: de énige andere provider die enkele apps in z'n ontvanger heeft is Ziggo. Bij T-mobile e.a. zul je sowieso een smart tv of minimaal een chromecast moeten hebben.

Aangezien je gewoon internet hebt én dus voor apps betere opties dan een tv ontvanger (ook bij Ziggo veel klachten, kijk maar eens op hun forum) stel je je naar mijn mening te afhankelijk op van je provider. Het toverwoord is in deze: INTERNET . En dus zelf wat kopen (streaming device) wat speciaal voor apps is en dus altijd veel beter daarvoor dan een tv ontvanger van Ziggo of KPN.

Met een eenmalige uitgave van een paar tientjes ben je veel onafhankelijker en kun je ook veel meer apps gebruiken dan die op de ontvanger. Oa Viaplay, Disney+, HBOmax heeft kpn allemaal niet.

Prima streaming devices van 39 tot 79 euro

Chromecast V3. Alles casten van de apps op je smartphone.

Chromecast V4 met Google-TV. Hier kunnen veel apps zelf op en heeft afstandsbedieninkje.

Xiaomi MI stick, zelfstandige werking gelijk aan Chromecast V4
HD versie, Android-TV versie 9 incl chromecast functie
4k versie, Android-TV versie 11, sneller,stabieler, incl chromecast functie

Nokia streaming box 8000, 4k

Alle 4k versies doen het ook op een HD televisie.


Via menu en dan app youtube werkt beter dan via kanaal 201.


Ja, dan lijkt het inderdaad vooral met YouTube te spelen. Zou je de Experia Box ook eens een reset kunnen geven, en daarna de tv-ontvanger ook opnieuw opstarten?

De verbinding kan daarmee beter worden waardoor de app het beter doet, als dat geen verbetering geeft kijken we verder.

ik heb al 2 jaar last van dit probleem. kpn weet t zelf niet. heb al tig keer aangegeven dat t perfect werkte bij telfort, maar sinds telfort is gewijzigd in kpn is t kommer en kwel met youtube. resetten en andere onzin helpt niet. het wordt wel tijd dat er eens serieus met onze klachten wordt omgegaan

 


Ook bij mij werkt de YouTube app van KPN niet. Dat is al heel lang zo. Als je een beetje door het forum scrolt, zie je klachten hierover van 9 maanden terug. Het antwoord van KPN is ook steeds hetzelfde: reset je kast en tv, wacht op een software update, de ontwikkelaar weet ervan enz. enz. Maar het probleem blijft bestaan. KPN neemt zijn klanten kennelijk niet serieus. Een klacht bij velen die al negen maanden aanhoudt. 


ik heb onlangs maar eens gebeld en toen een vriendelijke medewerker aan de lijn gekregen die verstand van zaken had. heb nu de nieuwe 4K ontvanger, waarvan ze zeiden dat het probleem daarmee niet opgelost zou zijn, maar het is wel degelijk opgelost. youtube werkt. je moet wel een beetje opspelen want mijn abonnement is er iet duurder door geworden omdat ik de schuld van het probleem bij kpn gelegd hebt.


Ach, ik heb ruim een jaar geleden gewoon een Chromecast gekocht. Ben ik helemaal niet meer gebonden aan/afhankelijk van de apps die kpn op hun box wil zetten. Maar kan nu ook bv NLziet, HBO max, Disney+, Discovery+, NPOplus e.d. nemen.


Instellingen kwaliteit 240p instellen, youtube loopt vast op automatische stand!


Is hier ondertussen al een oplossing voor? 
 

Hier hebben we altijd nog veel haperingen in de YouTube app. Het laden duurt minuten tot zelf niet gaan laden, hij gaat niet door naar een volgend liedje in de wachtlijst zonder dat je minimaal een kwartier wacht. 


Ik heb een eigen oplossing genomen, @mireillehermann .

Sinds 2019 een moderne smart-tv. Apps zitten erin en werken uitmuntend.

Sinds november 2020 heb ik een chromecast v3 en sinds kort de Nokia box 8000 erbij.

Chromecast HD of 4k versie mét Google TV (met afst.bed.)
Streamingboxje als Nokia streamingbox 8000 of Mi box.

De ontvanger (Arris vip2950) bevalt uitstekend, behalve door de apps. Die dus met bovenstaande ondervangen.


Een Chromecast heb ik ook wel, maar dat betekend niet dat services waarvoor je ook betaald, niet hoeven te werken. 
 

Daarnaast vind ik het fijner als ik gewoon via die app YouTube zou kunnen gebruiken en de je de tv dus gewoon met de afstandsbediening kan bedienen. 


Hoi @mireillehermann .

Ik kan me niet herinneren dat ik ook betaal voor die apps. KPN TV is de goedkoopste met 10 euro per maand inclusief 1 tv ontvanger + 5 x online kijken (tegelijkertijd). Dat is de prijs al járen, voordat al die apps er waren.

Als je vb Videoland via kpn betaalt geeft dat nog geenszins de verplichting (of noodzaak) de app in de ontvanger te gebruiken.
Videoland is de enige dienst (!) waar ik voor betaal en kpn een app voor in de box heeft. Maar ik gebruik dus app in de kpn box dus niet.

Youtube is een gratis dienst.

Die apps in de ontvanger werken gewoon "matig". Daar wil ik me niet aan ergeren dus gebruik de Smart-TV, Chromecast danwel de streamingbox hiervoor. Bovendien kan ik daar zélf apps opzetten van diensten die kpn er niet op heeft.

En als je dan toch zo'n mooie moderne smart-tv hebt waarom dan klungelen met die brakke apps in de kpn box?

Als ik switch naar gebruik van de apps switch ik dus ook even van afstandsbediening. Maar gebruik nooit meer dan 1 afst.bed. tegelijk 😉.

Keuze: of je blijft je irriteren aan de apps in de kpn box. Of je gebruikt je smart-tv danwel streamingbox of dongel.

Het slecht werken van de apps is al jaren bekend  bij kpn. Maar kennelijk met de Linux besturing niet goed te krijgen.