Skip to main content
Vraag

Youtube vastgelopen bij het selecteren van gastaccount

• January 17, 2026
  • 14 reacties
  • 74 keer bekeken

De YouTube app is vastgelopen bij het selecteren van een gast account. Hij blijft zoeken. Hoe kunnen we YouTube verwijderen en opnieuw installeren? 

14 reacties

• January 17, 2026

Dat kan niet. Heb je het kastje al opgestart?

Welke ontvanger heb je? DIW7022? VIP5202? Of iets anders?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 17, 2026

Op welk apparaat kijk je YouTube? 

En op je eigen netwerk of elders?

P.S.

Als je op de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) kijkt, zie ik een ander topic waar veel staat vermeld i.v.m. vastlopen YouTube.

Zie ook hier.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 17, 2026

Je kan de YouTube app niet verwijderen, maar bij de app instellingen van je tv kastje kan je gewoon de instellingen van de YouTube app weer resetten. 

Lang leve het achterliggende Android! 😃

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 17, 2026

We hebben altijd gewoon YouTube kunnen kijken maar bij het per ongeluk aanklikken van ‘gastaccount’ is het mis gegaan. Hij blijft nu laden. Het is inmiddels al 2 weken geleden dus het aan en uitzetten lost het probleem niet op helaas. Het lukt me niet via instellingen iets anders met de YouTube app te doen dan toevoegen aan de favorieten lijst. Resetten kan dus niet. Ik vind het bizar om voor dit kleine probleem weer helemaal terug naar de fabrieksinstellingen te gaan. De YouTube app zou gewoon opnieuw geïnstalleerd moeten kunnen worden. Ik zie dat meerdere berichten in deze community gaan over YouTube. Het lijkt mis te gaan bij het overschakelen naar een ander account. Ik hoop dat KPN een oplossing heeft? 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 17, 2026

Een app kan altijd wel eens vastlopen. Ik denk dat het toch handig is om de app naar standaardinstellingen te herstellen. De YouTube app is niet door KPN gemaakt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Ik hoop dat KPN een oplossing heeft? 

KPN mag alleen dingen aan hun eigen app aanpassen.

Dus de KPN tv+ app.

Alle anderen app's mogen ze niets aan doen.

Heb je ook de link gelezen die ik eerder had vermeld?

En welke KPN tv ontvanger heb je?

Ik gok op de KPN TV+ box (Sagemcom DIW7022)

Je kan het WIFI account daarop aanpassen en niet het gastaccount gebruiken.😉

En wel op je eigen KPN netwerk.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@AvT81. Welkom op de community! Wat vervelend dat de YouTube app is vastgelopen. Ik zie dat er al meerdere reacties zijn op jouw bericht. Helaas is het niet mogelijk om de app opnieuw te installeren. Als een app niet goed functioneert kan je op deze pagina lezen wat je kan doen. Laat je weten of dit het probleem verhelpt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2026

Hoi ​@AvT81. Welkom op de community! Wat vervelend dat de YouTube app is vastgelopen. Ik zie dat er al meerdere reacties zijn op jouw bericht. Helaas is het niet mogelijk om de app opnieuw te installeren. Als een app niet goed functioneert kan je op deze pagina lezen wat je kan doen. Laat je weten of dit het probleem verhelpt?

Hoi Vikash, dank voor je reactie. Helaas werkt het allemaal niet. De app blijft zichzelf laden op het gastaccount. Het lukt me niet dat te doorbreken. Via de link lees ik alleen instructies hoe nieuwe apps te installeren of verwijderen. Niet hoe vastgelopen voorgeprogrammeerde apps te herstellen. Heb je nog andere tips, anders dan helemaal terug naar fabrieksinstellingen gaan? Want daar heb ik echt geen zin in, alleen omdat een enkele app niet naar behoren functioneert. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat jammer dat het probleem nog niet is verholpen. Helaas is er in dit geval geen andere oplossing. De enige manier om dit op te lossen is het apparaat terugzetten naar de fabrieksinstellingen. We snappen heel goed dat je daar geen zin in hebt, zeker niet voor maar één app. Toch is dit technisch gezien echt de enige optie.

Als je toch besluit om een fabrieksreset te doen vindt je op deze pagina terug hoe je de ontvanger reset

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2026

Werkt het volgende ook niet?

Tandwiel - Apparaat - Apps - YouTube 

Daarin 'gedwongen stoppen'.

Of gegevens wissen én cache geheugen wissen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Werkt het volgende ook niet?

Tandwiel - Apparaat - Apps - YouTube 

Daarin 'gedwongen stoppen'.

Of gegevens wissen én cache geheugen wissen. 

Hi Peter, helaas verschijnt de YouTube app niet onder de optie apps omdat ie voorgeprogrammeerd is en dus niet kan selecteren. Waar vind ik de functie gegevens wissen en cache geheugen vinden? 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 21, 2026

Hier zie ik hem wel.…

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2026

Hij staat waar ik 'm heb beschreven. Onder Alle apps. De Y is aan het eind van de lijst.

En de volgende stap is op de foto van ​@AriënC 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@AvT81 Kan je inmiddels weer gebruik maken van de YouTube app?