Skip to main content

Ben net overgestapt van ziggo naar kpn, dus de zendernamen/nummers is even wennen. Op tv via tv-ontvanger niet zo'n probleem: daar kun je door de lijst bladeren: één regel per zender, met de programma's naast elkaar weergegeven.

Tweede tv werkt via Chromecast met de ITV App op smartphone. Als ik de gids opvraag, staan daar zenders onder elkaar, met ettelijke regeltjes "info" per zender. Heb dus maar 4 zenders in beeld. Zonde van mijn scherm: dit biedt veel te weinig info, omdat ik m'n favoriete programma's altijd in Replay kijk. 

Boven in beeld staat de optie Vandaag (om dag te kiezen) en Alle Zenders (om aan te geven wat ik wil zien). Het tekentje vóór Alle Zenders lijkt op de gidsweergave van de tv, maar dat is het dus niet. Ik heb daar ook alleen maar de keuze uit Alle zenders, Buitenshuis of Favorieten.

Heb al overal zitten zoeken, maar kan nergens vinden hoe ik de weergave kan veranderen. Hellup...

Op deze manier ben ik meer tijd kwijt met het zoeken van m'n programma's dan iets anders (zeker nu ook nog blijkt dat kpn series niet per seizoen rangschikt, maar in volgorde van uitzending). Volg diverse series, en dat is nu niet meer zo simpel als het bij ziggo was).

 

@Emcee19 De weergave kunt u niet veranderen. Het enige wat u kunt doen is die lange lijst inkorten door uw favoriete zenders aan te vinken middels het hartje achter de zender.


Hoi @Emcee19 
De weergave kun je veranderen door nog eens op de gids-knop te drukken.
Dan kun je veranderen van horizontaal naar verticaal menu. en andersom
Dit gaat dus over de TV-ontvanger, de ITV-app gebruik ik niet dus weet niet hoe het daarmee moet


Hoi @Emcee19 
De weergave kun je veranderen door nog eens op de gids-knop te drukken.
Dan kun je veranderen van horizontaal naar verticaal menu. en andersom
Dit gaat dus over de TV-ontvanger, de ITV-app gebruik ik niet dus weet niet hoe het daarmee moet

Op de ontvanger staat het goed. En zo'n zelfde weergave zou ik ook in de app willen: het icoontje vóór de tekst toont namelijk de juiste weergave.

Blijkbaar is dit niet mogelijk, volgens een van reageerders.


@Emcee19 De weergave kunt u niet veranderen. Het enige wat u kunt doen is die lange lijst inkorten door uw favoriete zenders aan te vinken middels het hartje achter de zender.

Vind het vreemd dat die weergave niet veranderd kan worden, omdat het icoontje vóór de tekst wel verschillende weergaves kent: onder elkaar en naast elkaar. Als ze nu dezelfde optie zouden bieden als bij de tv-ontvanger (2× klikken), denk ik dat veel ex-ziggo klanten daar erg blij mee zijn.

Aan de optie met favoriete zenders had ik ook al zitten denken, zeker omdat kpn zelfs zenders uit een apart tv-pakket bovenaan in de lijst zet. Volgorde is niet echt logisch.

 


Volgorde is niet echt logisch.

Tja, dat is maar wat je gewend bent. Bij Ziggo zijn er ook enkele behoorlijk onlogische keuzes.

Eurosport 1 op 20 en Eurosport 2 op …………. 411

En tussen 30 en 49 een ratjetoe aan lokale zenders en lege kanalen.

Verder is het wel okee. Gegroepeerd op genre of taal.

Ik baseer me op de vermelde lijst op de site.

Verder zijn het “maar” huisnummers. Je weet snel genoeg de “adressen” van de zenders die je het meest gebruikt uit het hoofd. De volgorde in de decoder is gelijk aan de app. Ik mis daar de cijfertjes waardoor ik in de app meer moet zoeken. Maar als je de gids hebt geopend en je tikt op '’alle zenders'’ dan kun je dat wijzigen in je favorieten. Dat werkt dan niet alleen met de bolletjes op de beginpagina maar ook op de lijst met de zenders onder elkaar.

Ga je dan naar de individuele zenders ( alle programma's van één zender ) dan kun je snel van zender wisselen door helemaal bovenin op de zendernaam met \/ erachter te klikken. Er komt dan een lijst met alleen de zendernamen met logo's. Dan kun je heel snel naar een andere zender in de gids.

Tijdens tv kijken kun je snel van zender wisselen met de snelgids, ook als je via Chromecast kijkt. 

Ik heb onlangs een streamingbox gekocht. Met afstandsbediening. Omdat de app voor Android-TV, itt tot die voor Android, wel cijfers heeft. De Nokia streamingbox 8000 heeft een afstandsbediening met cijfers. Echt super.

Ik heb er een aantal apps op staan: KPN iTV, NLziet, Videoland, Viaplay, Disney+ (geen abo maar stond er al op), Prime (ook geen abo hoor). Verder nog een aantal handige waar je geen abo voor nodig hebt. NOS; hierop zendt NOS uit als er geen ruimte is op de gewone zenders, meestal sport. NPOstart, heel handig voor ook de NPO radiozenders. NPO radio 1 t/m 3 mét beeld uit de studio! ARD app. Diverse Duitse regionale zenders te zien.

De streamingbox heeft ook interne Chromecast. Je kunt dus op je telefoon ook apps gebruiken die niet voor Android-TV beschikbaar zijn zoals de radio app Nederland.FM.


Hoi en van harte welkom op ons forum @Emcee19

Leuk om te lezen dat je onlangs naar ons bent overgestapt 🙂 Ik kan me voorstellen dat het even handig worden met en wennen aan het tv kijken en de apps is, zeker als je het sinds kort gebruikt. Zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum! We denken hier graag met je mee en helpen je op weg als je wilt. Ik hoop dat je met bovenstaande tips en uitleg snel kunt wennen aan Interactieve TV en de tv app bij ons.


Hoi @Emcee19 
De weergave kun je veranderen door nog eens op de gids-knop te drukken.
Dan kun je veranderen van horizontaal naar verticaal menu. en andersom
Dit gaat dus over de TV-ontvanger, de ITV-app gebruik ik niet dus weet niet hoe het daarmee moet

Op de ontvanger staat het goed. En zo'n zelfde weergave zou ik ook in de app willen: het icoontje vóór de tekst toont namelijk de juiste weergave.

Blijkbaar is dit niet mogelijk, volgens een van reageerders.

Ik ben het volkomen met je eens en het is ook prima te realiseren. Kijk maar naar de website op een tablet.

In portrait mode is er nog wel wat te verbeteren, dat zoekvak kan natuurlijk beter rechts naast de.knop "Nu" staan, of eigenlijk zou de knop "Nu" rechts naast "Gisteren" moeten staan.