Skip to main content

Samsung televisie van 2018, abonnement tot 2026 bij KPN, maar ik wil graag Europees voetbal van de Nederlandse ploegen zien. Hoe is het mogelijk om (volgens de wet verplicht) mijn Nederlandse ploegen te zien zonder het maken van verdere kosten? Kortom regel het voor iedereen goed betreffende de ZIGGO-GO app.

@rxschippers was deze nieuwe box er al toen u zich voor twee jaar vast legde waarschijnlijk wel, dan is het deels toch ook uw eigen schuld. Pak de geboden € 30 aan en het probleem is opgelost. 

Uiteraard fijn dat u ook meedenkt met andere KPN klanten. Maar voorlopig zal elke klant zelf het abonnement moeten herzien. Behalve klanten met een uitgefaseerde mediabox.

In mijn contract staat niets over hardware of software; de KPN levert digitale diensten en producten. Als klant ga ik niet eerst een rondje om de velden maken om te inventariseren wat de KPN allemaal aan technologie bij klanten heeft staan.

In mijn contract lees ik:

Apparatuur

Het modem krijgt u van ons in bruikleen en de tv-apparatuur huurt u voor de duur van uw abonnement.

Contractvoorwaarden en Privacy

….

Als u bij ons een product, digitale dienst of digitale inhoud afneemt, dan heeft u recht op de wettelijke garantie. Dat betekent dat het product, de digitale dienst of digitale inhoud moet voldoen aan de verwachtingen die u op basis van de overeenkomst mag hebben.

En er staat dus niets over welk modem of tv kastje u krijgt. En u heeft een modem en tv kastje dus KPN voldoet aan zijn verplichtingen. 

Alles wat u daarbij wenst is niet verplicht en kunt u KPN niet toe verplichten. 

Dus u zult echt zelf voor een oplossing moeten zorgen als u voetbal wilt kijken op Ziggo Sport. Hier eigenwijs blijven doorzeuren gaat u daarbij echt niet helpen. 

En er staat dus niets over welk modem of tv kastje u krijgt. En u heeft een modem en tv kastje dus KPN voldoet aan zijn verplichtingen. 

Dus u zult echt zelf voor een oplossing moeten zorgen als u voetbal wilt kijken op Ziggo Sport. Hier eigenwijs blijven doorzeuren gaat u daarbij echt niet helpen. 

Hou eens op met dat “eigenwijs en doorzeuren.” Ik kom op voor mijn recht, en dat van vele mede-gedupeerden. Wiens belangen verdedigt u hier eigenlijk?

Laat ik deze zin uit het contract benadrukken, en ik hoop dat u wat dieper nadenkt over de betekenis ervan.

Dat betekent dat het product, de digitale dienst of digitale inhoud moet voldoen aan de verwachtingen die u op basis van de overeenkomst mag hebben.

Ik hoef toch niet nogmaals naar mijn punt 4 te wijzen?

Hou eens op met dat “eigenwijs en doorzeuren.” Ik kom op voor mijn recht, en dat van vele mede-gedupeerden. Wiens belangen verdedigt u hier eigenlijk?

Laat ik deze zin uit het contract benadrukken, en ik hoop dat u wat dieper nadenkt over de betekenis ervan.

Dat betekent dat het product, de digitale dienst of digitale inhoud moet voldoen aan de verwachtingen die u op basis van de overeenkomst mag hebben.

Dus er staat nergens dat KPN u een bepaald type apparatuur moet leveren. Ook staat er nergens dat u recht heeft op voor Ziggo Sport  geschikte apparatuur. Dus u heeft geen recht waar door KPN niet aan wordt voldaan. U heeft gekregen waar u recht op heeft. 

Dus moet u ZELF zorgen voor geschikte apparatuur als u Ziggo Sport wilt kijken. Iedereen accepteert dat, waarom u niet? Hier door blijven zeuren gaat u helemaal niets mee bereiken. 

Er staat nergens in de voorwaarden dat kpn een app moet leveren voor een dienst waar ze geen belang bij hebben. 

Het is toeval dat je 'm wel op de nieuwste TV+ box DIW7022 kunt zetten. Omdat kpn afgestapt is van het beperkende Linux.

En TV+ is Android-TV waardoor je de app uit de Play Store kunt halen. Daarvoor moet je wel een Google account hebben. 

Ziggo heeft geen app voor Linux gemaakt en gaat dat ook niet doen. 

Dus je keuzes zijn:

1 Zelf geschikt apparaat kopen. Als chromecast voor maar 4 tientjes! Of een streamingbox of een smart-tv van Samsung, LG danwel een merk met Android-TV / Google-TV. 

2 switchen naar nieuwe kpn abonnement 

Wil je een van deze niet, aanvaard dan de consequentie van je beslissing. En blijf niet in deze slachtofferrol. Handelen! Niet jammeren waar je zelf niets mee opschiet. 

Dan heeft u toch verkeerde verwachtingen. De hardware voldoet aan de overeenkomst die u heeft met KPN.

Als klant ga ik niet eerst een rondje om de velden maken om te inventariseren wat de KPN allemaal aan technologie bij klanten heeft staan.

Er is behoorlijk veel aandacht in diverse media geweest voor deze nieuwe box als u uw huiswerk niet doet. Want er bestaat ook nog zoiets als eigen onderzoek dan heeft u pech. Zeker als nu uw huidige ontvanger niet kan veranderen zonder een eventuele korting te verliezen.

Bij mijn weten mag dat nieuwe contract geen hele grote belemmering zijn.

Ik geloof dat ik denk dat ik zeker weet dat mensen mij niet helemaal oftewel helemaal niet begrijpen. Als ik schrijf “Even denken hoor” dan is het blijkbaar moeilijk om in te zien dat wat volgt fictief is. Nee, ik heb Ziggo niet gebeld. Natuurlijk niet. Ik heb niets met Ziggo te maken. Ben geen klant, evenmin ben ik klant van RTL7, SBS6 of Eurosport.

Dan nog even samenvatten wat feitelijk de situatie is.

1. Ik ben VASTE klant van de KPN
  2. Nergens in mijn contract (2 jaar vast) staat iets over hardware
  3. Als dank voor mijn loyaliteit krijg ik korting
  4. Vanwege een onderdeel in de hardware van de KPN (kastje HMB2260) kan ik niet gratis naar Europees voetbal kijken, waar andere klanten dat wel kunnen. 

Even nieuwsgierig : 

@rxschippers : Heb je inmiddels een account gemaakt voor de Ziggo Go app (op jouw telefoon)? 

Nee, ik heb geen account aangemaakt bij Ziggo. Natuurlijk niet. Ik beschik immers niet over de juiste hardware om de houtje touwtje verbinding tussen mijn TV en Ziggo via de KPN (mijn internet-provider) tot stand te brengen.  Elke bit die mijn huiskamer verlaat of binnenkomt gaat over een KPN-lijn.

Overigens is het jammer dat er hier niet met open vizier wordt gediscussieerd. Mijn vraag over welke belangen men hier vertegenwoordigt blijft onbeantwoord. Meer dan 10.000 berichten op dit forum zetten, kan toch geen hobby zijn? Verder staan er enorm lange berichten die een herhaling vormen van wat al eerder is geschreven. Het “advies” om het voorstel van de KPN maar te aanvaarden is gespeend van enig gevoel voor strijdvaardigheid en solidariteit; denk aan al die ouderen die nooit of te nimmer op dit forum komen.

Ik vind dat ik in alle redelijkheid (jawel op rationele gronden) mag verwachten (zie contract en mijn punt 4) dat de KPN wel degelijk een zorgplicht heeft. Ik overweeg om een klacht in te dienen en mocht die onverhoopt niet bevredigend afgehandeld worden dan sluit ik niet uit om juridische stappen te zetten (Rechtsbijstand).

De moderne mens verdrinkt in informatie maar snakt naar wijsheid.

PS. Het aantal doelpunten dat ik inmiddels heb gemist is al niet meer op de vingers van een hand te tellen.

Een zorgplicht voor een beetje voetbal kijken? Joh doe normaal. 

Het aantal doelpunten dat ik inmiddels heb gemist is al niet meer op de vingers van een hand te tellen.

Je heb niet gemist, er zijn voor Juventus en Leverkusen.

Ha @rxschippers, laat ik beginnen met te zeggen dat ik je punt snap. Ik kan me voorstellen dat je ‘gewoon’ via je ontvanger naar de champions league wil kijken, zoals je dat waarschijnlijk (net als ik) al jaren doet. En het is ook niet meer dan logisch dat je gaat kijken naar jouw rechten en de eventuele mogelijkheden die er zijn. Maar, je voelt hem al aankomen, het klopt wat hierboven wordt gezegd. 

We hebben geen plicht om het je te moeten kunnen laten zien via de ontvanger. Het is mogelijk om de app te downloaden en deze te gebruiken. Dat je dat niet wilt, is een keuze die je gelukkig zelf mag maken, maar het kán wel. En dat is waaraan voldaan moet worden. 

Overigens is het jammer dat er hier niet met open vizier wordt gediscussieerd. Mijn vraag over welke belangen men hier vertegenwoordigt blijft onbeantwoord. Meer dan 10.000 berichten op dit forum zetten, kan toch geen hobby zijn? Verder staan er enorm lange berichten die een herhaling vormen van wat al eerder is geschreven. Het “advies” om het voorstel van de KPN maar te aanvaarden is gespeend van enig gevoel voor strijdvaardigheid en solidariteit; denk aan al die ouderen die nooit of te nimmer op dit forum komen.

En als laatste wil ik hier nog even op inhaken: we hebben binnen de community een aantal gebruikers die inderdaad al meer dan 10.000 berichten hebben gepost. Zij doen dit inderdaad als hobby. Waar ik graag een boek lees, een ander graag tuiniert, zijn deze gebruikers graag actief binnen de KPN Community. Zolang er geen KPN Medewerker of Moderator o.i.d. bij iemands titel staat, is het écht op persoonlijke titel en worden zij hier ook niet voor betaald. 
Als je superuser bent, krijg je soms net even eerder een nieuwtje te lezen of kan je sneller even schakelen met een moderator. Heel actieve users krijgen bijvoorbeeld ook wel eens een kerstkaart van ons of een uitnodiging voor een community dag, maar daar houdt het ook wel een beetje mee op. Of je nu superuser, actieve gebruiker bent of maar één bericht post, kritische berichten zijn altijd welkom (mits met inachtneming van de huisregels) en nemen we ook zeker serieus. 

Geen extra eenmalige kosten? Heb je een laptop? Sluit die dan via hdmi aan op de tv bij een wedstrijd. Met http://ziggogo.tv en Ziggo Sport Free account bij meneer Ziggo,  dus niet kpn, kun je de Nederlandse clubs in actie zien. 

Wil je gewoon via je huidige apparaten en/of ook wedstrijden zonder Nederlandse clubs kijken dan kun je alleen het betaalde pakket nemen à € 16.99 per maand. 

Dus een chromecast Google-TV HD heeft zich ten opzichte daarvan in 3 maanden al terugverdiend. En je kunt natuurlijk nog veel meer met die Chromecast. 

Toch wel via de kpn ontvanger met mogelijkheid ziggo (!) App. Ga dan over op de nieuwe abonnementsvorm.

Alle informatie en mogelijkheden voor je zijn in dit topic nu wel genoemd. Neem actie. Of kijk niet. 

En ik herhaal dit nog maar een keer. Want je maakt jezelf wel heel zielig. 

Vrienden van mij hebben alleen Digitenne en geen internet. Die zijn veel meer getroffen nu het niet meer op RTL 7 en Veronica is te zien!

We hebben geen plicht om het je te moeten kunnen laten zien via de ontvanger. Het is mogelijk om de app te downloaden en deze te gebruiken. Dat je dat niet wilt, is een keuze die je gelukkig zelf mag maken, maar het kán wel. En dat is waaraan voldaan moet worden. 

Wederom wordt mijn punt 4 genegeerd, waarin KPN-TV-klanten in twee categorieën vallen: de gelukkigen die beschikken over de modernste hardware en de gedupeerden die voor 2 jaar vastliggen middels een loyaliteitskorting. De eerste kan zonder extra kosten via hun kastje alle gratis TV-uitzendingen bekijken, de tweede moet extra hardware aanschaffen én toevalligerwijs al beschikken over de overige (compatible) hardware (smartphone, tablet of PC).

Op uw webpagina over Apps op TV lees is:

Voor de verwerking van uw persoonsgegevens binnen apps die u via Apps op TV gebruikt zijn de app-eigenaren verantwoordelijk. KPN staat buiten deze relatie. KPN kan updates uitvoeren om de dienst te verbeteren of verder te ontwikkelen. U gaat akkoord met het ontvangen van updates en het feit dat deze van invloed kunnen zijn op de beschikbaarheid van apps. Deze voorwaarden kunnen gewijzigd worden als dat door ontwikkelingen nodig is. U zal hier dan van op de hoogte worden gesteld.

Apps op TV

Ik concludeer hieruit dat de KPN Apps (deels) onder eigen beheer heeft en willens en wetens geen Ziggo App voor Linux ontwikkelt. De enige voorwaarde waar die KPN-App aan moet voldoen is dat de verbinding via Ziggo verloopt. De rest is tussen Ziggo en de klant (verplicht een account aanmaken).

Je punt 4 heeft ook geen enkele wettelijke basis. En ook niet volgens de voorwaarden van kpn.

Ziggo moet gratis de wedstrijden van Nederlandse clubs beschikbaar stellen. En heeft ervoor gekozen dit via internet te doen.

En hou nou eens op met mijn ontvanger kan het niet. Nee, de HMB2260 heeft die app niet. 

Maar ga als je niet zelf een chromecastje wil kopen dan gewoon over op het nieuwste abonnement. Dan krijg je ook een kpn Android-TV ontvanger waar je de app op kunt gebruiken. 

En natuurlijk het Free abonnement bij provider Ziggo. 

Dus even je abonnement aanpassen mits contractvrij en je hebt zo'n boxje.

Niet contractvrij? Voor slechts 4 tientjes éénmalig voor de chromecast Google-TV HD kijk je de komende 3 jaar verder zonder kosten. 

En meldt je anders bij Ziggo. Het is hun 'feestje'. Daar hoort je klacht eigenlijk thuis. 

“off topic” 

Even moest ik weer denken aan de mislukte Sport 7 in 1996.

Zie ook hier.

“off topic” 

@PeterG herhaalt op een zeer vervelende manier continu zichzelf waardoor andere meningen, andere informatie, en andere inzichten ondergesneeuwd raken. Bezoekers van dit forum krijgen zo geen goed beeld op wat er speelt binnen de wereld van TV kijken bij de KPN. 

Volgens mij is een ieders punt wel duidelijk nu. Dit is hoe het is. Ik vind het prima dat er over gediscussieerd wordt, maar laten we niet in herhaling blijven vallen. Ja, bij deze keuze worden mensen teleurgesteld. Ja, deze keuze is ‘rechtsgeldig'. Oplossingen zijn er gegeven, daar moeten we het mee doen. 

@PeterG herhaalt op een zeer vervelende manier continu zichzelf waardoor andere meningen, andere informatie, en andere inzichten ondergesneeuwd raken. Bezoekers van dit forum krijgen zo geen goed beeld op wat er speelt binnen de wereld van TV kijken bij de KPN. 

En helaas voor u heeft PeterG gelijk.

KPN mag zo wie zo niets doen en mag ook geen Lunix app maken.

Ziggo heeft de rechten.

Mogelijkheden (zoals al aangegeven) zijn:

1. Abonnement omzetten (indien contactvrij) naar KPN tv+, dat kan via gratis 0800-0402 Dan krijg je de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)
  2. Chromecast kopen
  3. Andere (modernere) tv kopen)

En helaas voor u heeft PeterG gelijk.

KPN mag zo wie zo niets doen en mag ook geen Lunix app maken.

Ziggo heeft de rechten.

Mogelijkheden (zoals al aangegeven) zijn:

1. Abonnement omzetten (indien contactvrij) naar KPN tv+, dat kan via gratis 0800-0402 Dan krijg je de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)
  2. Chromecast kopen
  3. Andere (modernere) tv kopen)

Je vergeet de laatste mogelijkheid, blijven hangen in zijn eigen gelijk en geen voetbal kijken. 

Ziggo heeft geen Ziggo GO app voor Linux ontwikkeld en dus kan KPN daardoor ook geen Ziggo GO app aanbieden op haar Linux TV ontvangers (2260, 2952 en 5202).

Als Ziggo wel een Ziggo GO app voor Linux ontwikkeld zou hebben dan denk ik dat KPN die vast ook wel op haar Linux TV ontvangers geïnstalleerd had maar helaas zit dat er dus niet in.

Ik heb een aantal berichten verwijderd, het zou zonde zijn als het topic op slot moet. Graag de discussie op inhoud houden, allemaal. Ik gooi er niet nog een waarschuwing in 😉.

@joop2011 herhaalt @Gertjan Woudenberg die @PeterG  herhaalt. 

@wjb, De KPN is eigenaar van zijn eigen hardware (kastje HMB2260) dat onder Linux draait. De kans is groot dat de Apps in de programmeertaal Java zijn gemaakt. Dat kunnen kant-en-klaar Apps zijn van derden, maar kunnen ook door de KPN aangepaste of geheel zelfontwikkelde Apps zijn. Ik sta niet in de keuken van software-ontwikkeling van KPN. U wel? Hoe dan ook, de KPN zou of de expertise zelf moeten hebben om een App in Java te maken die aan de eisen van de ACM (Ziggo) voldoet of die expertise kunnen inhuren.

Nee, ik heb geen account aangemaakt bij Ziggo. Natuurlijk niet. Ik beschik immers niet over de juiste hardware om de houtje touwtje verbinding tussen mijn TV en Ziggo via de KPN (mijn internet-provider) tot stand te brengen.  Elke bit die mijn huiskamer verlaat of binnenkomt gaat over een KPN-lijn.

Overigens is het jammer dat er hier niet met open vizier wordt gediscussieerd. Mijn vraag over welke belangen men hier vertegenwoordigt blijft onbeantwoord. Meer dan 10.000 berichten op dit forum zetten, kan toch geen hobby zijn? 

@rxschippers

Dit is een deel van jouw reactie op mijn vraag of je al de Ziggo Go App geactiveerd hebt. 

Jouw reactie verbaast mij eerlijk gezegd niet. Waar ik mij wel over verwonder, is jouw fanatieke stellingname. 

Zelf heb ik wel de app in gebruik genomen en daarmee heb ik een paar wedstrijden van mijn favoriete club gevolgd. Typisch dat jij dat nog niet hebt gedaan terwijl je je daar wel erg druk over maakt. 

En nee, natuurlijk is het niet ideaal. Maar het is wel de toekomst. Formule 1, Darten en sommige andere sporten zijn ook niet meer via een lineaire zender te zien. Persoonlijk ben ik blij dat mijn favoriete sport wielrennen nog te zien is via o.a. Eurosport, maar hoe lang nog? 

Wat ik wel bedenkelijk vind , is dat je kennelijk ook de telefonische klantenservice dusdanig hebt benaderd dat je daar 30 euro vergoeding hebt losgepeuterd. En dan vooral dat je die vergoeding dan nu nog niet in gebruik hebt genomen om daadwerkelijk Europees voetbal te volgen via een Chromecast. 

@Marcia van KPN , ik heb mij best gedaan om inhoudelijk te reageren. 🤠

@joop2011 herhaalt @Gertjan Woudenberg die @PeterG  herhaalt. 

@wjb, De KPN is eigenaar van zijn eigen hardware (kastje HMB2260) dat onder Linux draait. De kans is groot dat de Apps in de programmeertaal Java zijn gemaakt. Dat kunnen kant-en-klaar Apps zijn van derden, maar kunnen ook door de KPN aangepaste of geheel zelfontwikkelde Apps zijn. Ik sta niet in de keuken van software-ontwikkeling van KPN. U wel? Hoe dan ook, de KPN zou of de expertise zelf moeten hebben om een App in Java te maken die aan de eisen van de ACM (Ziggo) voldoet of die expertise kunnen inhuren.

Natuurlijk zijn de technische koppen bij KPN goed in staat om een Linux app voor Ziggo GO te maken. Alleen is het niet hun raak dit te doen. Zelfs al zou men dit heel graag willen dan mag het niet omdat VodafoneZiggo (Ziggo) hier de lead in moet nemen. En of je het wil geloven of niet, KPN mag niet eigenhandig een app voor Ziggo GO maken. Maar ik vermoed dat u de eigen conclusie al gemaakt heeft en dat het niet veel er toe doet als hier heel terecht door gebruikers van dit forum wordt gesteld dat wat u stelt niet juist is. Ik denk dat uw rechtsbijstand ook tot gelijke uitspraken komt als hier ten nadele van ie conclusie wordt gesteld.

Even ter verduidelijking het volgende. Ook de Ziggo bruikleendecoders Next en Next Mini functioneren op Linux. En ook voor deze eigen decoders heeft Ziggo geen app voor Ziggo GO of Ziggo Sport Totaal GO gemaakt. Dit betekent in praktijk dat ook Ziggo klanten niet direct via jun decoder alle wedstrijden gespeeld in UEFA voetbalcompetities kunnen kijken. En dus dat ook de eigen klanten zo’n Chromecast van 40 euro moeten kopen.

...

Wat ik wel bedenkelijk vind , is dat je kennelijk ook de telefonische klantenservice dusdanig hebt benaderd dat je daar 30 euro vergoeding hebt losgepeuterd. En dan vooral dat je die vergoeding dan nu nog niet in gebruik hebt genomen om daadwerkelijk Europees voetbal te volgen via een Chromecast ...

Ik maak bezwaar tegen deze woordkeus. Ik heb mij uiterst correct en mild opgesteld tijdens dat gesprek, waarbij ik alles bij elkaar bijna een uur in de wachtstand werd gezet, vanwege ruggespraak. Blijkbaar is men bij de KPN meer voor rede vatbaar dan de klanten op dit forum, omdat ik gedragen gemotiveerd heb aangetoond dat er sprake is van een onrechtvaardige situatie waarin ik door toedoen van de KPN ben beland.

En nee, ik laat me nooit zonder slag of stoot uit het veld slaan.

“Het kan wél.”