We hebben sinds kort een Homatics Dongle R Google Mediaplayer Chromecast. Deze zit in HDMI 2 poort en voor de stroom in de usb poort van de TV. Deze werkt prima, echter als we de tv aanzetten (digitale ontvanger KPN) neemt de Chromecast het tv signaal direct over en moeten we via ‘bronnen’ weer terug naar de digitale ontvanger. Na een tijdje tv of opnames kijken springt deze weer over naar de Chromecast. TV is een Philips 65 Oled ambilight van 2021 (?). Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen??
Beantwoord
Zodra ik de TV aanzet schakelt deze meteen over naar mijn Mediaspeler in plaats van de TV ontvanger
Beste antwoord door PeterG
Zit er geen losse voeding bij die dongel? Dan blijft ie stand-by zolang je 'm niet aanzet met diens afstandsbediening of handmatig naar die ingang gaat.
Want nu gaat ie aan als je de tv aan zet en zal door z'n HDMI CEC functie de tv ook naar die ingang gaan.
Als je een Arris ontvanger hebt heeft die geen CEC en moet je dan handmatig naar toe.
Mogelijk is HDMI CEC in de dongel uit te zetten. Maar dan kan je de dongel niet meer met de Philips afstandsbediening bedienen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.