Skip to main content

Doe mee met onze Community pilots en onderzoek: meld je aan!

• June 25, 2026
  • 4 reacties
  • 71 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Vind jij het leuk om nieuwe functies en verbeteringen als eerste uit te proberen? Of wil je meedenken over de toekomst van onze producten en diensten? Dan is Testen met jou iets voor jou. 

Samen verbeteren

Bij KPN werken we continu aan het verbeteren van onze producten en diensten. Dat doen we niet alleen. De feedback van onze klanten helpt ons om betere keuzes te maken, problemen sneller te signaleren en verbeteringen door te voeren die echt het verschil maken. 

Daarom organiseren wij regelmatig onderzoeken, pilots en tests binnen onze Community. Deze vinden plaats in een besloten gedeelte: Testen met jou. 

Wat je kunt verwachten?

Als deelnemer kun je bijvoorbeeld:

• Nieuwe functies testen voordat deze voor alle klanten beschikbaar zijn.
  • Deelnemen aan onderzoeken en vragenlijsten.
  • Direct feedback geven aan de teams die onze producten ontwikkelen.
  • Meedenken over verbeteringen en toekomstige ontwikkelingen.
  • Regelmatig een kijkje achter de schermen krijgen.

Jouw feedback maakt het verschil

Niet iedere test draait om een grote nieuwe functie of zichtbare verandering. Soms gaat het juist om kleine verbeteringen die een product prettiger, sneller of duidelijker maken. 

Daarom is alle feedback waardevol. Natuurlijk horen we graag wanneer iets niet goed werkt, maar ook positieve ervaringen zijn belangrijk. Als we weten wat onze klanten waarderen, kunnen we dat behouden en verder versterken. 

Wat voor onderzoeken en pilots zijn er?

Dat verschilt per keer. Denk bijvoorbeeld aan:

• Nieuwe software voor modem of tv-ontvangers.
  • Verbeteringen aan de TV+ Apps.
  • Onderzoeken naar de gebruikerservaringen van onze producten en diensten.
  • Korte vragen over nieuwe ideeën of bestaande functionaliteiten.

Per oproep leggen we altijd uit wat er getest wordt en wat we van deelnemers verwachten. 

Hoe meld ik mij aan?

Wanneer we testers zoeken, plaatsen we een aanmeldtopic in de categorie Testen Met Jou. Daar lees je: 

• Wat we gaan testen.
  • Voor wie de test bedoeld is.
  • Hoe lang de test duurt.
  • Hoe jij je kunt aanmelden.

Tijdens een pilot kun je jouw ervaringen, vragen en bevindingen delen in het betreffende topic. 

Wil je geen oproep missen? Abonneer je dan op de categorie Testen met Jou. Je ontvangt dan automatisch een melding wanneer er een nieuwe test start. 

Doorlopend op zoek naar testers

Voor sommige producten zoeken we het hele jaar door deelnemers:

Bèta KPN TV+ App voor smartphone en tablet 

Bèta KPN TV+ App voor Android TV

Veelgestelde vragen

Kan ik ook meedoen  als ik niet technisch ben?

Ja. Sommige onderzoeken richten zich op technische onderwerpen zoals modems, wifi of tv-ontvangers. Daarbij kan technische kennis handig zijn. Maar veel onderzoeken gaan juist over gebruikservaring en zijn geschikt voor iedere klant. Bij iedere oproep leggen we duidelijk uit wat er nodig is. 

Hoe meld ik me aan voor een onderzoek of pilot?

Via de categorie Testen Met Jou plaatsen we oproepen zodra we deelnemers zoeken.

Wat wordt er van mij verwacht?

Dat verschilt per onderzoek. Soms vragen we je een vragenlijst in te vullen. Soms test je software of functionaliteiten. We leggen vooraf duidelijk uit wat de bedoeling is en hoeveel tijd het kost.

Doe je mee?
Of je nu graag als eerste nieuwe functie ontdekt, wilt meedenken over verbeteringen of simpelweg jouw ervaringen wilt delen: met Testen Met Jou help je ons om KPN elke dag een beetje beter te maken.

Soms gaat het om grote vernieuwingen, soms om kleine verbeteringen die het verschil maken in het dagelijks gebruik. Juist daarom is jouw feedback zo waardevol.

Houd de categorie Testen Met Jou in de gaten, schrijf je in voor een pilot die bij je past en help mee om onze producten en diensten verder te verbeteren. We kijken uit naar je ideeën, ervaringen en feedback! 

4 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

Is dit een algemene oproep of is er een specifiek onderwerp dat nu getest gaat worden? Ik blijf in ieder geval geinteresseerd! :)

Jasper van KPN
Moderator

Het is een algemene oproep inderdaad, waar we in het startbericht dingen kunnen toevoegen. Op dit moment zoeken we voor deze 2 groepen testers: 

Bèta KPN TV+ App voor smartphone en tablet 

Bèta KPN TV+ App voor Android TV

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

Dank je ​@Jasper van KPN 

Wordt er ook een mail of reminder verstuurd als er iets nieuws is? Ik heb geen TV van KPN, dus die sla ik sowieso over 😉

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

- Wil je geen oproep missen? Abonneer je dan op de categorie Testen met Jou. Je ontvangt dan automatisch een melding wanneer er een nieuwe test start. - 

😉