Skip to main content
Sticky

Waarom zoek jij het telefoonnummer van onze klantenservice?

• October 14, 2025
  • 54 reacties
  • 8026 keer bekeken
Toon eerste bericht

54 reacties

• Topper
  • October 26, 2025

Helaas moet ik bij diverse zaken zelf achteraan en nog rechtzetten. Gaat om technisch & facturatie zaken die niet kloppen met gemaakte afspraken. Nummers vinden op websites is in algemeen een uitdaging tegenwoordig. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • October 28, 2025

Bedankt voor jouw reactie: dat klinkt frustrerend, ​@SkyFall, helemaal als afspraken niet worden nagekomen. We begrijpen dat je dan liever direct iemand spreekt.

Omdat veel mensen aangaven technische problemen als reden te noemen, ben ik benieuwd: kun je een voorbeeld delen van een technisch of facturatiepunt waar het bij jou misging?

• Nieuwkomer
  • October 29, 2025

ik heb een vraag over een mail die ik kwijt ben

Omdat ik hulp wil bij een onoplosbaar probleem, waarvan ik denk dat jullie dat wel kunnen regelen. 

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor jullie feedback. Blijf sturen! Het geeft ons goede inzichten

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 1, 2025

De hoofdreden: De chatbot (alle chatbots) is volkomen nutteloos en onbruikbaar.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat de chatbot je niet op weg heeft kunnen helpen. 😕 Wel bedankt voor het melden, goed om te weten dat dit ook een reden kan zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 2, 2025

Ik wil weten waarom 's nachts na twaalf uur de gids in de browser van de vorige avond en dagen niet meer zichtbaar is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 2, 2025

Volgens mij geen onderwerp voor dit topic ​@Meppel 

Maar dat is drama. Al meer dan een jaar. Ook in de apps. In de apps is het circa 01:00 weer goed; TV.KPN.COM pas uur of 2.

En dat willen we allemaal weten. En ook het tv team. Want als ze dat wisten was het vast al opgelost. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • November 2, 2025

Niet per se een onderwerp voor hier, maar voor ons wel goed om te weten waarom Meppel contact met ons zoekt. Dankjewel voor het melden. 

Over de tv-gids, ik neem dit mee en geef het door aan het tv-team. 

NHendriks
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

De laatste keer dat ik de klantenservice nodig had kwam dat omdat de installatiehulp mij niet kon helpen. Het ging om het aansluiten van een pairbonding verbinding op een ISRA-10. Zonder tools kom je daar natuurlijk niet zo ver mee. De installatiehulp probeerde mij er vooral doorheen te loodsen maar dat was uiteraard geen optie omdat het type ISRA überhaupt niet bestond in die tooling.

Uiteindelijk prima geholpen door de zakelijke helpdesk overigens, er werd direct een monteur ingeschakeld om de lijn door te meten en een PB-ISRA op de muur te hangen zodat ik een mutatiepunt had waar ik wel mee kon werken.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 6, 2025

Krijg steeds “Beste klant, we hebben je een e-mail gestuurd over een veiligheidsprobleem op je internetverbinding. Lees de e-mail zo snel mogelijk en volg onze aanwijzingen op. Groet, KPN” in mijn SMS maar geen mail van KPN ontvangen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 6, 2025

@Franciq Dit riekt naar phising. Klik NOOIT op linkjes in dit soort berichten. Vertrouw je het niet, bel dan KPN op 0800-0402 en verwijder het bericht.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Krijg steeds “Beste klant, we hebben je een e-mail gestuurd over een veiligheidsprobleem op je internetverbinding. Lees de e-mail zo snel mogelijk en volg onze aanwijzingen op. Groet, KPN” in mijn SMS maar geen mail van KPN ontvangen.

Dit klinkt inderdaad als phishing en ik wil je ook met klem aanraden om niet op de link te klikken zoals ​@driemaster al aangeeft. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 6, 2025

... in mijn SMS maar geen mail van KPN ontvangen.

@Franciq, lees je de e-mail van je KPN account wel? KPN zal zoiets niet naar bijvoorbeeld Gmail sturen, denk ik. En ik kan me goed voorstellen dat KPN wel degelijk dergelijke berichten stuurt als ze dingen blokkeren omdat je computer gebruikt is in een botnet of bij versturen van e-mail spam.

Je KPN e-mail kun je ook via webmail.kpnmail.nl lezen. (Of inderdaad bellen, zoals je al van plan was als je het nummer zoekt.)

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Een hele goede tip van ​@Arjan van B om je KPN e-mail te controleren. Als daar ook niks staat, dan is het waarschijnlijk phishing.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 7, 2025

Een hele goede tip van ​@Arjan van B om je KPN e-mail te controleren. Als daar ook niks staat, dan is het waarschijnlijk phishing.

Dank voor alle suggesties. De SMS bleek geen phishing. Inmiddels contact gehad met KPN het blijkt dat voor het versturen een heel oud e-mail adres gebruikt werd dat ooit verstrekt was met het aangaan van het contract met XS4ALL indertijd maar ik nooit heb gebruikt. Een beetje vreemd omdat ik wel vrij regelmatig email ontvang van KPN op mijn gebruikelijke e-mail. Dat is nu gecorrigeerd. De email is naar me doorgestuurd en het e-mail adres aangepast. De melding betreft de detectie van Badbox 2.0 malware op een Android apparaat. Dat is blijkbaar te identificeren met de status van Google Play protect. Ben nu bezig met het zoeken naar de bron van dit onheil.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Goed dat je zo doortastend was om even contact op te nemen en gelukkig weet je nu waar je het moet zoeken. Je kunt eventueel KPN Veilig gebruiken om de malware op te zoeken en te verwijderen. 

Forum|alt.badge.img+2

Als ik bel dan is het omdat er een storing is die wil je meteen opgelost hebben en niet met een ai bot.

Jasper van KPN
Moderator

Als je een storing hebt kan ik me voorstellen dat het niet ideaal is, dan wil je gewoon iemand spreken. Voor veel andere dingen waar mensen voor bellen kan het via die weg al sneller opgelost worden.

En hopen komen storingen natuurlijk niet veel voor 😉

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Voor veel andere dingen waar mensen voor bellen kan het via die weg al sneller opgelost worden.

Ik sluit me volledig aan bij ​@Marcomestreech. Ook voor niet-storingen zijn chatbots de gruwel voor mensen die zichzelf al geïnformeerd hadden. Helemaal als je die chatbot moet gebruiken als je alleen maar het telefoonnummer voor menselijk contact zoekt, omdat dat verstopt staat op de site.

Toegegeven, vaak weten mensen op een helpdesk niet veel (je kunt ook niet alles weten en sommige organisaties geven duidelijk slechte trainingen). Die zoeken de informatie dan gewoon op in het hetzelfde systeem dat de chatbot gebruikt. En dan kun je het net zo goed zelf intikken. Maar als je weet wat je zoekt dan vind ik de barrière van een chatbot eigenlijk een enorme minachting richting de klant. En als je dan eindelijk een mens in die chat hebt, dan gebeurt het veel te vaak dat die informatie vraagt die allang in de chat genoemd was.

Op Koningsdag zag ik dat er een deur van een glasvezelstraatkast open stond. Als het iets langer had geduurd voordat ik het telefoonnummer van KPN Netwerk gevonden had, dan had ik het domweg niet meer gemeld. Laatst wilde ik een gevonden OV-fiets melden, waarbij de chatbot allerlei details vroeg en me vervolgens toch doorzette naar een mens die alles opnieuw vroeg. Ooit heb ik een onveilige situatie met een gasleiding op straat gemeld, wat geweigerd werd omdat ik geen directe klant ben, en of ik zélf de melding naar een dochterbedrijf wilde doorsturen. Dit weekend zag ik een motorkap van een Greenwheels open staan, blijkt dat er op die auto’s ook nergens meer een telefoonnummer te vinden is. Ik kan nog wel even doorgaan, maar maak het gewoon makkelijk om contactgegevens te vinden!

En ja, de dood aan de chatbots.

Jasper van KPN
Moderator

Als je goed geïnformeerd bent weet je de informatie vaak al inderdaad, veel mensen zijn dat echter niet. Er zitten altijd 2 kanten aan zoiets 🙂 We nemen het punt sowieso mee.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 13, 2025

Waarom ik contact zoek..; enkele vragen over ons abonnement (die ik niet kan vinden als ik inlog). Maar die chatbot om een telefonische afspraak in te plannen werkt niet op de een of andere manier, kan niets typen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 13, 2025

Goedemorgen ​@Anoukv , welkom hier op onze Community en bedankt ook voor jouw bericht :)

Dat zijn inderdaad zaken waarbij direct contact wel zo prettig is! Je kunt een terugbelafspraak inplannen via onze website (als je deze link opent en een klein stukje naar beneden scrolt, dan zie je daar de optie om een terugbelafspraak in te plannen) en daar komt (gelukkig) geen chatbot bij kijken ;) Laat je ons weten of het op die manier nog is gelukt?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 1, 2025

Voor het archief, uit een inmiddels afgesplitste reactie

[problemen na overgang op glasvezel] Heb al jullie digitale oplosmethoden uitgevoerd [...] Nu ben ik echt ten einde raad. En een "normaal" mens mag je (als bejaarde) klaarblijkelijk niet meer aan de (telefoon-) lijn krijgen. Schande.

Bovenstaande is toch een antwoord op de vraag uit dit topic, volgens mij.