Skip to main content
Sticky

Waarom zoek jij het telefoonnummer van onze klantenservice?

• October 14, 2025
  • 68 reacties
  • 9441 keer bekeken
Toon eerste bericht

68 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Die quote past hier inderdaad, en die zullen we meenemen.

Ik snap wel dat die reactie is afgesplitst, want de vraag over het haperende beeld en geluid kan beter bekeken worden in een apart topic. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 6, 2025

Beste Arjan van B,

Inderdaad is bovenstaand een antwoord. Ik was op moment van opzoeken nog niet handig genoeg met deze community. Daarnaast moet ik dan weer vrij plannen op al mijn vrijwilligers werkzaamheden (waar er toch al veel te weinig vrijwilligers zijn) in deze "geweldige" digitale tijd. Op mijn moment, liefst 's-avonds zoals dat voorheen meestal tot 21:00u. kon een kundig mens aan te telefoon krijgen was wel zo prettig en klantgericht. Inmiddels loopt er een traject met Alex van KPN. Lijkt mij nu niet verstandig meerdere lijntjes tegelijk open te hebben. Maar dank voor jouw reactie.

Gr. Tankie54

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 6, 2025

Lijkt mij nu niet verstandig meerdere lijntjes tegelijk open te hebben

Klopt helemaal. Daarom heb ik in mijn citaat alleen je klacht over het krijgen van menselijk contact gekopieerd, wat bij het onderwerp van dit topic past. De oplossing voor je probleem is inderdaad onderwerp van het topic waar KPN je (gehele) reactie heen verplaatst heeft. 🤓

• Nieuwkomer
  • December 28, 2025

Het is wellicht al eerder opgemerkt, maar waarom is deze poll überhaupt nodig? Ik neem aan dat jullie van de mensen die daadwerkelijk bellen in kaart brengen waar ze voor bellen, gecombineerd met de mensen die op de website / via chat vragen stellen moet je dan toch een vrij aardig idee hebben van de reden waarom mensen op zoek zijn naar het nummer? 

Anyways. Ik zocht het nummer omdat ik het noodplan lijstje aan het invullen ben, daar wordt aangeraden om dit soort nuttige nummers ergens paraat te hebben. Of dat nu heel nuttig is vraag ik me overigens af, zodra er daadwerkelijk iets aan de hand zijn, zijn dit soort nummers altijd direct overbelast. Maar toch; zou fijn zijn wanneer bedrijven niet zo geheimzinnig doen over hun telefoonnummer.

• Nieuwkomer
  • January 19, 2026

Wij gaan voor de 2e keer verhuizen, en zijn van glasvezel naar koper en nu weer terug naar glasvezel.
In de koper periode hebben we altijd dezelfde prijs betaald maar hadden maar door de snelheid van koper maar 1 tv aansluiting. Deze vraag lijkt mij te omvangrijk voor een chatbot

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 19, 2026

Het antwoord daarentegen is heel eenvoudig. Er is geen prijsverschil tussen een verbinding via koper of glasvezel. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor het delen ​@Harrie013. Mocht je het toch uitgebreider willen bespreken of als je er niet uit komt, maak gerust een eigen topic aan. Dan denken we hier in de community met je mee! 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 23, 2026

Eerder schreven jullie: 

Het klopt wel wat je zegt dat sommigen alsnog moeite hebben met een terugbelafspraak in te plannen.

Nieuwe klachten daarover, hopelijk niet te off-topic:

Die ingewikkelde link toont ergens rechtsonder buiten beeld dus “Maak een belafspraak”. (Als je tenminste niet eerst ergens anders klikt op die pagina, wat toch érg voor de hand ligt... 🤯)

Door #contact achter die malle link te zetten, scrollt je browser (nu) meteen naar dat onderdeel. Maar ja, werkt dat morgen nog?

En waarom staat daar trouwens niet “terugbelafspraak”?

Onderkant contactpagina (mits je bovenin nergens op geklikt hebt)

En als ik dat dan klik, dan krijg ik de gekke dubbele uitleg hieronder. Moet ik naar de app om de wachtrij over te slaan? Is dat iets anders dan “Niet meer in de wacht hangen”? Of kan ik gewoon die blauwe knop “Maak je belafspraak” indrukken? Verwijst “Klik op de knop” naar die blauwe knop? Maar dan is de zin daarvoor, “Maak dan een belafspraak met ons via de MijnKPN app”, nog onduidelijker.

Vaag!

Dit is trouwens gewoon in een desktopbrowser, daar staat die app niet eens op. Dat weet de site best, en klikken van “Open de MijnKPN app” geeft een pagina met uitleg over de app. Dus ik vermoed dat dit geen foutje is. En voor die foute klik was je zo dichtbij dat menselijk contact… 😫

Vage popup na klikken “Maak een belafspraak”

• Deelnemer
  • January 27, 2026

Ik kwam gister dus ook in deze support chaos terecht door een installatie probleem met mijn nieuwe glasvezel verbinding. Een achterlijke chatbot waar je niets aan hebt en nergens een telefoonnummer te vinden van de klantenservice, zelfs niet op de “Neem contact op” pagina.

Het kunnen aanmaken van een terugbel afspraak lijkt handig, tot blijkt dat je weer in die chatbot wordt gedumpt, waar het voor mij niet mogelijk was om een afspraak aan te maken door een rare bug in de tijdstip/dagdeel keuze waar ik dus geen opties kon kiezen en dus geen afpraak kon bevestigen. Dit gebeurde zowel op de website als “in de app” (wat domweg weer de website is). En zo lezende ondervinden genoeg mensen problemen met dit traject.

Vroeger, voordat demente chatbots een ding waren, gebruikte men hier gewoon een standaard html formuliertje voor. Probeer dat misschien weer eens ipv deze onnodige en klant onvriendelijke “innovatie”? Ik vind het werkelijk bizar dat ik vervolgens op een forum moet duiken om te achterhalen hoe de klantenservice te benaderen is.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen ​@JRuitG, dankjewel voor je feedback. Jammer om te lezen dat je er ook voor de terugbelafspraak niet uit kwam: Dot zou je daar moeten helpen met plannen van een afspraak. We nemen het mee.

Als je hulp nodig hebt wat je glasvezelaansluiting en installatie betreft: Maak gerust een eigen topic aan! Dan denken onze community, en wij als moderators, graag met je mee om tot een oplossing te komen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Jammer om te lezen dat je er ook voor de terugbelafspraak niet uit kwam: Dot zou je daar moeten helpen met plannen van een afspraak. We nemen het mee.

Het is gewoon stuk, probeer het zelf maar. Welke knop moet ik hieronder klikken? En waarom probeert die nare chatbot je weer “te helpen” terwijl je al besloten hebt dat je een mens nodig hebt?

Maken terugbelafspraak: “Klik alsjeblieft op een knop hieronder” 

Firefox, macOS.

Trouwens: ik vind het ook zot dat je wél direct contact kunt krijgen via X, Facebook of Instagram. Precies drie dingen die sommigen niet gebruiken.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Bedankt voor je oplettendheid en het signaal ​@Arjan van B: we nemen het mee en zullen het intern onder de aandacht brengen.

• Deelnemer
  • January 27, 2026

Ik had al een screenshot geplaatst bij mijn orginele glasvezel vraag, maar dit is dus waar ik tegen aan liep, mobiel en op de computer; bij het maken van een belafspraak zijn er geen opties om te kiezen, dus kan je op geen enkele manier de afspraak bevestigen:

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 27, 2026

Ik heb het hier zojuist ook getest met Safari op mijn iPhone en ik krijg de opties wel te zien, zie hieronder.

Werkt het nog steeds niet? Probeer anders de cookies te verwijderen specifiek voor deze pagina. Dit doe je bij Instellingen > Apps > Safari > onderin Geavanceerd > Website data > Wijzig > en dan de specifieke website kiezen. 

• Deelnemer
  • January 27, 2026

Grappig genoeg kreeg ik net bij opnieuw proberen de optie om meteen terug gebeld te worden en werd het (voor mij) defecte formulier niet getoont. Ik heb dus geen idee of deze nog brak is of niet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ok, gelukkig werkte het nu wel. We houden het in ieder geval in de gaten. 

Mocht je nog (geen urgente) vragen hebben over je glasvezelverbinding of andere zaken, dan kun je ook altijd een topic aanmaken. De Community en wij (het moderatorteam) helpen je dan ook graag! 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Het nummer van de Klantenservice hoef ik niet op te zoeken. Dat staat in de contactenlijst van m’n mobiel: wel zo makkelijk (en veel sneller te vinden dan op de site van kpn). 

In de poll is als antwoord Anders, namelijk … te selecteren. Die drie puntjes suggereren dat daar nog iets kan worden ingevuld maar dat is niet het geval. Geeft dus al aan, dat ook hier niet over nagedacht is…

Maar goed… de reden om de klantenservice te contacten betreft de opzegging van abonnementen. Om een lang verhaal kort samen te vatten: het blijkt dat voor de opzegging van het thuis abonnement ‘per einddatum contract’ een geldige datum voor opzegging is: voor een mobiel abonnement is opzegging ‘per einddatum contract’ niet mogelijk omdat er geen datum is doorgegeven. 

De logica van kpn 🥱

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Nou, als je de optie ‘anders, namelijk...’ in de poll kiest, is vanuit ons logisch gedacht dat je vervolgens je opmerking of gedachten hieronder achterlaat in de opmerkingen. Een extra veld om iets in te vullen is dan niet nodig, omdat we de feedback hier lezen en meenemen. Dankjewel voor de feedback ​@Berteman!