Skip to main content

Welke RTL zenders kijk jij het liefst?

• March 17, 2026
  • 71 reacties
  • 1320 keer bekeken
Toon eerste bericht

71 reacties

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 18, 2026

Bedankt voor je reactie, ​@lenb!

We begrijpen je mening over NPO-zenders en favorietenlijsten. Voor deze vraag zijn we specifiek benieuwd naar welke RTL zenders jij het vaakst kijkt en in welke volgorde. Wil je dat nog met ons delen?

Alle , afhankelijk welk programma ze uitzenden en de volgorde . . .  , kris kras !

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 18, 2026

Het klopt dat er gekeken wordt naar kijkgedrag, maar exacte cijfers per zender en per klant zijn niet beschikbaar voor ons

De TV-platvorm weet precies welke klant wanneer wat kijkt. In logboek staat wanneer welk ip adres welke stream opvraagt. Natuurlijk weet de TV-platvorm niet dat je of je familieleden welke zender kijkt, maar als je naar RTL4 kijkt en je kinders naar RTL5, staan in logboek dat deze 2 zenders gekeken worden vanuit jouw ip adres, maar niet welke familielid wat kijkt. Met bijhouden van device-id kan KPN wel weten welke apparaat welke stream opvraagt.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 18, 2026

rtl4

• Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Geen enkele.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 19, 2026

Kijk alleen maar het journaal op RTL4 , de rest mij veel te veel reclame in de tijd dat ik 1 deel van een serie daar kan zien , kan ik er 2 op Netflix zien

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het reageren dusverre allemaal! Fijn dat er al zoveel reacties zijn. 😄

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 20, 2026

De RTL zenders 4 t/m 8 van volgorde veranderen en de andere zenders daarvoor doen, voelt heel ‘verkeerd’. Tenslotte tellen ze niet voor niks van 4 t/m 8 op, haha. 

Ik kijk amper tot geen RTL zenders, alles RTL programma’s die ik volg zijn via Videoland/Youtube. Maar als ik toch lijstje moet maken:

• RTL 4
  • RTL 5
  • RTL Z (komen soms ook bij semi breaking nieuws extra uitzendingen op, ipv op 4)

Jeroen Tee
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 20, 2026

Ben ik nog op tijd met een reactie? Dan komt die hieronder.

RTL is niet mijn favoriete omroep, van de acht kanalen zijn er slechts vier waar ik überhaupt naar kijk, maar op volgorde zetten (van regelmatig via af en toe naar nooit kijken), dat kan ik wel.

Regelmatig:

• RTL 4 → vanwege Lubach en af en toe RTL Nieuws van 19.30 uur
  • RTL 8 → vanwege films
  • RTL 7 → vanwege films

Af en toe:

• RTL Z → vanwege documentaires

Nooit:

• RTL 5
  • RTL Telekids
  • RTL Crime
  • RTL Lounge

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 20, 2026

hier meestal RTL4 of de camping zender SBS6 overige RTL zenders zijn soort van herhaal zenders wat al 10000x keer op tv geweest is.

Jasper van KPN
Moderator

Je bent niet te laat hoor ​@Jeroen Tee, we waarderen je bijdrage en mening. Alle reacties helpen als antwoord van de vraag in het startbericht 👌

• Nieuwkomer
  • March 21, 2026

Wij kijken nooit naar RTL, SBS en Net5. De beste oplossing zou zijn deze zenders uit het standaardpakket halen en apart beschikbaar maken in een bagger pakket. Dat maakt het zappen een stuk makkelijker zolang  KPN nog het nog steeds niet voor elkaar heeft om zenders in zelf gekozen volgorde te zetten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dan is deze poll voor jou inderdaad weinig relevant ​@Henk2025. Wat de zendervolgorde betreft, toevallig hebben we daar ook een poll voor! Een poll voor jou: Jouw zenders, jouw volgorde? | KPN Community

Geef daar dus gerust je voorkeur door. 🙂

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • March 22, 2026

RTL4 nieuws en The Voice en The Masked Singer

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 24, 2026

Mijn lijstje van meest bekeken naar minder bekeken RTL-zenders;

• RTL Crime
  • RTL 5
  • RTL 7
  • RTL 8
  • RTL 4
  • RTLZ
  • RTL Telekids
  • RTL Lounge 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Mooie lijst ​@Raspberry! Bedankt voor het delen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik kijk helemaal niet meer naar de RTL zenders, je wordt er doodgegooid met reclame onderbrekingen tijdens het kijken naar een programma, serie of film.
Kijk alles van de RTL zenders terug via Videoland, reclame vrij!! en zonder irritatie reclame onderbreking.

Via Videoland of NLZIET kan ik dan zelf bepalen welke programma of serie ik zonder reclame wil terug zien van RTL Nederland.

Ik ben echt een NPO kijker, waar programma’s niet worden onderbroken door reclame.
Vindt de programma’s op de NPO zenders ook vele malen beter i.p.v. RTL of SBS.

De Talpa zenders kijk ik al heel lang niet meer naar.

Er zijn gewoonweg veel te veel TV zenders voor een klein land zoals Nederland, mogen er best wel wat van verdwijnen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 27, 2026

Inmiddels is mij duidelijk waarom deze vraag hier is geplaatst. 

DPG Media / RTL vraagt KPN meer geld

Nou KPN, stop maar met die RTL-zenders. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

Als ik het goed heb gevonden via Google, moeten NPO1, NPO2 en NPO3 er verplicht inzitten.

Maar ik ben wel bang dat er mensen zijn die naar de concurrent gaan als er geen RTL zenders meer zijn.

RTL4 is zover ik weet de meest bekeken zender.

Wij kijken daar meestal het nieuws op.

En daarna iets voor 8 uur gaan we naar een streamingdienst.😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 27, 2026

Wat KPN verplicht moet. doorgeven wat betreft TV-zenders is een basispakket van 30 zenders. 

Daarin zijn de volgende zenders verplicht: 

NPO 1, NPO 2, NPO 3, Regionale Omroep, Lokale Omroep (indien beschikbaar), VRT 1, VRT Canvas, VRT Ketnet 

De overige TV-zenders zijn vrij in te vullen door KPN.    

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

Wat KPN verplicht moet. doorgeven wat betreft TV-zenders is een basispakket van 30 zenders. 

Er zijn geen TV-zenders maar televisiezenders en radiokanalen. Dat is ook de reden dat KPN hoeft niet alle regionale zenders door te geven, anders is het ruimschot meer dan 30 tv+radio kanalen van Nederlandse en Vlaamse publieke omroepen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/toegankelijk-en-divers-media-aanbod

Minimaal 30 zenders

In totaal moeten aanbieders van televisieabonnementen minimaal 30 zenders aanbieden. Dit minimum is inclusief de publieke omroepen (must-carry zenders). De bedrijven moeten in ieder geval alle publieke televisiezenders en radiokanalen van de Nederlandse en Vlaamse publieke omroepen aanbieden. Verder mogen zij de kanalen zelf invullen. Zolang het 30 zenders zijn in totaal.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 27, 2026

RtL 7
RtL 5
SBS6

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 27, 2026

Wat bijzonder dat jij naar RTL 6 kijkt, ​@huistijger .

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 27, 2026

Die staat ook onderaan van mijn keuze's ​@PeterG 
Verder wil ik er niet over praten want ik vind deze vraag op zich al erg privé-gevoelig.
Ik zou er eerst niet op reageren, maar besloot toch maar te doen.
Ben niet boos hoor Peter, maar dan begrijp je het beter dat ik het even vertel..

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

Ik denk dat huistijger SBS6 bedoelt.

RTL 6 is er niet in Nederland.😉

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 27, 2026

Dank je ​@joop2011  dat klopt precies, 'heb het al aangepast.