Skip to main content

Ik heb contact gehad met klantenservice met 2.4ghz en 5ghz te plitsen, deze hebben de zelfde naam. Het is niet gelukt via service tools en modem dit werkte niet.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

Welke Experiabox heeft u? En heeft u versterkers? Zo ja, welke? Rond? Vierkant? Wit? Zwart?


Type: v10A. Nee geen versterker 


Hi @Jennifer1995, bij de V10A is het niet mogelijk om de 2,4Ghz en 5Ghz een verschillende wifi naam te geven, omdat de V10A werkt met de MESH technologie. Daarbij springt je apparatuur naadloos over van 2,4Ghz naar 5Ghz, afhankelijk van welk netwerk op dat moment het sterkst is op de locatie waar je apparaat zich bevindt :slight_smile: 

Wat is precies de reden dat je ze zou willen splitsen? Werkt er iets niet helemaal lekker met de wifi? We hebben een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen en problemen zijn, dan helpen we je graag verder!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hi @Jennifer1995, bij de V10A is het niet mogelijk om de 2,4Ghz en 5Ghz een verschillende wifi naam te geven, omdat de V10A werkt met de MESH technologie. Daarbij springt je apparatuur naadloos over van 2,4Ghz naar 5Ghz, afhankelijk van welk netwerk op dat moment het sterkst is op de locatie waar je apparaat zich bevindt :slight_smile: 

Wat is precies de reden dat je ze zou willen splitsen? Werkt er iets niet helemaal lekker met de wifi? We hebben een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen en problemen zijn, dan helpen we je graag verder!

Hi Maja, Ik heb denk ik ook een oplossing nodig. Mijn smart device (nanoleaf leds) kan alleen maar connectie maken met een 2.4ghz netwerk. Deze kan nanoleaf niet vinden. Kan ik niet een los 2.4ghz netwerk hebben om dit soort devices op de connecten.

Thanks


Nu veel mensen slimme lampen nemen (die van Action zijn erg populair nu) werken de meeste alleen op 2.4. het is dus handig als dit voor veel klanten wel beschikbaar gesteld zal worden.


Zou normaal gesproken helemaal niet nodig moeten zijn. De Experiaboxen en versterkers zenden gewoon 2,4 GHz uit. Daarnaast ook 5 GHz, maar daar zouden 2,4 GHz apparaten geen hinder van moeten ondervinden.


Hi @Jennifer1995, bij de V10A is het niet mogelijk om de 2,4Ghz en 5Ghz een verschillende wifi naam te geven, omdat de V10A werkt met de MESH technologie. Daarbij springt je apparatuur naadloos over van 2,4Ghz naar 5Ghz, afhankelijk van welk netwerk op dat moment het sterkst is op de locatie waar je apparaat zich bevindt :slight_smile: 

Wat is precies de reden dat je ze zou willen splitsen? Werkt er iets niet helemaal lekker met de wifi? We hebben een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen en problemen zijn, dan helpen we je graag verder!

Hi Maja, Ik heb denk ik ook een oplossing nodig. Mijn smart device (nanoleaf leds) kan alleen maar connectie maken met een 2.4ghz netwerk. Deze kan nanoleaf niet vinden. Kan ik niet een los 2.4ghz netwerk hebben om dit soort devices op de connecten.

Thanks

Nevermind mijn buurman heeft het gefixt :D


Ik heb veel lampen van de action in gebruik en ik kreeg er wel last mee. Bij mijn deco systeem kan ik handmatig de 5g even uitschakelen.


Zou normaal gesproken helemaal niet nodig moeten zijn. De Experiaboxen en versterkers zenden gewoon 2,4 GHz uit. Daarnaast ook 5 GHz, maar daar zouden 2,4 GHz apparaten geen hinder van moeten ondervinden.

Het probleem zit in de manier waarop de app de netwerk credentials aan het apparaat wil doorgeven. De app ziet alleen devices die op dezelfde frequentie communiceren. Aangezien telefoons meestal direct via bandsteering naar 5GHz gestuurd worden, zal de app de devices op 2.4GHz niet zien.


De prijzen van Action zijn goedkoop maar leg dan een euro bij en zet er een 5g chip ook in.


Zou normaal gesproken helemaal niet nodig moeten zijn. De Experiaboxen en versterkers zenden gewoon 2,4 GHz uit. Daarnaast ook 5 GHz, maar daar zouden 2,4 GHz apparaten geen hinder van moeten ondervinden.

Het probleem zit in de manier waarop de app de netwerk credentials aan het apparaat wil doorgeven. De app ziet alleen devices die op dezelfde frequentie communiceren. Aangezien telefoons meestal direct via bandsteering naar 5GHz gestuurd worden, zal de app de devices op 2.4GHz niet zien.

Niet waar. Het zou helemaal niets uit moeten maken of een apparaat verbonden is via 5 GHz, 2,4 GHz of LAN. Wat daar is nu precies een router voor om al die apparaten met elkaar te verbinden. De apparaten maken geen verbinding met elkaar. Ze maken elk apart verbinding met de router. Niet met elkaar.


De prijzen van Action zijn goedkoop maar leg dan een euro bij en zet er een 5g chip ook in.

Is helemaal nergens voor nodig. 2,4 GHz is snel zat voor die apparaten. Heeft ook niets met de prijs te maken, is gewoon een bewuste keuze. Er zijn ook zat dure apparaten die alleen 2,4 GHz ondersteunen.


If your router supports both the 2.4 GHz and 5 GHz bands, but only one Wi-Fi name is displayed on the Wi-Fi search page of your mobile phone, perform these steps:

  1. Go to the Wireless page of the router. (The entry address is usually provided on the label attached to the back of the router).
  1. Go to the 2.4 GHz setting page, and set the Wi-Fi name (SSID) to xxx-2.4G, where xxx indicates the Wi-Fi name. Save setting.
  1. Go to the 5 GHz setting page, and set the Wi-Fi name (SSID) to xxx-5G, where xxx indicates the Wi-Fi name. Save setting.

When the preceding settings are complete, the new Wi-Fi names will appear on the Wi-Fi settings page of your mobile phone.

Note: After the Wi-Fi names are changed, you need to reconnect the devices that use this wireless router. The password remains the same if it has not been changed.


Zou normaal gesproken helemaal niet nodig moeten zijn. De Experiaboxen en versterkers zenden gewoon 2,4 GHz uit. Daarnaast ook 5 GHz, maar daar zouden 2,4 GHz apparaten geen hinder van moeten ondervinden.

Het probleem zit in de manier waarop de app de netwerk credentials aan het apparaat wil doorgeven. De app ziet alleen devices die op dezelfde frequentie communiceren. Aangezien telefoons meestal direct via bandsteering naar 5GHz gestuurd worden, zal de app de devices op 2.4GHz niet zien.

Niet waar. Het zou helemaal niets uit moeten maken of een apparaat verbonden is via 5 GHz, 2,4 GHz of LAN. Wat daar is nu precies een router voor om al die apparaten met elkaar te verbinden. De apparaten maken geen verbinding met elkaar. Ze maken elk apart verbinding met de router. Niet met elkaar.

Je kan wel gelijk "niet waar" roepen,  maar dat is nogal kortzichtig.

De apparaten maken namelijk wel direct verbinding met elkaar, aangezien het "smart"device nog geen netwerk credentials heeft.


De apparaten maken namelijk wel direct verbinding met elkaar, aangezien het "smart"device nog geen netwerk credentials heeft.

Op dat moment word de verbinding met de router verbroken. Een mobiele telefoon kan namelijk maar 1 WiFi verbinding maken. Dus de verbinding met de router word verbroken, met de lamp gemaakt, wifi gegevens worden ingesteld, verbinding met lamp weer verbroken en met router word weer hersteld.