Ik kom even terug op dit topic. De opmerking van
Vandaag downloadde ik weer een game met een snelheid van ongeveer 24 MB/s, dus tegen het maximum van mijn 200/200 mbps-internetabonnement aan. Deze keer had het ook effect op mijn tv's. Mijn tv in de woonkamer is rechtstreeks aangesloten op de KPN Box 12 en leek geen last te hebben van de game download, maar mijn twee tv's op de 1e en 2e verdieping wel. Het beeld haperde enorm en ik kreeg steeds de melding ’verbinding met modem verbroken’, foutcode stb-nmc-400. Toen de game download klaar was deed alles het weer normaal.
Alledrie mijn tv's hebben een KPN tv-ontvanger. Het enige verschil is dat de tv in mijn woonkamer rechtstreeks op de KPN Box 12 is aangesloten en de twee andere tv's via een Netgear GS108E switch (1000 Mbps). Alles is bedraad bekabeld met gekochte (niet zelf gemaakte) cat6a kabels. Het netwerk lijkt prima te functioneren en ik haal met gemak de 200/200 snelheid, dus aan het netwerk in huis ligt het volgens mij niet. De pc waarop ik de zware download uitvoerde is ook via de Netgear switch aangesloten, zie plaatje hieronder.
Toen ik dit topic twee weken geleden postte meldde ik dat mijn tv geen last had van de zware download, maar toen heb ik alleen de tv in de woonkamer gecheckt en niet de twee andere tv's die nu juist wel veel last hebben.
Vraag:
Hoe kan het dat ook mijn tv-verkeer door de zware download wordt verstoord? En zou een upgrading van mijn 200/200 abonnement naar 1000/1000 de enige oplossing zijn?
*Admin edit: In verband met ander onderwerp een nieuw topic aangemaakt naar aanleiding van je bericht in dit topic.