Skip to main content

Hallo,

Onze laptop vindt onze kpn router niet meer, deze is op afstand teruggezet naar fabrieksinstellingen. Voorheen kon je de 5G uitzetten. Heb al een een "gast” netwerk aangemaakt, maar deze vindt hij ook niet. Alles is wel te zien op mijn telefoon, tv en canal digitaal ontvanger. Hoe krijg ik mijn laptop weer op het netwerk? Doe het nu via mijn telefoon hotspot, maar door de week ben ik niet thuis en zit mijn vrouw zonder werkende laptop (qua internet).

Heb je wifiversterkers van KPN?


Wij hebben geen wifiversterkers, tot gistermorgen was er niks aan de hand. Voor een andere storing had ik contact met de klantenservice. Deze heeft de box teruggezet en nu zitten wij zonder internet op onze laptop. Er zou ook binnen 24 uur iets gaan gebeuren vanuit kpn, we zitten nu op ca. 30 uur.


En is het alleen die laptop die geen verbinding meer maakt? Andere apparatuur wel?


Klopt, onze telefoons, en smart tv en kastje van canal digitaal zien het netwerk wel.


Bijzonder. De laptop deed het in het verleden wel? Je zou het extra wifi netwerk voor die laptop kunnen gebruiken. Daar kan je de 2.4 en de 5 ghz band namelijk wel splitsen. Hier kan je lezen hoe dat moet.


Houdt je een wereld bolletje op de plek weer de wifi sterkte normaal staat?


Welk modem gaat het om, Box12? Gaat dit om een wifi6 probleem waar de laptop niet mee om kan gaan? Dan zou die het hele netwerk namelijk ook niet kunnen zien.