Skip to main content

 

Als ik een download start, bijvoorbeeld via Visual Studio installer, kan ik op geen enkel device meer een website openen (DNS lookup failed) en een ping loopt ook niet door. De download gaat gewoon door op maximale snelheid. Stop ik de download, dan komen alle pings ineens tegelijk binnen. Dit lijkt op buffer bloat.

Pings naar de router blijven gewoon doorlopen, dus de verbinding tussen PC en router blijft OK.

Hoe zit dit en hoe los ik dit op?

 

Router is een KPN Box 12 (SGEJ10000516) met ADSL2+ (G_992_5_ANNEX_ A)

 

https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=ebcfe34f-111d-4278-b0fc-f9ba67f10d93

Hallo @KeesVQ 

 

Er is een nieuwere firmware voor de Box 12, die wordt momenteel al uitgerold maar je kan hem ook zelf direct binnenhalen door een reset van de Box 12 uit te voeren.

Of daarmee ook dit probleem opgelost wordt weet ik niet, maar de 516 firmware bevat wel een aantal bugs die met de 528 firmware zijn verholpen, zie:

 

 


Hoi @KeesVQ, welkom op ons forum!
Ook ik zou niet zo snel weten waar dit hem in zit, is het nog gelukt de firmware te updaten? Was dit de oplossing?


Het modem draait nu SGEJ10000528

Ik kan nog niet zeggen of het daarmee opgelost is.


Als die download een hogere prioriteit heeft dan die ping en de volledige bandbreedte van jouw verbinding gebruikt wordt, dan is dit een volstrekt normaal fenomeen.


Als die download een hogere prioriteit heeft dan die ping en de volledige bandbreedte van jouw verbinding gebruikt wordt, dan is dit een volstrekt normaal fenomeen.

Wat zou de download een hogere prioriteit geven?

 


 

Nu met SGEJ10000528..

 


Een stuk beter zo te zien of was het een hele kleine download?

Wat laat die bufferbloat test nu zien?


Had hem op pauze gezet..

 

https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=e4c3dde6-3e4f-4640-8b52-22a6b7ac91a1


Dat is dus nog steeds waardeloos, ik denk dat je het beste de klantenservice op 0800-0402 kan bellen.

Die kunnen dan gelijk een lijnmeting doen terwijl jij aan de lijn hangt en dus ook testen met of zonder download indien nodig.

Ze kunnen ook gelijk een monteur inplannen als ze het niet kunnen oplossen.