Skip to main content

Vanaf juni/juli wordt mijn vader (man van 74) van het kastje naar de muur gestuurd en aan het lijntje gehouden door KPN. 

Hij is al jaren trouwe klant bij KPN en heeft telefoon en internet (dit laatste nog via de telefoonlijn).

Heel graag wil hij nu naar tv, internet en telefoon via glasvezel.

Volgens KPN allemaal geen probleem en men zou de boel gaan omzetten.

De aansluiting in huis moet nog aangelegd worden, maar dat zou allemaal geen probleem zijn en KPN zou KPN-netwerk daar opdracht voor geven (we hebben eerst bij KPN-netwerk nagevraagd of wij dat zelf zouden moeten aanvragen maar kregen het antwoord dat de provider, welke dan ook, dat zou en moest doen).

Na lang wachten toch KPN nog maar eens gebeld om te vragen waarom het zo lang duurde,

Kregen toen te horen dat we het zelf bij KPN-netwerk moesten aanvragen.

Toen dus KPN-netwerk maar weer gebeld en kregen te horen dat KPN (dus de provider) hiervoor opdracht moest geven.

KPN maar weer gebeld en ons werd toegezegd dat zij het zouden regelen met KPN-netwerk.

Ondertussen al wel alle benodigde spullen voor het alles-in 1 pakket toegestuurd gekregen.

Na wederom lang wachten maar weer eens gebeld.

Er zou toch echt spoedig iemand van KPN-netwerk komen voor de aansluiting.

En jawel, begin september een mannetje van KPN-netwerk.

Die haalt een paar tegels bij de voorgevel los, wroet een uurtje rond en komt dan met de melding dat hij de kabel (die daar, ook volgens hem, echt ergens opgerold moet liggen) niet kan vinden.

Hij zou het intern bespreken.

Daarna weer radiostilte.

Het verbaasd me zeer dat de provider, in deze dus KPN, zich niet hard maakt om voor een bestaande klant te monitoren of alles na behoren verloopt en een beetje druk uitoefent.

Daarom overwegen we nu over te stappen naar een andere provider die wellicht meer druk uitoefent, of in ieder geval meer contact houdt met (ja, het is niet anders, ook die krijgt weer met KPN-netwerk te maken) de netwerkbeheerder en hun klant informeert over de stand van zaken.

Tijdens alle gesprekken met KPN is telkens beloofd dat er een mail of telefoontje zou komen (daarbij is meerdere malen het telefoonnummer en mailadres genoteerd) maar ook dat is vaak niet gebeurd en bleek dat vaak het nummer of mailadres niet of onjuist is genoteerd.

Alles bij elkaar vind ik het een schande dat een man op leeftijd zo wordt afgescheept.

Vandaag gaan we contact zoeken met andere providers.

Garantie dat het dan wel goed verloopt hebben we dan ook niet, maar slechter dan nu bij KPN kan het niet worden.

 

@Emiel J. Welkom op het forum. Wat vervelend dat het al zo lang duurt om glasvezel werkend te krijgen bij je vader en dat de communicatie ook niet optimaal is geweest. KPNnetwerk en KPN als provider zijn inderdaad 2 verschillende bedrijven, ondanks dat een deel van de naam overeenkomt. De communicatie voor ons als provider richting KPN netwerk is niet anders dan voor andere providers, het is dus niet zo dat wij daar een voorkeurspositie hebben. 

Dit doet uiteraard niets af aan het feit dat er dingen beloofd zijn die niet nagekomen worden. Op het moment dat iemand belooft dat je teruggebeld wordt dan moet je hier ook vanuit kunnen gaan. Excuses voor dit ongemak! 

Ik zou graag nog voor je uitzoeken wat ik voor je kan betekenen en of ik kan zorgen dat we leren van deze situatie. Zou je daarom je forumprofiel willen invullen met de adresgegevens van je vader en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan de gegevens er bij pakken. 


@Emiel J. Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!