Skip to main content

Ik weet dat hier vaker over geschreven is, maar ben toch even de draad kwijt.

 

Ik wil alleen het wachtwoord van mijn experiabox V10 veranderen. Ik vind het huidige wachtwoord “niet veilig genoeg”.  Het WIFI wachtwoord is prima en wil ik zo houden. 

 

Wat moet ik doen om het wachtwoord van de Experiabox aan te passen, zonder dat ik alle instellingen kwijt raak via een “reset”?

 

Vr. gr.

 

Willem

Hallo @Tukker34 , om het inlogwachtwoord voor de webinterface van de Experia Box v10 te wijzigen hoef je de v10 niet te resetten. Als je inlogt op http://192.168.2.254 met  het huidige wachtwoord, dan kan je onder Instellingen een nieuw wachtwoord aanmaken. Verder verandert er dan niets.


Dank. Was wat lastig te zien. Blijkbaar moet je onder account management e.e.a. aanpassen.

 

Nu een domme vraag. Stel je bent “alles” vergeten. Moet je dan alles “resetten”?  Geeft dit dan mogelijkheid voor “derden” om in te breken?

 

Groetjes, Tukker34


Volgende vraag. Kun je de usernaam (Admin) ook aanpassen?


Volgende vraag. Kun je de usernaam (Admin) ook aanpassen?

Hoi @Tukker34 ,

Nee dat kan niet.

 


Hallo @Tukker34 

Zolang je het inlogwachtwoord weet is er niets aan de hand. Dan kan je inloggen en de instellingen van de Experia Box naar wens instellen. Ben je het vergeten, dan kan je alleen resetten via het “gaatje” aan de achterzijde en ben je alle eigen instellingen kwijt.

Daarvoor moet je fysiek toegang hebben tot het modem, dus het risico is beperkt.
De usernaam Admin is vast, die kan je niet veranderen.


Oké!   Hartelijk dank! Ik weet genoeg én voldoende. Goed weekend!