Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Ubiquiti Edgerouter X SFP aangesloten op mijn Experia Box v10. Het lampje op de LAN poort vanuit de Experia Box blijft geel/oranje branden. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ligt dat aan een instelling in mijn Edgerouter? of een instelling op mijn Experia Box? Hoe zou ik het kunnen checken en oplossen?

Dank alvast,

Hallo @janboekel , een andere lan kabel proberen en/of een andere lan poort.


Hallo @janboekel , een andere lan kabel proberen en/of een andere lan poort.

Dat heb ik idd geprobeerd, maar dat is het niet.


Hallo @janboekel Jammer dat de tip van Jan niet heeft geholpen. Wellicht heeft @JanD nog een goed idee voor je? Of misschien heeft @wjb een slimme ingeving?


Als je in de dashboard op de EdgeRouter kijkt, welke kleur heeft het LAN poortje waar de Experia Box op is aangesloten?

Groen of Oranje?


Die is vreemd genoeg wel groen (eth0).

 

Ik begreep van iemand anders dat er wellicht een issue met “DHCP botsing” kon zijn tussen de router en experia box. Voor zover ik kan zien hebben allebei echter een dynamisch ip, dus ook hier kan ik niet direct bedenken waar het dan aan ligt.


Dat dacht ik al.

Als op de V10 één ledje groen is en de andere oranje dan is er sprake van een 1Gbps verbinding.


Wat prima is dus...


:no_mouth: ah inderdaad, ik heb even een speedtest gedaan (had ik nog niet gedaan, er van uitgaande dat de verbinding niet goed was..) en kwam er achter dat ie zowel op de router als experia box hetzelfde was.

 

Mijn fout, volgende keer eerst eens meten.. Dank voor de feedback in ieder geval! 


Reageer