Skip to main content

ik heb problemen om de Gigaset Elements Alarm aan te sluiten op de KPN Box 12. Volgens de helpdesk van Gigaset zou ik eerst het hele systeem moeten resetten. Dat blijkt echter bij mij niet te helpen. Het volgende advies dat ik krijg is om een aantal poorten op de router te openen (UDP 123, TCP 443, TCP 80) 

 Maar ik ken de weg niet op de router. Heeft iemand advies hoe je dit doet ?

Die poorten staan standaard gewoon open. Binnen vandaan naar buiten toe althans.

Wat precies lukt er niet? Hoe is het systeem verbonden met de Experiabox? Kabel of WiFi? 


als ik telefoon app met alarm systeem ga pairen dan geeft de app aan dat het systeem niet op internet is aangesloten maar die heb ik op advies van gigaset direct op poort 4 van router aangesloten met kabel.

KPN tech advies was om in modem in te loggen en dan naar aangesloten apparatuur te gaan en regels aan te maken bij Port Forwarding menu.

ik kom wel tot in dat menu maar er worden echter zowel interne als externe Ports gevraagd te specificeren en is me niet duidelijk wat waar hoort te staan. 
 


Hallo @wimbl. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je er niet uit komt met het aansluiten van je alarmsysteem. Ik raad je aan om het topic met instellingen webinterface van de KPN Box 12 door te nemen. Onder het kopje ‘Access Control - Port Forwarding’ staat een screenshot. Die moet je volgen voor de juiste instellingen. 


Hallo Natasja,

dank je voor de verwijzing. Ik was inmiddels ook op die pagina terecht gekomen en heb de poorten open gezet, alleen wat ik niet begrijp is dat bij het aanmaken van de rules je ook van de externe host adres en poort moet aangeven en die info heb ik niet. Enkel een externe poort aangeven werkt wel en ik heb maar aangenomen dat dit hetzelfde nummer dan maar is. Echter oplossing werkt nog niet.
 

De customer service man, Hans Koetshuis van gigaset, zegt per e-mail dat port forwarding niet de oplossing is. En heeft na klacht van mij nogmaals de poortinfo doorgegeven en die is nu  weer anders, uitgebreider, dan de eerste keer , zie hier zijn antwoord;

”Standaardpoorten die gebruikt worden bij DECT telefonie,smart home, camera.
Deze dienen in uw router open te staan echter, dit kan afwijken per provider!
Poortnummers: 
TCP - IP: 80 ,123,443,8000
RTP: 5004 - 5020 
UDP: tot en met 5060 
De 'poort - forwardiing' moet uitgeschakelt zijn. 
Vraag uw provider ook de lijn door te meten en controleren of er per abuis een dienst 
uitgeschakelt is.”

 

als jij het nog begrijpt mag je me het uitleggen.….:-)

 

mvrgr Wim


Dit soort zaken vallen niet binnen onze ondersteuning, wat maakt dat ik hier ook weinig kaas van heb gegeten. @Nick83 en @wjb, hebben jullie nog ideeën? 
 

KPN tech advies was om in modem in te loggen en dan naar aangesloten apparatuur te gaan en regels aan te maken bij Port Forwarding menu.

Eerder zei je dit. Heb je een KPN Tech Desk pakket? In dat geval zou ik je adviseren om je vraag bij de Tech Desk neer te leggen. Mijn collega's daar hebben namelijk meer kennis over randapparatuur. :slight_smile:


Wordt het basisstation van zo'n Gigaset Elements alarmsysteem met een netwerkkabel aangesloten of via wifi?


Reageer