Skip to main content

Beste, 

Ik ben van Ziggo overgestapt naar KPN glasvezel internet (KPN Box 12). Mijn laptop kan echter mijn modem niet vinden. Hij ziet wel alle Ziggo modems van mijn buren. Verder maken mijn telefoon, mijn vriendins laptop van 8 jaar oud (4 jaar ouder dan mijn laptop), de chromecast en de telefoon van mijn vriendin gewoon verbinding.  Mijn laptop is een Acer Aspire ES 15. 

Ik heb de opties gegeven door u in https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/acer-aspire-switch-3-sw312-3-ziet-wifi-netwerk-van-kpn-modem-12-niet-502517 reeds geprobeerd, maar op alle kanalen blijft mijn router onvindbaar. Verder is mijn laptop/windows helemaal up-do-date. Tevens heb ik mijn Norton eraf gehaald, om zeker te zijn dat deze niks blokkeert.

Ik zit inmiddels een maand zonder internet (of op een tafeltje om de hoek van de router zodat mijn ethernet kabel kan aansluiten). Heeft u nog andere tips/ideeën? 

 

Alvast hartelijk dank voor uw reactie. 

Vriendelijke groet. 

Dag @RWBar. Welkom hier. Wat lastig dat je laptop het WiFi-netwerk van de KPN Box 12 niet ziet. Ik begrijp dat je laptop wel andere netwerken ziet. Omdat de laptop van je vriendin wel gewoon verbinding kan maken, vermoed ik dat er iets niet helemaal goed ingesteld staat. Heb je in de geavanceerde WiFi-instellingen ook de 802.11ax instelling al eens aangepast naar 802.11ac of bijvoorbeeld 802.11bgn, ​​​​​​@RBxx voorstelt in dit topic? Je kunt er eens meerdere testen om te kijken of dat het probleem oplost. Wil je ook eens dit stappenplan doorlopen voor apparaten die niet kunnen verbinden met WiFi 6?


Hier nog even mijn “standaard antwoord” wat ik nu in reacties bij dit probleem gebruik:

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de WiFi driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Beste Natasja en Ruud, 

Dank voor jullie reacties. Ik kreeg vandaag opeens een heel grote update van Windows door en nu doet het internet het :) 

Nogmaals dank voor jullie reacties. 

vriendelijke groet. 


Goed om te lezen dat alles weer werkt zoals het hoort, @RWBar:slight_smile:  Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, weet je ons te vinden. 

@RBxx, bedankt voor je heldere, uitgebreide reactie hier! :ok_hand_tone2:


Reageer