Skip to main content
Beantwoord

Adapter modem is vervangen maar nu werkt de draadloze printer niet meer

• 10 januari 2025
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Gisteren een nieuwe adapter ontvangen voor de modem, nu werkt wifi overal weer, alleen de printer (een canon pixma ts3350 niet meer. Opnieuw installeren is niet gelukt, zowel telefoon als laptop (windows 11) herkent de printer niet. Als ik het IP adres invul vindt hij hem ook niet. Als ik via instellingen naar IP adres kijk, zie ik daar wel iets anders staan als op het infoblad van de printer, maar geen idee of dat de veroorzaker is. Iemand enig idee? 

Beste antwoord door vanhattum

En het is opgelost, met KPN medewerker extra wifi netwerk op 2,4 Ghz gemaakt, de printer gereset en opnieuw geïnstalleerd en nu werkt t weer. 😅

Bekijk origineel

7 reacties

HansGlas
Slimmerik
  • 121 reacties
  • 10 januari 2025

Ik vermoed dat uw printer geen vast ip-nummer heeft.

Door de nieuwe adapter aan te sluiten is uw router opnieuw opgestart en heeft nieuwe ip-nummers uitgedeeld.

U moet het ip-nummer gebruiker wat op  de printer zelf te zien is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 januari 2025

Hoi Hans, 

Dat nummer van de printer heb ik ingevoerd, maar dan nog kan hij geen printer vinden, en ik heb de printer van m'n laptop gehaald omdat ik dacht, ik zal de boel wel even opnieuw moeten installeren, maar nu staat de hele printer niet meer op m'n netwerk

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7639 reacties
  • 14 januari 2025

Goedemorgen ​@vanhattum , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Inmiddels zijn we een paar dagen verder, speelt dit probleem nog steeds? In dat geval ben ik in eerste instantie even benieuwd naar het type modem dat je in bruikleen hebt. Zou je ondertussen ook dit topic eens door willen nemen en kijken of de oplossing die hier wordt aangedragen voor jou ook werkt? Hoor in ieder geval graag weer van je!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 januari 2025

Goedemorgen Jan, 

Dit probleem speelt nog steeds, de laptop kan de printer niet meer vinden, op m'n iphone staat dat de printer offline is. Ik heb het aangegeven topic bekeken, maar hoe kom ik in m'n modem om de instellingen te wijzigen? (ik zie op m'n laptop bij netwerk en internet: WPA3-personal)

Ik heb een KPN Box 12b en dus een nieuwe adapter. Alle andere apparaten herkent ie wel gewoon vanzelf (e-reader, smartphone, laptop/tablet)

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 januari 2025

Jan,

Het is gelukt om in m'n modem te komen en ik heb t gewijzigd in WPA 2, maar de printer geeft nog steeds een x-je boven het wifi-icoontje en de laptop herkent m nog steeds niet. Ik heb ook geprobeerd om een IP-adres te reserveren voor de printer, maar daar krijg ik de melding “IP-adres not in network”

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 14 januari 2025

En het is opgelost, met KPN medewerker extra wifi netwerk op 2,4 Ghz gemaakt, de printer gereset en opnieuw geïnstalleerd en nu werkt t weer. 😅

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7639 reacties
  • 15 januari 2025

Goedemorgen ​@vanhattum , fijn om te lezen dat het met behulp van een collega inmiddels al is gelukt om dit probleem op te lossen, super!

En jij ook heel erg bedankt dat je dit hier nog even met ons hebt gedeeld. Dit soort informatie is altijd heel nuttig voor mensen met een soortgelijk probleem. 

Voor nu nog een mooie dag gewenst en mocht je ons weer een keer nodig hebben, laat het ons dan vooral weten!

Reageer