Skip to main content

Beste, 

In onze wijk is helaas nog geen glasvezel beschikbaar en om die reden hebben wij een noodvoorziening gekregen van Alcatal. Nu hebben wij diversen hubs voor o.a. Eufy en Philips Hue, maar deze moeten allemaal bekabeld worden aangesloten. In een andere topic las ik dat het mogelijk is om met een wifi repeater de wifi om te zetten naar een ethernet kabel. Welke WiFi-Repeater (of betere opties) ondersteunen deze mogelijkheid en heb ik (vanwege meerdere hubs) ook een netwerk switch nodig? 

Als voorbeeld: 

TP-Link RE450

Netgear GS105

 

Helaas kunnen we nu niks aansluiten en zijn we behoorlijk radeloos, want er is nergens een duidelijk antwoord te vinden. Hopelijk kunnen jullie ons helpen met maken van de juiste keuze. 

 

Groetjes Nick

Hi @Nick Vos! Welkom op het forum.

Ik wil je graag helpen. Maar in dit geval wordt dat denk ik moeilijk. Het noodpakket is precies zoals de naam het zegt. Echt bedoeld voor de noodzakelijke dingen. 

Gelukkig is het zo dat de Hue ingesteld kan worden om de lichten ook met de schakelaar aan en uit te doen. Verder is het niet gezegd dat je het niet met de aangegeven apparatuur werkend kan krijgen. Maar ik kan je hierbij helaas niet ondersteunen. En ik kan hierover helaas geen garanties geven. 

Wel wil ik je veel sterkte wensen tot het glasvezel succesvol is aangesloten. 


Is Ziggo wel al beschikbaar? Neem dan gewoon eerst Ziggo. Eventueel een maandelijks opzegbaar abonnement. Dat kan bij Ziggo via de telefonische helpdesk afgesloten worden dacht ik.

Verder... ja met de TP-Link RE450 kan denk ik wat u wilt. En ook met deze versterker van KPN denk ik:

KPN verkoopt hem al lang niet meer. Maar op marktplaats kunt u hem voor een klein prijsje op de kop tikken. Bijvoorbeeld:

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/wifi-versterkers/m2015435795-kpn-wifi-versterker

En er zitten meteen 4 lan poorten op:

Er zijn hier vast wel mensen die weten hoe je hem instelt. En ook een KPN medewerker kan misschien wel voor documentatie zorgen als die er niet bij zit.


Bedankt voor jullie antwoorden. Het is mij gelukt om met een WiFi repeater een ethernet kabel in een switch te doen. Die zorgt weer voor dat alle UTP kabels voorzien zijn van internet. Op dit moment draait zowel Homey als Philips Hue (onder Homey pro omgeving) en is de Eufy deurbel ook aangesloten. Er is alleen een beperkt aantal apparaten die aangesloten kunnen worden. Denk een Max of 15. Het is echt teleurstellend dat je gewoon moet wachten op een glasvezel verbinding, zeker wanneer er geen andere internet opties zijn. Verwachting is dat dit nog zeker tot eind oktober gaat duren. Belachelijk! Neem daarbij op dat er niks veranderd kan worden in de abonnementsdiensten als bijv. Spotify familie. 
 

maar goed , ik hoop zo de tijd uit te kunnen zitten. 
 

 


Hi @Nick Vos! Welkom op het forum.

Ik wil je graag helpen. Maar in dit geval wordt dat denk ik moeilijk. Het noodpakket is precies zoals de naam het zegt. Echt bedoeld voor de noodzakelijke dingen. 

Gelukkig is het zo dat de Hue ingesteld kan worden om de lichten ook met de schakelaar aan en uit te doen. Verder is het niet gezegd dat je het niet met de aangegeven apparatuur werkend kan krijgen. Maar ik kan je hierbij helaas niet ondersteunen. En ik kan hierover helaas geen garanties geven. 

Wel wil ik je veel sterkte wensen tot het glasvezel succesvol is aangesloten. 

Zie bericht