Skip to main content

Ik vraag dit omdat ik lampen en een printer heb die alleen op 2.4 ghz werken. Op dit moment zit ik bij Ziggo op een UPC netwerk met een oude router. Als ik dus wil schakelen tussen 5.0 en 2.4 moet ik het internet helemaal omzetten. Ik wil uiteindelijk dus hebben dat ik en mijn lampen snel kan bedienen op 2.4 en weer kan overschakelen naar 5.0 is dit mogelijk op het glasvezel netwerk van kpn?

Dat heeft niets met glasvezel te maken, maar met de router die u heeft. Bij KPN krijgt u een nieuwe router waarbij 2,4 en 5 GHz WiFi beide dezelfde naam hebben. Uw toestel kiest zelf automatisch of het 2,4 of 5 GHz gebruikt.


Hoi @Annemijntd 

In aanvulling op het bericht van @Nick83 
Je kunt eventueel zelf de namen van de 2,4 en de 5Ghz aanpassen zodat je zelf de snelheid voor elk apparaat kunt kiezen


Ideaal! Topicslot mag er op. Bedankt voor de adviezen!


Hoi @Annemijntd 

In aanvulling op het bericht van @Nick83 
Je kunt eventueel zelf de namen van de 2,4 en de 5Ghz aanpassen zodat je zelf de snelheid voor elk apparaat kunt kiezen

Alleen op de Experiabox v10 is het mogenlijk om verschillende namen voor 2,4 en 5 GHz WiFi in te stellen. Op het nieuwste model, de KPN Box, is dit niet mogelijk. Je kunt uiteraard de WiFi naam wijzigen. Maar je kunt niet 2,4 en 5 GHz WiFi verschillende namen geven.


 

YEP !!!

 

 


@Nick83 Kan je wel de snelheid per apparaten instellen of niet? En kan je nog kiezen voor de Experiabox dan?


@Nick83 Kan je wel de snelheid per apparaten instellen of niet?

Elk apparaat kiest automatisch voor de snelst beschikbare verbinding. Je hoeft en kan dat niet zelf doen.

@Nick83 En kan je nog kiezen voor de Experiabox dan?

Nee, KPN bepaald welk model u krijgt.