Skip to main content
Antwoord

Alweer geen ftp, modeminstellingen zijn weer spontaan gewijzigd

• June 4, 2025
  • 10 reacties
  • 74 keer bekeken

Kan ik hier schadevergoeding voor krijgen? Dit is minstens de 6e, keer en nu komt alweer die domme discussie van mensen die me gaan vertellen dat ik geen ftp nodig heb, dat het niet modern is etc etc, laat maar zitten.

Kpn dwingt me om een ander modem te kopen omdat ik geen zin heb elke keer weer een tijd te zoeken wat ze nu weer achter mn rug om in het modem hebben veranderd. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Wat balen dat de instellingen zomaar zijn gewijzigd, ​@Jean Cremers. Dat is niet de bedoeling! Al weet ik dat het wel eens voorkomt bij een update. Wat we ook wel eens zien, is dat het daarna na elke herstart mis gaat. Een reset van het modem kan daarvoor de uitkomst zijn. Ja, je moet dan wel weer alles opnieuw instellen. Maar dat is hopelijk dan de laatste keer. En dat lijkt me beter dan na elke herstart alles opnieuw in te moeten stellen.

Wil je er zeker van zijn dat dit niet gebeurt? Dan is een eigen modem inderdaad een oplossing. Maar niemand dwingt je dit te doen. Je bent niet verplicht om een eigen modem te nemen. Als je een eigen modem neemt, dan is dit jouw keuze. En het is je goed recht om dit te kiezen. Hier lees je alles over eigen modem keuze: Eigen apparatuur instellen en gebruiken en Vrije modemkeuze: gebruik een eigen modem op je KPN verbinding.

10 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat balen dat de instellingen zomaar zijn gewijzigd, ​@Jean Cremers. Dat is niet de bedoeling! Al weet ik dat het wel eens voorkomt bij een update. Wat we ook wel eens zien, is dat het daarna na elke herstart mis gaat. Een reset van het modem kan daarvoor de uitkomst zijn. Ja, je moet dan wel weer alles opnieuw instellen. Maar dat is hopelijk dan de laatste keer. En dat lijkt me beter dan na elke herstart alles opnieuw in te moeten stellen.

Wil je er zeker van zijn dat dit niet gebeurt? Dan is een eigen modem inderdaad een oplossing. Maar niemand dwingt je dit te doen. Je bent niet verplicht om een eigen modem te nemen. Als je een eigen modem neemt, dan is dit jouw keuze. En het is je goed recht om dit te kiezen. Hier lees je alles over eigen modem keuze: Eigen apparatuur instellen en gebruiken en Vrije modemkeuze: gebruik een eigen modem op je KPN verbinding.

• Auteur
  • Helper
  • June 6, 2025

Wel eens voorkomt? Dit is de 6e keer. Blijf gewoon van mn modeminstellingen af! 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

Heb je al een reset gedaan, zoals Denise uitlegt? 

• Auteur
  • Helper
  • June 6, 2025

Reset? Waarom zou ik een reset doen?

• June 6, 2025

Reset? Waarom zou ik een reset doen?

Om het probleem op te lossen...

• Auteur
  • Helper
  • June 6, 2025

Het probleem is dat ik al 6 keer modeminstellingen heb moeten wijzingen omdat kpn acher mn rug om instellingen verandert, dat los je niet op met een reset :)

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Het probleem is dat ik al 6 keer modeminstellingen heb moeten wijzingen omdat kpn acher mn rug om instellingen verandert, dat los je niet op met een reset :)

Is ook kpn zn eigendom 🤣 maar als je glasvezel hebt kan je idd een eigen router plaatsen.

• June 6, 2025

KPN veranderd niks. Het is een probleem in de firmware die er voor zorgt dat de instellingen telkens verloren gaan. Dat los je (mogelijk) op met een reset. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

Dat weet je niet? Of ben jij de ontwikkelaar die de box van haver tot gort kent?

Misschien zit er een bugje in de software waardoor je modem steeds in de begininstellingen komt. Dus als je reset heb je kans dat hij een nieuwe software update binnenhaalt. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Zoals ik al zei, ​@Jean Cremers, komt dit wel eens voor na een update. Het kan voorkomen dat er hierdoor een kleine bug ontstaat, waardoor je bij elke herstart van het modem de instellingen kwijt raakt. Ik zeg heel bewust ‘kwijt raakt’, want wij passen niks aan. De instellingen worden alleen teruggezet. We zien dat een reset van het modem hier vaak de oplossing voor is. Daarna moet je wel nog 1 keer de instellingen opnieuw bij langs lopen. Maar daarna zou het probleem niet meer moeten voorkomen. Ik wil je daarom toch echt aanraden om het modem een reset te geven.